Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 1619 ggr
Choklad
0

Är det ok?

Jag undrar om det är ok att meditera i bara tysthet?

U R us

Aldebaran
0

Vad menar du? Är det inte så man gör? Glad

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

Choklad
0

då är det ok? bra..tack!Glad

U R us

Free-spirit-minded
0

Liberae sunt nostrae cogitationes

Vad betyder det?

Aldebaran
0

Våra tankar är fria

Free-spirit-minded
0

Ja ha

Skrattande

och ja det är de.

Aldebaran
0

YessGlad

Lynxx
0

Hej Choklad.

Om du e intresserad kan du (om du inte redan har den) kolla på bibblan efter boken 'Resan' av Brandon Bays - där skriver hon om bl.a. ett enkelt sätt att meditera (som inte innebär att man upprepar mantra etc.)

Den finns annars att köp som pocket 213 sidor för 31 kr (+19 kr i frakt) = 50 kr - på:

Kulturbutiken - Köp billiga böcker, pocket, skivor, spel och filmer

'Resan' e dock en bok om hur man kommer i kontakt med sin själ för att därigenom kunna bli kvitt sina 'gömda/glömda/undanträngda' trauman/minnen som hindrar dig från att leva ett bra och utvecklande liv. "Ett verktyg för att befria oss från sådant som kan ge sjukdom och från begränsningar, stress och dåliga mönster som hindrar oss från att leva enligt vår potential."

Många dras ju med div. problem som de inte kommer ur; Beroenden av olika slag - eller t.ex. tröstätande - som ett sätt att bedöva sig för att slippa ta tag i orsaken till att de mår som de mår.

Håller just på läsa den själv - på inrådan av min healer - och tycker den har sina poänger - ska bli intressant framöver å se om det funkar. Den e amerikansk - med deras sätt att överdriva - så de blir lite väl hjärteknipnde.

Ngr länkar rörande detta:

Brandon Bays - The Journey - utövare i Sverige

Brandon Bays - The Journey - Welcome to

Brandon Bays och Resan (The Journey)

Brandon Bays - Resanterapi enl. - Resanterapeut i Uppsala Nina Hallberg

Video med Brandon

En hel hoper videos med henne

Hittade precis en iFokustråd om just Resan:

http://personligutveckling.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=60fa5bfd-2783-46cf-8fd0-8834f75de107

/L

[Mariann]
0

Det kan vara intressant att meditera i tystnad och iakta sig själv och se vad som kommer fram. Glad

Men för mig är meditation mer än så, för mig är det viktigt att det påkallas ett högre ljus som jag sitter i och integrerar. För att visualisera och märka själens värld, ljuset och kärleken, så hjälper det mycket med musik som stimulerar hjärtats vibration. Eftersom devor och änglar arbetar i energiströmmar (även i musik alltså) så blir arbetet lättare, dvs att bygga in ljus och kärlekspartiklar i alla kroppar och det är det jag är ute efter när jag mediterar i alla fall. Det är det som skapar utveckling. En stilla meditation i tystnad leder mer till avslappning (nog så viktigt) än till verklig utveckling. Om avslappningen leder till att du får ro att karaktärsutveckla dig så räcker den sorten, men att integrera högre ljus och själen i kropparna är också nödvändigt. Jobba på att öppna upp för det högre helt enkelt och då är meditation på det viset en "genväg".

Men det är ju mitt sätt att nå fram…

Choklad
0

# 7 Tack för ett bra tips!Skrattande Ska införskaffa den boken…

Mariann Glad; Jag tänkte jag skulle kombinera mina meditationsskivor , jag mediterar till ljuskulorna och änglameditationen nu får jag fram bilder när jag gör det….och det fick jag när jag mediterade tyst också…slutade lite eller upphörde helt då….och mina ben "försvinner" när jag mediterar…lite konstigtObestämd( ja sitter / ligger bra så de har inte "somnat"

U R us

[Mariann]
0

Jag har också kunnat uppleva att ben/armar "försvinner", jag upplever ibland att de är oerhört avslappnade och därför så fösvinner lite av känseln, antagligen kan astralkroppen kanske "flyta bort lite", tänker jag.

Möjligen kan det också vara ett sätt för änglarna att "lyfta bort" en del av någon kropp, för att kunna gå djupare in med healing och ljusinbyggning, det har jag också upplevet flera gånger. Ju mer avslappnat ju djupare kan det gå.

[Mariann]
0

glömde, att bilder kan man se i alla lägen, har man den förmågan att kunna kika in på astralplanet, så har man det oavsett form av meditation.

Viktigt kan jag känna att man inte fokuserar på att se, så att det blir därför man mediterar. Låta bilder komma och gå och säga en  det de gör är givetvis ok, men om man mediterar av endast den orsaken att få se, då anser jag man är lite "fel" ute, och hoppas här att man (alla läsare) missförstår mig rätt Flört.

Choklad
0

# 11  Jodå jag förstår…Glad,men jag är aldrig ute efter att se bilder eller att någon ska komma till mig, utan jag bara slappnar och vilar i mig själv…det bara händer spontant. Mina musikskivor har verkligen hjälpt mig, och jag är jätteglad för dem.

U R us

[Mariann]
0

#12 Skrattande kram på dej!

Lynxx
0

#9 OK Glad