Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 1438 ggr
[Mariann]
0

VÄRLDSMODERN

Enligt andevetenskapen är Världsmodern inte en enskild individ utan en grupp av själar, som har bildats av framskridna kvinnor i världen. Dessa kvinnor har alla uppnått en hög grad av renhet, och har genomgått transfigurationsstadiet (3. indvielse). Världsmodern är en grupp, men var och en av gruppens kvinnor är också Världsmoder, som representerar Världsmodern i fullt omfång.

Varje rotras har en Manu (stamfader), och på motsvarande vis finns det en Världsmoder för varje rotras. Den atlantiska rotrasens (4. rotrasens) Världsmoder är “Kwan Yin”. Isis var Världsmodern för nutidens 5. rotrasen, men är nu avlöst av Jesus moder, Maria. Maya, Buddhas moder är Världsmoder.

Världsmodern är gudomens feminina aspekt, och hon förenar medvetet den kosmiska feminina principen med den mänskliga feminina principen. Det är hennes uppgift att: 1) Lindra världens smärta, speciellt hos kvinnor och barn. 2) Beskydda blivande mödrar och nyfödda barn. 3) Omsluta allt levande i moder naturs riken.

I kyrkorna predikas det om Världsmodern – en gudomlig moderskepnad, som de flesta har svårt att förhålla sig till. Men ett sådant upphöjt väsen finns faktiskt. Världsmoderns ämbete existerar den dag i dag som ett departement i Det Stora Vita Broderskapet eller den inre världsstyrelsen. Världsmodern är alltså inte bara en symbol, utan en inre verklighet. Överordnat kan man säga, att Världsmodern omhandlar det moderliga eller feminina aspekten i hela skaparverket. Man kan samtidigt tala om “moder rum” (det omslutande och formande) och “fader tid” (den utåtgående rörelsen). Modern omsluter och beskyddar oss, medans fadern rör oss med hjälp av andens osynliga impulser.

Hämtat från visdomsnettet

[Hukanson]
0

Intressant Mariann det känns stort . Jag visste inte att man pratade om detta i kyrkan , kanske i danska kyrkan .

Förstår inte var Maya kommer in som Världsmoder ?

Reflektionerar att det vore som en mäktig förening om Världsmodern förenade sig med Himlafadern !!

[Mariann]
0

Jag har heller aldrig hört om Buddhas mamma… klart hna hade en mor men…

kyrkan kanske menas den katolska?? Ingen aning, faktiskt heller aldrig hört någon i svenska kyrkan som pratar om världsmodern… jag går liksom inte i kyrkan heller så…

enola
0

Hm, själar är väl könsneutrala? Så varför är dem just världsmödrar? Obestämd

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

[Hukanson]
0

Kön tillhör "djurkroppen" även i sin högsta aspekt . Men ovan finns Yin och Yang eller gudar och gudinnor , tror jag . Olika aspekter av gudomen ; aktiva och passiva kvaliteter .

Är danska kyrkan katolsk , *överraskning* .

[Mariann]
0

Sa aldrig att danska kyrkan är katolsk, kyrkan i ordförklaringen kanske åsyftas den katolska, vad vet jag…

1 stråle och 3 stråle är just de feminina (intelligens) och maskulina ( vlja) aspekten i Guds väsen och eftersom allt är energi och väsen så finns det (mer eller mindre) feminina och maskulina väsen. 2 strålen är är sonen (kärleken)….

Cool

[Hukanson]
0

Maria och Maya måste alltså varit gudinnor .

Aldebaran
0

Maria tillbeds ju som jungfrun i den Katolska kyrkan. Det måste vara det som menas. Det verka som alla kvinnor som framföder stora mästare blir någon form av världsmoder om nu inte Maya och Maria är samma person då.. Jag menar Kristus är ju känd som Meitreya, Shri Krishna, St. Patrick etc etc…

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

[Hukanson]
0

Den japanska skapelsemytologin pratar om de två Skapargudarna som var i begynnelsen och födde fram allting : Izanami och Izanagi.

Kanske är allting stort och mäktigt bara manifestationer av samma gudomliga TAO .

[Mariann]
0

#7 jag tror nog det är lite så, att de är ett i samma stora väsen eller snarare som i #0 då att fler väsen bildar "ett".

Obestämd

#8 sedan är det så också tror jag att allt är en manifestation av GUD

Det som väl är fantastiskt är ju att det ena inte utesluter det andra, det  är bådeock…. precis som våra enskilda organ-celler-atomer bildar tex Mariann

[Hukanson]
0

Öhhm..förlåt.?.."våra enskilda"…??

[Mariann]
0

Ja, inte delar väl du och jag mina lungor va??

jag kasnke var så flummig i #9 att ingen fattar Obestämd

[Hukanson]
0

#11  behåll din djuriska kropp för dig själv , homo sapien !  Jag har min astrala och mentala kropp att putsa . Skojar bara du fattar väl..

Ibland tar det ett tag att fatta innebörden , kanske har man för impulsivt bråttom . Budskapet här var ju att en grupp bildar Världsmodern som knyter an till Världsfadern i de rotraser och underraser som manifesteras i världen . Quan Jin tillhör då inte vår rotras men är i egenskap av Världsmoder ändå beskyddare, lindrare, omslutare av världen . Maya liksom Maria tillhör vår rotras och är en del av guds feminina aspekt Världsmodern .