Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 3042 ggr
ainak
0

Andlig utveckling?

Hej alla!

Är ny på denna sajt och följer med spänning alla inlägg. Men jag har en fråga som kanske låter konstig men måste ställa den ändå. När man utvecklas andligt, får man kroppsliga reaktioner då? Skulle vilja höra om någon annan upplevt något eller sker det mesta i tanken?

[Mariann]
0

Det som bör hända om det är verklig andlig utveckling är att man bör bli mer o mer utrensad i sin astralkropp/känslokroppen. Man bör märka det även på tankeplanet i form av mindre kritik och fördömmande mm. Förmåga att lyfta blicken och sätta sig själv (personligheten) åtsidan.

osv osv.

Det är i alla fall min erfarenhet.

Det andlig utveckling handlar om minst är kontakt med andar och medialitet via solar plexus.

[Mariann]
0

Ooppsss…

Glömde Skäms

Varmt välkommen hit! Skrattande Hoppas du kommer trivas hos oss.

Pallada
0

yes, när man utvecklar sin ljuskropp som är ju blue print för den fysiska kroppen initierar detta oundvikligen stora eller små förändringar i materien. 

Det kan hända omdelbart t ex som dramatiska mirakulösa tillfrisknanden från t ex cancer. Förändringar  kan hända på sikt och vara väldigt subtila t ex som att ma vacknar en vacker dag och slipper ångesten, for ever känns det som

Man lever, oldras och kommer att dö på ett annat sätt

doddel
0

Mariann du är ju fördömmande mot mig och det jag tror på så då är du inte medial? Ähh tror inte på det.. Klart du komemr känna det i HELA kroppen och allt du är. Så var inte rädd det är naturligt.

Varken du är terry evens eller Mariann… Man gör det bara.. Jobba på

Freja15
0

Jag har fått och får hela tiden kroppsliga reaktioner i min utveckling mot min mitt. Likaväl ändras allt i mitt huvud, alltså hur och vad jag tänker *L*

Min kropp har bett mig sluta äta kött och socker och nu har jag också blivit laktosintolerant vilket betyder att jag inte dricker/äter mjölk längre. Detta har fört mig mot oanade utvecklingssteg. 

Så visst händer det både fysiska och psykiska saker med en då man utvecklas andligen.

Välkommen hit och lycka till med din utveckling!

Eva

Pallada
0

Hej,

kan det vara så att det är dags att rensa kroppen från eventuella gamla och nya gifter samt restprodukter när man har utvecklat intolerans mot en viss mat   eller….? vad tycker Ni ??? Behöver det nödvändgtvis vara ett tecken på att man utvecklas andligt??

Själv har jag märkt att jag inte vill dricka vin längre för att jag tål det inte så bra och saknar den härliga berusande känslan… missförstå mig rätt, jag var ändå ingen stor konsument…

en annan sak är en häftig allergichock mot  färska ostron inköpta på Ica som har hänt mig nyligen. förut var jag en stor konsument av räkor och ostron, nu är det slut

Min fråga är: är uvecklad mat/alkohol  intolerans friskhetstecken eller tvärtom? :)))))

Freja15
0

Rent vetenskapligt så är det naturligtvis inte så att någon koppling finns av de slag du skriver om *L* Men i mig så vet jag precis vad det handlar om. Jag säger så klart inte att detta är en vedertagen sanning utan det handlar om min inre sanning. Och vad som händer mig i min utveckling *L*

Allt detta som händer fysiskt och psykiskt i folk vid en andlig utveckling är naturligtvis helt individuellt. Universum har skräddarsytt just din utveckling mot din sanning. Så det som fungerar på mig fungerar sällan på någon annan.

ceeson
0

hej ainak

jag har väl inget att tillföra den här debatten merän att dra lite lärdom av inläggen här framöver och se de varnande exemplen på folk som antingen börjar förställa sig efter dom fått conection med andra dimensioner eller att effekten av alkohol blir precis tvärtemot palladas erfarenheter.

[Mariann]
0

När vibrationen i kropparna (alla kroppar) höjs kan det inträffa det att man inte tål viss mat tex kött, alkohol (om nu det är mat) mm. Bli känsligare mot oväsen, bli känslig mot människor som hela tiden kritiserar och är negativ. Detta sker ju med alla människor oavsett man är inne på dessa bitar och läser new age böcker eller esoteriska böcker.

Det som jag oftast reagerar på är att människor inom gebitet "new age"  "alternativa" är att de tror sig stå högst i "näringskedjan" när så inte är fallet.

Andlig utveckling handlar inte om att läsa ska andliga böcker, andar eller medialitet. Vilket jag försökte säga emd mitt #0, men ser att det inte var klart nog.

Det som "new agare" gör är personlig utveckling och det är inget fel i det, tom helt nödvändigt och ofrånkomligt, men icke desto mindre är det inte andlig utveckling ( som andevetenskapen ser på det och jag). Andlig utveckling går under några liv helt parallellt med personlig utveckling för att sluta som den enda vägen i den sista eller par-tre sista inkarnationerna.

Andlig utveckling är = själsintegration och att handla själens vilja och själens enda vilja/begär är tjänande.

Personlighetens begär och vilja tror jag väl inte behöver nämnas.

Detta är kodorden för vad andlig utveckling är, i alla fall vad det är på denna sajt. Återigen har vi saker att läsa på sajten för den som vill undersöka sajtens ståndpunkt. Oskyldig

AU vs PU

Andlig Psykologi

ainak
0

Tack för alla kommentarer!

