God eftermiddag 2 juni :-)
Jag blev både brun och röd igår!
Den magen har nog inte sett sol på länge för den blev röd…
Mitt tips om en övning för solsken är: Lägg er bekvämt i solen, slut ögonen och invokera " I call upon the Solar Light to immerse me totally and fully, mind, body and spirit, within and without." Se sen hur solljuset fyller dig och dina kroppar.
Men nu är det moln igen… De kom nyss…
Hur har ni det? Nån som har studenter i huset?
Ha en fin dag! Kram Maud
Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

Nej… studenskan flyttade hemifrån för några år sedan. Sönerna går inte ens i högstadiet, så det dröjer ett tag.
Men jag jobbar på gymnasiet - så nog har vi tränat på "sjung om studentens lyckliga dar" alltid.
Jag solar aldrig. Jag fuskar med lite brun utan sol på benen bara.
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
God morgon, verkar bli en solig dag i dag igen.
jag solar…, jag är av den uppfattningen att det är gör viktigt med D vitaminet som huden tillverkar när vi solar.
jag är också av den uppfattningen att sedan det rekomenderas solskyddsfaktor och väldigt sparsamt med solande och i synnerhet mitt på dagen av sosialstyrelsen eller vem det nu är som håller i dessa eviga rekommendation som oftast är förenat med livsfara
så har hudcancern ökat och i min värld beror det inte på solandet utan på i viss mån på avhållsamhet från sol och framförallt detta eviga insmörjandet med solskyddsmedel och annan smörja…
så har jag börjat grunna…

God morgon, jag fortsätter på´temat.
EU har förbjudit naturliga solskydd i år för att se över vad ett hälsosamt solskydd ska innehålla. Intressant! Tidningen Hälsa har i detta numret en rad artiklar om naturlig kosmetik och krämer…
En halvtimmes energiladdning i solen varje dag är nyttigt däremot. Då bildes D-vitamin, som man kommit fram till att det är ett hormon och inte ett egentligt vitamin…
Ny tid, ny kunskap…
Så idag sätter jag mig på altanen och läser om life coaching. I solen!
Önskar er alla en fin dag!
Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM