Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 1211 ggr
astillbe
0

Hur ska jag börja?

Hej! Jag vill gärna kunna se aura/prata med andar i framtiden. Min fråga är, hur ska jag börja? jag har ingen erfarenhet alls. ska jag gå någon kurs? läsa en speciell bok? jag vet att jag ska göra allt utförligt och ordentligt och inte stressa. berätta det som en nybörjare måste veta. skulle bli glad om någon tipsade om en "nybörjarbok". tacksam för svar!Flört

[Mariann]
0

hej kära vän!

jag skulle vilja ge dig rådet att börja meditera och gärna på en sorts meditation som stärker ljuset i dig själv, en meditation som integrerar din själ mer i personligheten.

Du kan om du vill kika under meditationer hos oss och fråga mer om du undrar mer.

solarcarl
0

Mitt spontana intryck är att du kanske behöver börja i en annan ände först? Bra svar av Marianne tycker jag. meditation är en bra start, inte minst för att lära känna sig själv lite mer.

T ex att bara sitta ner med sig själv och känna efter kan vara nog så spännande. Men också lite av en utmaning för en del, beroende på var man är.

Jag vet att en del säger att "kontakt med andar" kan fungera som en bra början för en djupare andlig kontakt. Och så kan det säkert vara för vissa, det blir en inkörsport som sedan utvecklas vidare.

Men frågan är vilken andlighet man söker? Och vad denna "kontakt med andra sidan" (t ex) kommer ifrån inom mig? Är jag bara "nyfiken" eller söker jag någon som avlidit, som jag kanske saknar mkt? Det kan vara på så många olika nivåer   

Att bli "klarseende" (se auror etc) kan också vara på flera olika nivåer. Många börjar få det som kallas "eterisk syn" i vår tid. Det innebär att vi med våra öppna ögon kan se färger o former i luften. En början til detta är ofta att se trädens ljusstrålning, som ett till skikt ovanför o runtom. pröva det ska du se!

Annars är mer omfattande klarseende inget jag tycker man behöver fokusera på, det kommer om det ska komma, ofta spontant i olika faser av uppvaknanden (själens mer tydliga förverkligande inom oss, även rent fysiskt) 

jag tycker det är härligt med att så många sökare ökar och att människor "vaknar upp" till djupare behov i den här tiden. Det kan också vara lätt att gå vilse och det är bra att vi kan stötta varandra för att få fler perspektiv.

Med mycket värme till dig och alla oss "sökare"