Hittat hit
21 år gammal kvinna söker att utvecklas andligen :) är praktiserande solitär wiccan med två katter och en sambo.
Läser just nu Himlen på jorden av James van Praagh och tycker den är väldigt bra.
Jag tror på andar men samtidigt så tycker jag det är lite läskigt.
Väl mött!
Hej
Min spontana reaktion är att det blir nog lite kämpigt med din utveckling om du tycker det är läskigt.
Vad är det du tycker är läskigt? Kan du precisera det?
Kram Lena
Jag är bered att kämpa för jag vet att om jag lägger det på is en stund så är jag snart tillbaka igen.
Jag tycker det är läskigt när det är mörkt och om jag börjar tänka på andar, att de bara skall 'dyka' upp på något sätt.
Om du upplever att det "dyker" upp andar du inte vill ha hos dig be dem snällt gå därifrån.
Andevärlden känner ju av om du är öppen och mottaglig, men min erfarenhet är att det alltid är din egen guide som hälsar på och vill hjälpa dig och tala om att jag är här och jag lyssnar.
Försök föreställ dig att du omger dig med ett vitt ljus dit bara de goda kan nå dig. Be dem gärna komma in i ditt energifält om du känner att du vill ha kontakt. Skulle det kännas läskigt så be dem att just nu vill du inte ha dem där och säg att de ska gå å ifrid.
Läs in dig - här finns massor med fina artiklar som du kan ha stor nytta av. Både på andlig utveckling men även på många av de andra sajterna också.
Lycka till och kram Lena
Oh tack för väldigt bra tips!
Jag ska tänka på ljuset nu innan jag lägger mig ikväll. Räcker det att be dem i huvudet eller bör man säga det högt?
Jag brukar prata rätt ut i luften. Gör det som känns bäst för dig.
Sov gott
Lena
Hehe ja jag vill inte väcka min sambo bara 
Du kan viska
#0 Varmt välkommen hit!
Bra tips av Lenjon1.
En artikelserie som beskriver den sk "ande"världen är Döden- ett äventyr och den bör läsas av många så man får en förståelse för vad är de väsen de flesta får kontakt med.
Ande på vår sajt är vårt högsta andliga aspekt dvs monaden och den får man kontakt med vid ca 3 invigningen först.
Andar som det pratas mycket på Övernaturligt i fokus är astrala väsen och dem bör man lämna där dom är (anser jag) och inte söka kontakt, varför kan man fråga sig? Det bör man antagligen få en bra förklaring på i nämnda serie… 
Andlig utveckling handlar inte om kontakt med astrala väsen, långt därifrån, andlig utveckling handlar om själsintegration.
dvs integrera själen mer o mer i personlighetens värld.
Hoppas du kommer trivas glömde jag också säga och läs gärna runt lite och börja då gärna med en som heter "om sajten". Hoppas annars att du finner mycket intressant att läsa här hos oss, som du kan kontemplera över och ta in. 
Tack så mycket!
Tack för tipset om att tänka på ljus omkring en, det hjälpte väldigt bra :)
#8 Jag kanske har dragit parallellerna fel, men andlig utveckling tänkte jag som att sträva 'högre' på något sätt. Andar känns väldigt andligt för mig, jag tycker det går in i varandra :)
#10 Andar på astral planet behöver inte alls vara "längre komna" än vad du och jag är, tvärtom ibland faktiskt
tom väldigt oandliga. Många av oss discipler och asprianter hör mer hemma på de lägre mentalplanet ev de högre.
Det råder stora missförstånd omkring astrala väsen och man facineras för mycket av den världen och tror det är en andlig värld, vilket man bör släppa och fuksera högre upp i de andra världarna dvs mentalt och buddhiskt. Det är där verkligehen befinner sig och därmed är den andlig Illusioner kan aldrig bli andliga/verklighet.

Hej allihop. Ajnstajn här.
Vet inte riktigt hur det här fungerar. Jag har en sida, jag antar att den gäller inom alla grupper här på iFokus?
Ni är i alla fall välkomna dit, och läsa min presentation (eftersom den blev rätt lång med en massa andliga teorier o s v).
Jag antar att man klickar på mitt namn för att ta sig dit?
Ha en bra dag alla.
/Ajnstajn
#12 Varmt välkommen hit till AU! 
Man klickar in på avataren och där hittar man dina privata sidor.