Choklad ÄR bra för hälsan
Hämtat från aftonbladet.se:
"
8 goda skäl att frossa loss
Sänker blodtrycket, ökar välbefinnandet, skyddar mot diabetes. Den senaste tiden har forskningsrapporter rasslat in som hävdar chokladens goda egenskaper.
Så nästa gång du kämpar mot sockersuget - unna dig en mörk pralin och hänvisa till någon av nedstående studier för att rättfärdiga dina "synder".
Läs mer HÄR.
Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM
Va bra! För jag Älskar choklad! 

Men det är vitkigt att det är bra choklad väl? Inte billig ljus choklad som är proppfull av transfetter utan en lite dyrare mörk som är bättre framställd, eller hur?
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

#2 ja det är nog mörk choklad. Tyckte inte om det så mycket förut. Jag tyckte det var lite besk smak. Men har lyckats hitta några riktigt goda nu. 

#2 Ju högre halt av cacao desto bättre, så har jag förstått det. Själv botar mig lite choklad vid deppighet… 
Låter betryggande 
Själv är jag chokladoman, men det ska ju vara mörkt naturligtvis 
Jo den mörka är godast, helst med smak av frukt :-) Eller bara den vanliga, men då är det godast att smutta på lite rött vin till :-) Eller utan oxå förståss, behöver inte va alkohol inblandat ;-)

Goda nyheter, mums.
Läste också idag att om man är väldigt sugen på choklad kan man ha brist på magnesium.

Aha, det kanske är därför jag aldrig är sugen på choklad längre… äter tillskott varje dag av magnesium, det hjälper så bra mot min värk med.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Har känt lite obehaglig ömhet i musklerna på natten när jag ska sova (kan det vara åldern? Nääe.) Jag hade för mig att magnesium skulle vara bra för musklerna så jag googlade runt och fann en hel del som magnesium är bra för.
Nu blev det här lite OT men alla tips är bra utom dom dåliga

Choklad, det är något jag håller kärt!!
#10 Håller med!
och i synnerhet mörk… det undrar jag om det kommer med stigande ålder för när jag var liten kunde jag inte äta mörk choklad?

#11 Det är samma för mig, kunde inte äta mörk choklad när jag var liten. Men nu är det supergott:)

#13 Mumsig bild! 

Bara att fortsätta mumsa då :)
MMM älskar choklad……finns inget godare, älskar det i alla former. Tyvärr har det satt sig kring midjan och lite annorstädes
, så det får bli chokladfrossa i mindre mängd på fredag eller lördag för mig nu.
U R us
Att man inte tycker om mörk choklad som ung, beror på att med åldern så förändras smaklökarna.
Man tappar vissa av dom, det beska och sura tar liksom över, om jag minns rätt.
Men jag ÄLSKAR all choklad, om inte kroppsvikten hade sagt emot, skulle jag äta det varje dag.
Det sägs att det är bra att äta 30 gram mörk choklad om dagen.
Så njut ni som kan.
Kram cilla.
…Å sen är man rätt nöjd med bara lite…om den är mörk!

Mmmmmmmmmmmmmm! En hemmagjord pralin är inte heller fel… Eller den nya med smak av citron och ingefära, har ni testat den??? 

Chokladpraliner is a girls best friend! visst va de så?
.
Kram diaz/lena

Absolut! Jag har en dejt med en chokladkaka idag….
Ett litet tips. Om det fattas en chokladbit hemma ,men cacao finns. Då häller jag upp sojamjölk i en kastrull, lägger i några teskedar cacaopulver och river i lite muskotnöt. Inget socker för min del , men smaka dig fram.
lycka till!

Kan det va bra förkylningsmedicin kanske? 
#23 Haha allt som får dig att må bra gör dig fortare frisk, så varför inte, varmt i bröstet är en go känsla. Annars är jag mycket för honung uppblanadat ikallt vatten med citron, och i med kokt vatten till lagom temeperatur. Ingefära som omväxling.
Krya på dig!

Whiskey tycker jag värmer gött
Satyat Nasti Paro Dharmah
Sajtvärd på Existens och Filosofi.

Whickeypraliner e inte helt fel…