Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 1336 ggr
ainak
0

Mer energi

Hej!

Finns det någon som kan hjälpa min son? Han är snart 15 och har nu i 1½ år haft så otroligt dåligt med energi. Skolan blir lidande och hemma så orkar han ingenting, det enda som är kul är datorn och den har jag slängt ut efter otaliga konflikter.

Han skulle behöva extra energi i massor. Någon som kan hjälpa honom?

Tacksam för hjälp!!Skrattande

[Mariann]
0

jag förstår dig precis, en jobbig ålder det där. Jag har två söner o en dotter. 26-20-18….

Jag fick en övning att göra ett slags inre arbete som gällde mellansonen, visserligen var detta omrking 10 års åldern, men kan väl inte skadda att prova, han är ju inte myndig och då kan man som förälder använda sig av  lite ljus för och healing för att lätta upp dom. Annars när våra barn är vuxna har vi inte att göra sådant utan lov.

Se en stor levande gyllene sol under sonens fötter och se detta solljus strömma upp genom hela hans väsen dvs alla kroppar och se hur han klarnar och blir strålande och upplyft. Hur gråa dimmor liksom lättar. Be om att devor och änglars hjälp till sonen att bli ljusare och lättare i tankar och känslor.

Hoppas inte sonen stukar båda fötterna dagen efter som min gjorde….

Gör övningen varje dag i en vecka kanske, men var vaksam över vad som händer och sluta om det blir för intensivt och gör varanna dag eller så annars.

Viktigt att du ber om Det kosmiska ljusets beskydd innan sådant här genomföres.

ainak
0

Tack snälla för tipset! Skall absolut prova för nu håller jag snart på att ge upp, och barnen är ju det käraste man har.

Hur ber man om det kosmiska ljusets beskydd?

[Mariann]
0

Man bara ber om det och är medveten om att det är Ärkeängel Mikael som står för detta. Man kan ju se det som ett vitt eller ett blått ljus som strömmar genom en.

Kika i vår kategori meditation och leta upp Hjärtemeditationen, där kan du se hur man kan säga/visualisera. Skrattande

[Hukanson]
0

Jag rekommenderar bönen Fader Vår den håller ett tag till.

Men det är så många barn som tappar sugen i 8an 9an och jag tror att om det fungerar med att föräldrarna bryr sig , som en ideal skolkurator typ, så skulle den unge kunna hitta någon mening med livet för någon mening med livet blir det ju i alla fall och då är det ju bättre med en bra mening som familjen har jämkat sig samman i kärlekens konstruktiva dialog.

Den unge kanske blir deprimerad därför att han har för mycket drömmar förhoppningar önskningar begär . Han ser inga möjligheter att förverkliga dem och blir därför deprimerad. Med en välvillig förälder skulle han kunna se vad som är möjligt och realistiskt. Men det är ju han som bestämmer vad han vill drömma om.

Om den unge också får hjälp med att se att livet egentligen är ett andligt äventyr så har han fått den sanna meningen med livet.