Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 1988 ggr
Winta
0

Meditation

Hej! har frågor till er…. Ni som är vana med det. Jag har varit med flera tankbanor att göra det men tvekar lite. Om det skulle komma nåt märkliga upplevelser som kanske gör mig rädd eller nåt. Eller om det skulle komma något övernaturliga om man blivit "öppnare"? Hoppas inte det kanske låter dumma frågor men jag ville liksom inte gå och fundera i vidare. ;) 

Även jag ändå är nyfiken med det mediala, andliga världen och skulle kunna tänka mig det men måste själv ju vara stark och våga annars först.

Mm… det va nog allt.

[Mariann]
0

Hej o välkommen hit. Skrattande

Först: INGA frågor är dumma, alla bör ställas för att vridas o vändas på tycker jag.

Som jag ser meditaiton så är det ett sätt att söka och integrera själen med, använder man sig av en sorts emditation som gör det bör det inte vara problem med att få öppnat in till astralplanet, för det är där på de lägre planen dessa "andar" du syftar på finnes. Hela astralplanet är ett illussionsplan och mycket svårtolkat därav att man kallar det för just ett illussionsplan.

Ingången till oss männsikor är genom solar plexus och har man en skadad skyddsväv där så kan man "se" in på dessa plan och de kan vara mycket skrämmande.

Om man då mediterar mer från hjärtat är man beskyddad och man söker planen över astralplanet, främst då det Buddhiska planet /kärleksplanet, det är väl mer eller mindre omöjligt att då "få in" det astrala, skulle det ändå ske ( för att man har ett skadat skyddsväv) så får man jobba med beskydd av sig och att läka väven. Och det görs ju bäst genom fokus på hjärtat. Flört

Sök gärna meditationskategorin där finner du en meditation som jag brukar rekommendera Hjärtemeditaiton/ljusmeditation. Givetvis finns det andra lämpliga, men denna är min favorit.

Läs gärna dessa artiklar för en större förståelse om våra olika plan astralplan, mentalplan osv…

döden - ett äventyr

människa känn dig själv.

Tride
0

Hej, Winta, jag tror inte riktigt jag förstår din utgångsåunkt. Har du börjat meditera eller söker du efter en lämplig metod?

Bästa sättet att börja meditera tänker jag är att hitta en bra lärare som du har förtroende för. men det är väl inte alltid så enkelt.

Skriv gärna lite mer, om du vill!

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen