Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 1385 ggr
Bersel
0

Må dåligt..

Jag fick så underbar hjälp av er här när jag hade Bältros..och är enormt tacksam för detta.
Efter den hjälpen kom jag i gång med att "meditera" så gott det går.. Men en sån underbar upplevelse som jag hade då när jag fick hjälp härifrån händer inte…mest ingenting..lite färger och så. 
Sen några dagar känner jag en enorm sorgsenhet inom mig… som om någon skulle dött eller nåt..men det blir bara tårfyllda ögon och inget mer..då jag har svårt att gråta..förutom när jag ser känsliga filmer förståss.. 

Har någon en ide om vad detta beror på? som händer med mig????

Tack för att ni finns/ Berit

cillaj
0

Jo, det är nog så att din kropp börjar svara på meditationen, ungefär som i healing så börjar man oftast med att tömma allt gammalt elända man bär på, jag kallar det för ryggsäck, det är en ganska enkel beskrivning.

Ju mer du mediterar, desto mer släpper det, du tömmer din gamla ryggsäck, du öppnar upp chakrarna för att leda in ny energi. I healing skulle jag säga att du gör dig av med blockeringar.Det är ungefär samma process.

Cilla.

Ge inte upp, fortsätt så kommer du snart må bättre.

Lionadh
0

Det är troligen sorg från förr, endera detta livet eller ett tidigare liv, som du känner av.

Bara låt det vara som det är, lyft upp den sorgen i ljuset så att den får läka. Tänk sen på allt du uppskattar i ditt liv just nu.

Du ska se att det känns bättre då!

Kram Maud

Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

Bersel
0

Tack för era förklaringar då känns det genast lättare att uthärda processenGlad  Jo jag tror att jag har mycket sorg instängd i mitt hjärta och det vill jag kunna få ut..

Skulle det gå  bättre/lättare om jag gick till någon som gav healing? Ska faktiskt få det den 17 mars men jag kanske ska försöka få nån annan som gör det tidigare. Vad tänker ni om det?

Kram Berit

cillaj
0

Absolut, healingen gör att du kan släppa taget fortare än med enbart meditation, du kan nog vänta om det inte känns för akut.

cilla.

[Mariann]
0

#3 ifall jag får rekommendera en meditation som också snabbar på hjärteprocesserna så kika under fliken meditation och leta upp hjärtemeditationen och läs och se om den kan vara något för dig. Oskyldig

Annars tycker jag du fått jätte fina svar här. Glad

cillaj
0

Tack Marianne, just det, glömde att det finns fler bra meditationer på sajten.

cilla.

Bersel
0

Tack för era svar ska genast kolla upp det med hjärtemeditation.. Det finns ju såå många jättebra trådar att läsa och jag har inte hunnit med att gå igenom mer än en bråkdel än.. men jag tar en bit i tagetGlad