Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 2473 ggr
[Mariann]
0

Änglarnas värld

I denna tråd kan vi prata och fundera över  artikeln Änglarnas värld. Glad

Choklad
0

kan man komma in i den världen om man mediterar? Jag menar när man blivit duktig på det?

U R us

[Mariann]
0

Det är jag övertygad om Cool

Choklad
0

Härliga tanke…Skrattande

U R us

Farwuq
0

Hmm…

Är inte änglar och människor helt olika arter? Änglar har väl inte varit materiella i vår värld?

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[Mariann]
0

#4 Nu förstår inte jag…

menar du fysiska?

Änglar och människor är olika utvecklings linjer.

Farwuq
0

"Änglar och människor är olika utvecklingslinjer."

Precis det ville jag höra!

Flört

Aldebaran
0

Änglar och människor har helt olika utvecklingslinjer där vi "delar" astralplanet… Deras djur är bl.a dom sk. elementalerna… Går egentligen inte att jämföra men nästan är det så…

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

Farwuq
0

Finns det fler sådana linjer? Finns det en tredje typ av varelser som förhåller sig på samma sätt till både människor och änglar?

[Mariann]
0

Man pratar bara om änglar och devor/naturväsen vilket ju är ca det samma fast ändå inte och så har vi människolinjen. Det är de linjer som finns omkring jorden och som vi just nu känner till.

Ev kan det finnas mer som vi inte känner till och framförallt kan det säkert finnas mer längre ut dvs i universum.

Farwuq
0

Hmm… räknas sådana som serafer till änglarna?

De är ju lite speciella. 

Det står såhär i uppenbarelseboken 4:7 (om varelserna som står vid Gud och tronen.)

"Den första varelsen liknade ett lejon, den andra en ungtjur, den tredje hade ett ansikte som en människa, och den fjärde liknade en flygande örn". 

Detta får mig att tänka på astrologi, här finns, lejon, tjur, människa och örn.

Örnen är känd för att slå sitt byte med överraskning och fart, vad jag minns så ska ordet för örn och skorpion vara snarlika på semitiska språk.

Då skulle vi alltså ha lejonet, oxen, vattumannen och skorpionen. 

Fyra tecken som ligger i kvadratur på zodiaken,

[Mariann]
0

Serafer är väl högt utvecklade änglar?

Farwuq
0

Jo, men varför har de med astrologi att göra?

Obestämd

[Mariann]
0

Därför att varje planet är ett väsen och därmed har en viss energistruktur/egenskap och som vi läst Flört fömedlas ingen energi i hela universum av sig självt, det sker genom änglar, de är energi förmedlare!

[Mariann]
0

så nu när Jorden som väsen har ropat på hjälp och givetvis också vårt solväsen (sollogos) då… då kommer svaret från stora kosmiska väsen och svaret är i form av energi förmedlat genom änglar…

Aldebaran
0

Det förmedlas väl mycket energi i universum. Hela universum består ju inte av annat en just energi. Bakgrundstrålning, tyngdkraft, svarta hål, mörk materia etc etc..

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

[Mariann]
0

Precis och det förmedlas genom devor/änglars försorg…

min bild av detta blir väl lite av att de är sladdarna i universum, helt enkelt elektriker Tyst

szirius
0

#16  jag kommer att tänka på en klarseende människa som kunde se starka strålar upp mot himlen från dem som bad, hur det skapades en kontakt mellan människa och ängel i bönen.Hon kunde se om någon bad inne i ett hus för då blev det en sån ström upp genom taket och upp till himlen.Ganska fantastisk bild….som "sladdar" hihi

[Mariann]
0

#17 precis så går det till för de som kan se! Skrattande

javisst var det en fin bild som  jag fick av "sladdar" genom universum… osynliga sladdar…. Flört Cool

szirius
0

Jag kan passa på att rekommendera ett litet häfte som heter         " Konsten att arbeta med änglar" av Elisabeth Clare Prophet ( Summit lighthouse). Den är enkelt skriven och förklarar de olika ärkeänglarnas uppgifter och hur man kan skapa en relation till dem.

dhalia
0

Ett boktips till är Stora boken om änglar, Cassandra Eason. Läser den själv nu står mycket om änglar, intressant bok.

Choklad
0

Vad är semitiska ?

U R us

[Mariann]
0

#21 vad hittar du det?

dhalia
0

Detta hittade jag när jag googlade. Glad Semiter eller semitiska folk kallas folk som talar semitiska språk. Till dessa räknas bland annat araber och judar. Benämningen kommer ursprungligen från Bibeln där det är namnet på de släkten som var ättlingar till Noas son Sem.

[Hukanson]
0

Änglar är åtskilliga millioner änglar som är organiserade i tre nivåer av tre nivåer. Det översta sköter långsiktiga frågor och det mittersta hanterar Världens styre och skötsel. Det lägre är mer individuellt och har ödesfrågor och välbefinnande till uppgift.

Det står skrivet att änglar har till uppgift att betjäna människorna därför att människorna blir skapade i Guds avbild och änglarna är Guds utstrålningar .

Så det är i sin ordning att be till Gud men prata med änglar . Läste om en kvinna i Dalarna som fick besök av änglar för hon hade ett speciellt öde att vara öppen för guider och barnafödande .