Vad som händer runt mig är flera olika saker: lampor som släcks, tv-apparater som startar och bilens olika lampor på instrumentpanelen tänds och släcks. AC:n rusar och lite sådana saker.

Och samtidigt började min kropp reagera med att jag blir så oerhört varm, och det händer många gånger per dygn, både dag och natt. Känslorna är som Marianne beskriver att jag tycker det är jobbigt med all negativitet osv.

Det känns helt enkelt annorlunda och som att det händer något i kroppen och inte bara i huvudet. Men det kanske skall vara så….

[Mariann]
0

Då har du ett för öppet och ett solar plexus som beskyddet är för tunt omkring.

jag ska forska mer i beskydd av solar plexus…

men börja med att be att änglarna manifesterar en 5 uddig blå stjärra framför och håll denna stjärna så långt det är möjligt i ditt medvetande under dagen. Kalla på Det Kosmiska ljusets beskydd och se att Ärkeängeln Mikael är med dig eller i alla fall en av hans änglar.

Detta om du vill vara beskyddad och bygga upp ett nytt bättre beskydd omkring solar plexus och din ingång till astralvärldarna.

Pm om du vill prata mer. Glad

ainak
0

Hej Mariann!

Vad menar du med Pm? Jag är för ny här och hittar inte allt och vet inte riktigt hur ni kommunicerar…

Vill veta mer!!

[Mariann]
0

Ok!! Glad

Om du kikar upp th så har du en personlig svart ruta med diverse i. Längre upp i den har du meddelanden, där finner du pm (privata meddelanden). Där kan du ta emot och läsa och också skicka meddelanden till andra. Där bör ett välkomst meddelande ligga från mig och du har antagligen ett kuvert som antyder att du har olästa pm.

Behöver du mer info fråga på!

Pallada
0

Mariann är mkt tydlig med att man ska inte blanda begrepp andlig och personlig utveckling enligt vad man har kommit överens här på den här sajten . Ett stort tack för det!

Mariann, en vidare fråga på temat vad som händer i kroppen när man utvecklas personligt… Man blir glad av att läsa dina inlägg för att dem är mkt informativa, kloka och logiska.

Du säger att när vibrationerna höjs då blir man känsligare mot  t ex oljud, kan utveckla intolerans mot mat/alkohol osv. Jag undrar hur det hänger ihop med att man kan (tyckas helt tvärtom) bli mer och mer tolerant mot omgivningen … tänker på härliga bilder av en indisk Guru som mediterar mitt i New York City's hektiska trafik. Man verkar bli starkare och mindre beroende/påverkbar av upplevda störande omständigheter ju längre man har nått på vägen …

angående allergier  så säger homeopaterna t ex att brist på zink leder till intolerans mot alkohol. Tinnitus och ljudöverkänslighet  orsakas enligt samma läran av att man har brist på mineraler ihop med hormonstörningar. Akupunktörer pratar om obalans i energibanorna osv osv…  Ja, det är ju klart att vi är komplicerade system…

dock bristsymptom i kroppen/energi yttrar sig oftast  i just överkänslighet

en frisk människa är ganska robust i sin psykiska och fysiska hälsa…

Mariann, hur skulle man koppla allt detta till personlig utveckling när man blir mer och mer receptiv till energier med högre vibrationer, får starkare intuition och ljusare bild av verkligheteh?

[Mariann]
0

#14 Bra! Skrattande utmärkt att du tog upp det, för precis så är det nämligen också. Jag har svårt att se att moder Theresa brydde sig om oväsen, när hon gick omkring i Indien på gatorna. OskyldigTyst

Inte riktat till någon:

Man kan ofta i början bli känslig och ibland så kan man få uppfattningen att denna känslighet ska "odlas", lite:  uttrycket " jag kan inte för jag är så känslig", man får här noga kika in i sitt inre om man vill vara så känslig att man inte kan befinna sig i världen, för att det skapar ett slags flykt, en slags orsak till att inte kunna vara i världen fullt ut.

Återigen handlar det om vad ska uppnås i vilken inkarnation, något liv ska känslighet uppövas och då kan det vara svårt, andra liv ska okänslighet uppövas och ibland ska detta kombineras givetvis.

Det bästa är väl om man kan vara i världen men inte av den. Att man kan kan lida med andra men inte begränsas av det. Läs gärna det sista där en gång till, långsamt.  Oskyldig

[Hukanson]
0

Dina fenomen tyder på paranormala andeaktiviteter. Det kanske bor någon på den plats du vistas eller dina förfäder vill vara dig nära. Du kan kontakta ett medium för att få klarhet.  Min rekommendation till dig om du vill börja med meditation är att gå i lära i någon organisation du litar på. Då har du alltid en grundtrygghet och ett grundskydd att arbeta utifrån. Annars kanske respektingivande materiella symboler kan ge ett visst skydd, jag tänker på exvis bilder av kända mästare som Dalai Lama , Yogi Ji,

Buddhastatyer av olika varianter etc etc tända ljus med bön och recitation rena luften med rökelse - gamla metoder som betyder någonting ännu.

ainak
0

Tack! Åh vad härligt med kunskap!!

[Mariann]
0

#17 Hoppas det löste sig med meddelande funktionen för dig? Glad

Ja vi är några här som "svamlar" om diverse (eller jag i alla fall Skäms) och du måste ju givetvis ta till dig det som passar dig och släppa resten.