2012-12-21
Jag har en fråga till er som är kunniga i det esoteriska.
Som ni vet har det diskuterats väldigt mycket på nätet om 2012-12-21, tror ni att det ligger något i detta, vad tror ni kan hända om det nu händer något utöver det vanliga?
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
Jag bör hålla tyst eftersom jag inte tror något händer just på en enda dag.

Kán vara att jag fyller år den dagen
Ja det har varit mycket spekulationer om år 2002,vem vet nåt säkert?
~ mayolica ~
du menar Maya-kalenderns sista blad/sten ?
en version är att ..Beställarna av universum ska ha det datumet som utvärderingsdag,antingen avslutar de,eller ger de en knuff .. (det beror på om alla varit duktiga,borstat tänderna,bett afonbönen ordentligt osv. :- ) )
njaa,det intressanta är,tycker jag,att det ska ske enligt svensk tid.."dvs,att jorden inte går under timma för timma allt efter solens passage över himlavalvet,svensk tid o CET (centraleuropeisk tid) ,inte mexicansk (centralamerikansk tid)
Jag tycker du ska lära mer om vad Mayakulturen har att berätta,om allt som händer innan,och hur o varför,hur allt accelerarar ..
Jag har inga länkar,bara varit på föreläsningar :- ) (googla)
penke
Jag tror att det är 2012-12-12 solen kommer att bekänna färg.

Vintersolståndet 2011 fast ett år senare? 
Satyat Nasti Paro Dharmah
Sajtvärd på Existens och Filosofi.
Jaa, vem vet egentligen någonting överhuvud taget…
Hej, här är en länk till en webbsida där man kan lyssna på Alberto Villoldo http://thefourwinds.com/resources-conference-calls.php. Det finns flera intressanta audios bla "2012, The End of Time ".
Han har gett ut en ljudbok som heter "The power of Shamanic healing" vilken jag varmt rekommenderar.
Telos

The end of time 2012? Ännu en i den långa raden av domedagssiare?
Om man lyssnar på audion så handlar den om allt utom någon domedag. Vad är tid egentligen? Vad händer om vi tar ett steg utanför den linjära tiden?
Telos

Från esoteriskt håll finns det inget om att något "end of time", ellaer annat som har med jordens undergång att göra.
Det esoteriska säger istället som jag beskrev i Raserna.. Med 7 runder med 7 rotraser i varje rund som har 7 underraser och såvidare.. Detta ingår enl. den esoteriska läran. Sedan "tycker vi om" att sia om jordens undergång pga olika orsaker krig , kärnvapen, miljöförstöring etc etc.. Men det är nog våran Karma att hälla på lite så här just nu. De sjätte underrasen som håller på att växa fram i USA och Australien kommer att medföra att vi blir mer eteriskt medvetna dvs på god väg mot astral medvetenhet. Men innan dess så skall den sista karman arbetas ut…
Nu skall vi ju åxå kommaihåg att mellan varje rotras så förefaller det ha varit "uppehåll" i livet på våran planet. Under långa perioder. Detta hände inför den 1:a rotrasen bildades för 300 miljoner årsedan sedan hände det igen när 2:a bildades för ca 150 mijoner årsedan. Och slutligen när den tredje bildades för 40-50 miljoner årsedan. Under alla dessa tidsåldrar så har ju nu vetenskapen/geologerna hittat att jorden verkar ha haft "större" katastrofer som istort raderat ut det liv som fans.. Finns flera program bl.a på Discovery som handlat om detta. Senaste var ju en meteor som tros ha raderat ut dinosaurierna för att på så sätt förbereda för den allt mer fysiska människan. För 160 miljoner årsedan skall det ha varit ett jättlikt vulkanutbrott i Sibiren som förmörkade himlen, och på så sätt gjorde vår planet lite mindre livsvänlig.. Så tidsperspektiven stämmer ju ganska så kusligt med vad vetenskapen idag har tagit fram.. Då blavatskys Hemliga lära skrevs för 120 årsedan, alltså långt innan den morderna vetskapen ens hade hört talas om meteorer och vulkanutbrott vid dessa tider. Så ser jag det som att fler och fler indicier pekar åt samma håll.. Så tror jag.. Då vi inte ännu befinner oss inför 6:e Rotrasen utan bara skall gå in i den 5:e rotrasens 6:e underras och alltså tom. har den 7:e underrasen framför oss, så tror jag att inget större kommer att inträffa på 100'000-200'000 år. detta är vad jag kan få fram av dom esoteriska lärorna. Och det är det jag tror.

