Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 854 ggr
Fraajdaa123
0

Undrar

Jag bodde i ett hus i många år som det fanns andlig aktivitet. Men det kändes mesta dels som det bara berörde mig, ibland min mamma. Men om man tex hade tända ljus så fladdrade bara dom som stod vid mig, de andra stilla.

Ramlade det ner något var det omkring mig, lampor slocknade mm i min närvaro. Är det jag själv som påverkar detta?

Men den viktigaste frågan var om astralkropp. Jag vet ingenting om det. men jag får det ofta och satte mig därmed och kollade på nätet vad det kunde vara.

Dom säger att man kan kliva in i den andliga vägen. men jag har aldrig kommit så långt för jag blir så jävla rädd.

När min kropp somnar men inte huvudet kan jag höra saker. Jag hör inte vad dom säger men ibland kan det vara kvinnor och ibland män.

Jag kan oxå känna tex att jag ramlar ur sängen och slår mig ganska illa men när jag vaknar är jag i sängen ändå. dessa upplevelser kom varje dag när jag bodde i de hus jag berättade om. Jag hörde även denna kvinna jag fick reda på befann sig i vårt hus, vet inte vad det var hon ville mig.

Nu när jag bor i min egna lägenhet kommer de inte lika ofta men jag undrar varför får man dessa upplevelser?

evrekaw
0

Svårt att veta…  Men eftersom du vill veta men blir rädd och verkar känna ett visst obehag inför detta så kan du ju alltid söka upp ett bra medium som kan hjälpa dig.

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

[Mariann]
0

Du har ett öppet solar plexus och in till andevärlden dvs astralplanet.

Du har dessa upplevelser för att du har ett trasigt skydd av solar plexus, antingen har det blivit en reva i beskyddet för att din själ vill att det ska vara det eller så har den kommit sig av (tidigare liv?) experimenterande med kundalini eller chakra och andningsövningar, ofta de senare alternativen i sådana här fall som du beskriver.

Du bör inte uppmuntra dessa upplevelser utan mer jobba på att söka själen och det högre ljuset/Gud och ev beskydda solar plexus med aktivt bön o tanke/visualisations arbete.

Detta är så jag ser saken andra kanske kan ge dig mer att tänka på.

Varmt välkommen hit förresten! Glad

Fraajdaa123
0

Tack så mycket.

Jag har så mycket frågor om detta! När jag bodde i detta hus jag talar om skrev jag hur mycket brev som helst till olika "medium" men fick aldrig svar. Jag vet inte varför jag hörde just denna kvinnan och vad det var hon ville mig,

Jag minns en natt så väl… detta är det mest läskigaste som hänt mig och jag vill även veta vad det var som orsakade detta.

Jag ligger i min säng och hamnar i detta "sovläge" ligger så en sund och det susar i öronen ordentligt. Börjar känna att någon drar i min vad ska man säga.. inte kroppen utan mer som mitt sinne. Jag känner att jag börjar flyta bort från mig själv. Jag känner även att jag håller i madrassen för att stanna kvar men efter några centimeter får jag panik och gör allt i min värld för att vakna upp.

Detta är det inte så många som vet för att det finns så få som förstår det. Vad var det som hände ?

Även när jag blundar kan jag se det som finns runt omkring mig.

Är jag en del av detta eller vad är det som har hänt?

Rosan
0

Kan det vara en ut-ur-kroppen upplevelse? Dvs en Astralresa som skulle ta sin början? En del upplever sin astralkropp lämna den fysiska kroppen och ge sig ut på egen hand och det kan upplevas som läskigt innan man lärt sig behärska det (om man nu vill hålla på med det). Folk brukar då uppleva hur kroppen är tung och orörlig och hur de stiger upp mot taket och ser ner på sig själv. En del kan vandra iväg längre än så, genom tak och väggar.

Det finns böcker skrivna om detta, bl a av en svenska. Vad jag vet så har det inget med andevärlden att göra.

Andevärlden ska man hålla sig ifrån, säg bara till dom att låta dig vara. Jag brukar säga åt dom att titta efter ett ljus eller en bro att gå till och gå över till den andra sida av bron, eller gå in i ljuset. Tycker man kan hjälpa de stackare som fastnat utan att själv fastna i dem. Om nån kommit så har jag gjort så. Haft en attityd av att de ska lämna mig ifred samtidigt som jag hjälpt dem över. Och då har det blivit lugnt.

Men det är inget jag söker.

Namaste1
0

Hej.

Jag är långt ifrån kunnig om ut-ur-kroppen upplevelser. Men din beskrivning om hur det susar i öronen och att något drar i en är exakt som min son brukar beskriva början på  sina "utflykter". Han upplever definitivt att han lämnar sin fysiska kropp emellanåt, just vid insomningstillfället eller när han är halvaken. Jag tror att det han beskriver är riktigt då han kan se var tex vi andra befann oss och gjorde vid den aktuella tidpunkten.

Rekommenderar dig att läsa:

Agneta Uppman " Ut ur kroppen".

Vänlig hälsning / Namaste