God morgon 4:e februari
God morgon, den värsta kylan har släppt, kanske beroende på att luftfuktigheten har sjunkit och så blåser det dessutom lite mindre. Nu har jag -0,2°C utan för fönstret. Hur har ni det?
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
Morrn! -1 säger termometern. Vet inte hur det blåser ute, för jag sitter fortfarande i morgonrocken. Maken tog ut hunden och hämtade tidningen, så jag känner mig härligt ompysslad.
Min bror ska komma hit i dag, det ska bli jättekul.
Önskar er alla en härlig onsdag.
Ett vänligt leende kan betyda så mycket för den som själv inte orkar prestera något.
Goder morgon! 
Mitt i veckan igen och ljustjänst ikväll!
Temat lär bli uppståndelse! Med musik ur Gounods Mors et Vita.
Önskar alla en fin onsdag.
God morgon!
Här i sthlm-trakten ligger snön kvar, om än något tillplattad och så +-0. Svag vind.
Ha en fantastisk tisdag allihop!

Godmorgon på er!
Här i Örebro -2 just nu och mulet, har sovit så dåligt inatt och vaknat med värk i kroppen, vet inte vad som är på G.
Kramar till alla hela dagen/diaz55

Gomorron
!
Ses ikväll Mariann:)
Önskar er en underbar dag!

Gomorgon!
Jag jobbar ikväll men tänker på er. Dagen lovar mulet och -2 grader, ingen snö här - ännu. Är det snöoväder på gång till helgen? GT skrev att det skulle bli snö på västkusten?
På fredag åker vi till Danmark på gralstjänarutbildning. Kul!
Kram till er alla!
Maud
Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM
Var finns våren?!
I våra hjärtan… kanske 
Hoppas den kommer snart, jag vill ha ljus och värme, jag har fått nog nu av vintern.

Hej!
Nu kommer våren till Stockholm! Igår och i förrgår kändes det tydligt.
Idag… kanske inte lika uppenbart. 
Men jag älskar ljuset, som jag ser som en bra början.
Kram!
Jo ljuset ökar med ca. en kvart på morgonen och en kvart på kvällen per vecka så här års.

Det är ju grymt bra jobbat av ljuset! 
#12 jo, det är helt rätt!

Nu är det visserligen inte den 4:e februari längre… Men… Jag undrar…
Varför säger man egentligen God morgon? Vart kommer själva begreppet ifrån - är det någon som vet?
Själv tillhör jag den där gräsligt morgontrötta sorten som aldrig vaknar och tänker - en god morgon! Är mer som Ior i Nalle Phu som säger, -Det finns inga goda mornar…
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
Misstänker att uttrycket ursprungligen har varit längre, typ "Vi önskar er en goder morgon". tänker förstås på någon sång runt lucia som går något liknande…
Alltså en önskan om en god start på dagen till den person man säger det till.
Är jag riktigt trött och surmulen någon morgon, blir det nog mest ett grymtat morrn, till närvarande famijl… Fast med min fundering om ursprung kanske jag borde önska dem en god morgon i stället, trots att jag själv är trött…
Intressant fråga i alla fall!
Ett vänligt leende kan betyda så mycket för den som själv inte orkar prestera något.