jag har hört att det ska vara en tid då visst många människor höjt sitt medvetande, så att hela jordens kollektiva medvetande också höjs.Eller nåt sånt….antingen är man med i det gänget, eller så blir man kvar i skuggan,i mörkret,omedvetna.Det finns ju folk som tyvärr tjänar multum på detta " gå mina kurser och höj din frekvens, så är du en av de utvalda att ingå i gemenskapen 2012".Tyvärr har jag inte kunnat skilja vetet från axen i detta, höjd energifrekvens och förändrat medvetande verkar rimligt…nån gång….men en domedag?Njae.
Höja vårt medvetande och på så sätt komma närmare våra själars medvetande så att vi människor inte fortsätter att vara i en ständig kamp med oss själva.
Människan ansvarar för världen. Med dödens resa växer medvetandet åter, låt oss redan nu börja resan hem.
Telos
Det kommer att ske stora förrändringar på kort tid det är jag övertygad om. Frågan bli väl lite också, vad är kort tid?
En dag? En vecka? Ett år? 10 år? 100 år? 1000 år?
Ser man till att en Kalpa/ ett Brahmas år är i tid 4.320.000.000 år. Dvs ett liv/inkarnation för solväsendet, så lär ju 100 år vara mindre än mikroskopisk tid sett i ljuset av en enda inkranation.
Det borde ju jämföras med att om en människa från en dag till en annan öppnar sitt hjärta och själen inkarnerar i hjärtat (1 inv).
Jag tror att hela detta snacket om 2012 och tom 21/12-12 är en symbol på att sker sker fort (över natt) från människans tidsuppfattning. Men väl över natt i ett Brahmans år. 
Så jag vidhåller att vi inget kommer märka den natten och livet fortgår som vanligt, men för de av oss som lever om 25-50 år, de kommer märka att det sannerligen gått snabbt framåt, super snabbt. Det hände mycket mellan 2000-2025/50.

Den stora "upphöjningen" av medvetande kommer ju först i 5:rotrasens, 6:e underras och 3-4 grenrasen…Ungefär.. Sedan finns det ju dom som ligger lite före. men nu pratar jag majoriteten av massan. Det sägs från vissa esoteriska håll att vi (mänskligheten) skulle ligga 60000-80000 år bakom tidplanen. vet ju inte om detta stämmer eller om det ligger någon substans i detta men det kan ju ligga något i detta då jag har svårt att tro att om 4 år så slås en strömbrytare på någonstans och vårat medvetande ökar över en natt.. (detta får vi ju verkligen inte hoppas, för det är ju rena kundalinieffekten iså fall)
jag utgår också ifrån att man menar hela mänskligheten när man snackar 2012 fenoment. Inte några få eller en klick människor, utan alla ska kunna märkar detta femomen och det tror inte jag, det är att begå våldtäkt på människor som inte är där ännu och så går inte utvecklingen till (enligt mig) och så gör inte Gud/sollogos.
men vill ändå tillägga, att OM, om det är så så välkomnar jag det… för visst vore det underbart med paradiset på jorden… men det är nog tyvärr bara ytterligare ett begäär av ett ego som vill gå en genväg och inte vill jobba för paradiset själv, utan hoppas på ett gudomligt ingripande…
Tänkte litet att det här med domedag och slutet är ungefär som plugget. Om barnen sköter sig och gör läxan fortsätter allt som förut men om barnen inte gör läxorna och struntar i det mesta och skolkar från lektionerna kommer det att bli stor skillnad mellan dem som kan förstår gör resp de som inget kan eller förstår och vet att göra. Fast problematiken är ju helt omvänd - det är inte det mentala som är viktigt utan det andliga. Att ta emot erbjudandet att gå i en andlig skola och söta sig och göra läxorna. Att tillräckligt många kommer till andliga skolan så vi kan fortsätta som förut och fortsätta att ta examen och få ett arbete.
Jag har hört att:
1. Planet X kommer gå förbi nära jorden, den är bakom solen nu och det gör att det kommer storma och bli översvämningar m.m.
2. Det blir 3:e världskrig med kärnvapen
3. Polbyte, vad det nu innebär?
Men vet inte om jag tror på nåt av det…
Kan ju vara så att bara för att mayakalendern slutar då, så har vissa dragit sin slutsatser av det och så cirkulerar det en massa domedagsprofetior…

Planet X??
Tror nog att astronomerna och NASA har full koll på våra planeter…
Polbyte har enligt vissa teorier skett flera ggr. Det skulle isåfall innebärar att magnetstömmen mellan syd och nordpol skiftar riktning…Kompassen skulle isåfall riktas mot söder istället förr norr.. Skulle inte tro att jorden går under för detta… Men men vem vet.. Låter som om något Hollywood skulle kunna göra en film av…
#18 jag tror också att det lätt blir lite domedgasprofetsior i anslutning av att Maya kalenderns är slut den dagen. Men sedan finns det visst andra folkslags profetsior omkring samma tidpunkt…
men jag tror inte utveckling går till på det viset, och n ågon undergång är det definitivt inte tal om.
Men det finns tydligen en anledning till diskussionen om domedag.
Profetsior från olika håll. Den förändrade chanellingen i usa i riktning mot full apokalyps. tex.

mmm men jag tror att vi kan vara lugna…Människa spår men Gud rår….
människorna spår men gud rår…vad är då gud i ett karmaperspektiv…någon som förlåter synder..vad är då synder och vilka konsekvenser får de ….
Två nyheter i 12-12-12 debatten :
1. Supreme Master Chin Hai säger att världen kommer att möta en kolossal karmavåg för sitt enorma köttätande 2012.
2. Antarktis is kommer att vara helt smält till 2012. Vilket kraftigt kommer att öka jordens uppvärmning.
vad skola vi äta och vad skola vi dricka och vad skola vi kläda oss med i dessa dagar - the days of Eliah.

Hukanson min vän!!!
Titta på Utomjordiskt och inlägget Manga kommer att dö innan 2012.. Där fick vi svaret från Indigobarnen…