Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 2352 ggr
lenjon1
0

Förklara detta för mig

Har länge arbetat med att få kontakt med min andliga guide. Mycket meditation osv. Har lätt för att känna av andra människors energier men inte tyckt att jag fått "tillräckliga" bevis på att min guide är med mig när jag bjuder in.

Så igår. Öppning av mina chakra, meditation och så plötsligt när jag sitter i soffan ser jag mig själv gå framåt i en mörk gång. Längre fram ser jag hur en dörr står på glänt och därifrån sipprar ett starkt ljussken Det lyser så vitt.

Jag öppnar dörren försiktigt och frågar om det är meningen att jag ska gå in Allt är så otroligt vitt och ljust. Tänker att om jag går in hittar jag kanske inte ut igen. Men förstår att tanken är att j ska gå in.

Tar några steg in, vänder mig om för att se varifrån jag kom och fortsätter inåt. Det känns inte alls obehagligt, bara en otroligt varm känsla, känner mig nästan svettig. Vet att jag tänker att jag sover inte, jag drömmer inte, detta händer mig.

När jag gått en liten bit i det här vita skenet som ger ett behagligt lugn ser jag en stol. Rummet jag befinner mig i går inte att uppfatta egentligen. Finns inga konturer utan allt är bara vitt. Man kan inte se något utan bara det vita skenet som omger en.

Jag förstår också att jag ska sätta mig på stolen. När jag satt mig hör jag en röst som pratar med mig. Att jag gärna får ställa de frågor jag har. All konversation mellan oss går fort i tankarna. Det känns som om jag får svar nästan innan jag ställt frågan klart.

Svaren blir att men du frågar ju sådant du redan vet svaret på. Du har sökt och letat och läst så mycket att du redan har svaret.

Förklarade att jag inte riktigt litade på mig själv och behövde bekräftelse. Fick så mycket svar…

Sista frågan ställde jag och då fann jag mig själv stå bakom stolen och förstod att nu var det dags att gå härifrån. Vände mig om och gick mot dörren. Utanför dörren fanns en trappa. Minns jag inte att jag gick i tidigare men jag gick ner för den och plötsligt fann jag mig själv sitta i min soffa igen.

Efteråt var jag alldeles varm i kroppen. En enorm lyckokänsla nästan som ett rus och lite yr. Även väldigt törstig och drack massor med vatten. Kände mig så enormt glad och tacksam. Och ett väldigt lugn infann sig i kroppen. Och idag när jag tänker tillbaka på gårdagens händelse är lugnet kvar och även lyckokänsla.

Var det så att jag äntligen lyckades få kontakten med min guide som jag bett om så länge?

Var sak har sin tid och saker kommer till en när det är dags, när man är redo.

Eremitha
0

Tack för din berättelse, lenjon1.

Som jag tolkar det beskriver du ett möte med din guide (eller en av dem) på ett högre medvetandeplan.

Informationen detta medvetande förmedlar, att du ställer frågor du redan vet svaren på, är en bekräftelse på att du har den inre kanalen till ditt högre Själv öppen. Detta högre Själv står alltid i telepatisk förbindelse med guiderna.

Nu när du funnit detta "rum" en gång, kan du kanske medvetet söka dig dit under meditationen fler gånger. Inte bara för att möta guiden, utan också för att lyssna till ditt inre på ett fokuserat sätt.

Din starka upplevelse och den ljusa, varma känsla som följde efter är som jag ser det en tydlig bekräftelse både på att du kan kommunicera med din guide, och att du kan ha tillit till din inre vägledning, som egentligen är samma sak.

Tack för att du ville dela med dig!

Eremitha Marie

Fair Winds and Following Seas!

trapper
0

Vilken häftig upplevelse Glad Jag tycker du ska lita på att det var din guide, de är alltid med dig. Om du vid meditationer tycker att du har svårt att känna av guiden så be denne att komma ännu närmare dig. Min erfarenhet är att de då kommer så nära att jag känner närvaron som att någon står precis invid mig…

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Telos
0

Själens glittrande ljus strös över kausalkroppen liv efter liv.  Tankar om en sannare natur knackar på porten, man tar ett första steg mot regnbågens skimrande färger bortom den fysiska världen mot det eviga ljuset.

Lev Kärlek

Kram

Telos

szirius
0

"All konversation mellan oss går fort i tankarna. Det känns som om jag får svar nästan innan jag ställt frågan klart.

Svaren blir att men du frågar ju sådant du redan vet svaret på"

känner igen den upplevelsenGlad.

Att öva mer på att stanna upp, gör att man kan höra svaren man redan bär på.Det är vad guiden vill uppmärksamma dig på, tror jag.

Detta påminner mig om en upplevelse jag haft:

Jag hade en mkt hektisk period i mitt liv, jag kände mig stressad och splittrad.I badet om kvällen bad jag " visa mig hur jag ska finna min inre frid". I samma stund fick jag svaret " Du har redan inre frid.Just nu." Det var min första tydliga upplevelse av den medvetna närvarons magiska kraft.Det enkla svaret fick mig att se på tillvaron på ett helt annat sätt.Nuet är det enda vi har och kan leva i.Och blir man uppmärksam på det, så följer ett lugn.

Loet_old
0

Så sant szirius,att leva i nuet och inte i morgondagen som har nog med sina beskymmer.men alltid inte så lätt att inse det.Glad

lenjon1
0

Tack snälla för era inlägg.

Eremitha du skrev att jag medvetet kunde söka mig dit, till rummet nästa gång jag är i meditation. Funkar det tror du?

Szirius du skriver att det gäller för dig att hitta det inre lugnet. Det gör det kanske för mig också på sätt och vis men mer att lära mig tålamod. Att jag inte kan forcera fram något, fastän jag vet att det ska hända, så har jag inte tålamod att vänta. Och för att få det tålamodet så krävs det kanske ett lugn.

Men jag tror att nu när jag väl "lyckats" få kontakt med min guide så infinner sig lugnet och därmed tålamodet. Ber om kilovis med tålamod varje dag och ibland lyckas jag.

För det är verkligen i sanning när man säger att saker och ting kommer till en när det är dags, när man är redo för det. Var sak har sin tid och försöker jag stressa fram ett resultat blir det inte bra och det tar bara längre tid att nå målet.

Det känns som om jag fått vara med om något enormt stort. Känner mig fortfarande salig när jag tänker tillbaka. Jättelycka och blir varm inombords.Kyss