Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Etikettreiki
Läst 2349 ggr
HH-life
0

Reiki?

Är det någon som kan "känna" om jag skulle kunna vara reiki healer?

Att jag verkligen skulle kunna känna och brinna för det?

bara en undran…Obestämd

• Redigerat 2021-05-14 11:59 av FataMorgana
hatchepsut
0

#0 Varför skulle du inte kunna? Vi har alla samma möjligheter. Sätt igång, prova dig fram, det är enda sättet att få reda på om du kan brinna för det…Möjligheten har du. Känslan för det vet du bara om du provar…Flört

[kishintai]
0

Så klart att du kan bli reiki-healer, det är det fina med reiki att alla kan använda sig av reikienergin. Om du kan brinna för det, är egentligen bara du som kan svara på. Det är något du väljer att göra. Om du går in för något och lägger en stor del av din tid på det, läser böcker i ämnet arbetar med energin behandlar dig själv osv osv så ökar du kraften i energin och det blir lättare att "brinna för" det. Men egentligen tycker jag att vad du ska göra är att gå en kurs i reiki och sedan använda reikin på ditt sätt. Du behöver inte brinna för det på det sättet att du på en gång lägger om hela ditt liv . Det handlar om ditt liv och din utveckling. Det är du som är det viktiga, inte reikin i sig själv, utan i så fall kopplingen mellan dig och reikin. Gör reikin till en del av dig, inte dig till en del av reikin Glad

Lycka till med allt du företar dig!

mayolica
0

Alla som vill kan lära sej reiki,reiki betyder ungefär universiell livskraft och den finns överallt det är något vi alla har tillgång.

Eftersom du är intresserad av reiki kan det vara en bra ide att först och främst söka på google på reiki och läsa på olika hemsidor om reiki för att få en lite bredare uppfattning om vad det är,och om olika reikikurser som finns. Sen kan du känna efter om det verkar vara något för dej,det är ingen annan som ska känna det utan det är viktigare att du litar på dina egna känslor om vad som känns rätt för dej.

Tycker du att reiki verkar vara intresant så kan det vara en bra ide att gå en grundkurs i reiki,den har du stor glädje av i många situationer även om du inte väljer att arbeta som reikihealer(Reiki är så mycket mer än bara en behandlingsmetod). Efter grundkursen kan du känna efter vad du tycker och välja om du vill fortsätta och utbilda dej till högre nivåer i reiki.

Det kan vara bra att läsa om lite olika reikikurser innan du bestämmer dej,innehållet och priset på olika reikikurser kan variera väldigt mycket och det är ingen garanti att den dyraste kursen är den bästa,prata gärna med några olika lärare innan du bestämmer dej för vilken kurs du vill gå.

Du får gärna skicka pm till mej om du har några frågor om reiki

Lycka till.

~ mayolica ~

solarcarl
0

Håller med föregående "talare" här! 

Reiki är en bra grund för många som vill börja sin au på ngt mer konkret sätt. Bra också oavsett vilken healing man vill jobba med på sikt. Jag tog Reiki för många år sedan o har haft mkt nytta o glädje av det, även om jag inte håller på med det nu för tiden. Det är ändå en tillgång tycker jag då o då, kan ge healing, också till mig själv.

jag tror också d et kan vara bra att känna in vilken lärare du väljer. Det finns också många olika sorters reiki nu för tiden. skynda inte på i onödan, utan skaffa dig mer information, prata med folk, känn in.

Jag hade en väldigt bra reikilärare som först tog reikin till Sverige, Wanja Twan. Hon var också mkt utvecklad som person och var klarseende och mkt kunnig på sitt intuiitva sätt. Hon blev en mkt god vän till mig. Hon har också skrivit om sitt liv i en bok. Den kanske finns kvar fortfarande, pröva med REgnbågsförlaget i Byvalla, Stjärnsund, Dalarna. De gav ut den för länge sedan. 

Jag tror också att vi genom att öka vår själskontakt (meditation, tjänande, grupptänkande osv) också naturligt utvecklar vår healingkraft. själen är healing i sig. När vår utstrålning (av högre former av ljus) ökar, ökar också healingenergin överlag.

Detta har överlag att göra med hur våra höljen (kroppar)  renas och omvadnlas på sikt. då blir vår eterkropp mer motagglig för vår högre själsliga inkoppling och leder högre ljus/energi direkt til vår fysiska form. 

healing är så mkt tycker jag, inte bara handpåläggning. Healing är kärlek, att mötas, att se, att inse, att leva öppet…(t ex)    

Lycka till, med värme o glädje!  Glad

HH-life
0

Åhh tack för alla svar!

Jag skall ta till mig högst troligen gå en grund kurs i reiki. Men en bra kurs, kan den vara en dag bara? Det verkar på kurser som annonseras ut att de avklaras på en helgdag kan detta vara möjligt?

Lär man sig grunderna på ett möte och sedan efterföljande kurser likaså en träff?

kram!

[Hukanson]
0

Man måste vara beredd att leva reiki , du bör helst sätta av en timme varje dag för att öka din kunskap och erfarenhet av reiki . Ge reiki , få reiki , prata reiki och vara reiki . Gå med i Reikiförbundet vetja .

mayolica
0

Hur reikikurserna är upplagda kan variera en del,det finns även lite olika reikigrenar och olika synsätt på reiki.

Jag tycker att det låter lite med bara en dag för en reikikurs,där jag gick var grundkursen på två långa dagar. Det blir ju ganska mycket intryck att smälta på en dag om man är nybörjare.

För några år sen var det inte ovanligt med snabbkurser till reikimaster på en helg,från grund till master,det säger sej självt att det inte kan bli något bra av det. Men jag tror att dom har slutat med såna kurser nu.

~ mayolica ~

[kishintai]
0

Du kanske kan läsa mer på reikiförbundets hemsida: www.reikiforbundet.se

Där står lite mer om reiki och vad som kan vara en bra grundkurs. Du får gärna höra av dig om du har fler frågor.