Hjälparen
Denna dröm återkom många nätter mellan den 6 April 2008 till 3 Juli 2008. jag har haft många liknande drömmar genom åren men den berörde mig starkt. Det är svårt för mig att återge denna dröm på ett lika livfullt sätt som jag själv upplevde den, men jag skriver ändå ner den här.
Jag går över en vacker sommaräng, inga fåglar hörs, inga insekter surrar, ingen vind utan ALLT är absolut stilla. Långt ute på denna äng finns ett hus som jag dras mot.
Väl inne i huset så ser jag en liten flicka i en sjuksäng som är omgärdad av personer i ljus klädsel, kan inte se dom tydligt utan bara förnimma dom samt höra deras röster.
Flickan i sängen som är i 10-12-årsåldern är mycket sjuk. Hon kastar sig fram och tillbaka i spasmer, ryckningar och för händerna mot halsen. I övrigt verkar hon omedveten. Jag hör "läkarlagets" kommentarer om att dom har svårigheter att väcka henne samt häva dessa hemska ryckningar.
Jag ville säga, tjejen kämpar för sitt liv!! Hjälp henne!!Med ens var jag vaken och kunde nästan "ta på drömen" i vaket tillstånd, jag förstod med engång att detta var ingen vanlig dröm. Lyckades somna om efter ca 1 timme och drömmen börjar igen.. Sommarängen, inga ljud, huset, sängen den sjuka flickan men jag når aldrig riktigt fram. Rösterna i läkarlaget verkar vända sig till mig och be mig hjälpa dom.
Så här fortsätter det natt efter natt under ca 1 vecka, vaknade ca 3-4 ggr/natt för att börja om igen. Men för varje gång lyckades jag komma ett litet steg närmare innan jag sugs tillbaka och vaknar igen.
Jag fick hjälp med denna dröm av vänner som jag har och berättade detta för, vi gjorde en sk. avlösning för henne för att på så sätt hjälpa henne igenom detta tillstånd över till andra sidan.
En natt så satt hon där vaken och tittade på mig när jag kom in igenom dörren. Det första hon säger är "har du min mobil och cykel" samt "mamma väntar på mig hemma". Med ens så kände jag igen denna lilla flicka som låg där, men jag sa bara "nej jag har inte sett dina saker". Hon verkade inte alltför ledsen över detta uta somnade lugnt medans jag stod där, och jag sögs tillbaka till min kropp som då vaknade.
Några nätter senare träffade jag på denna lilla flicka ute på ängen som var mycket levande med både fågelkvitter, insektsurr samt vindens brusande, jag förnimmade en sjö som låg nedanför denna äng där man kunde höra lek och skratt från många barn. Hon tittade och lockades till detta ljud, men fortfarnade letade hon efter sin cykel och mobiltelefon för att mamma var säkert orolig. Sa till henne att jag inte sett varesig mobil eller cykel, men att hon inte skulle oroa sig för detta längre utan gå mot sjön där jag kunde se det starka solljuset gnistra mot mig.
När jag sedan vände mig om så sprang hon och jagade fjärilar och verkade inte det minsta bekymrad över sin tillvaro. Jag sögs tillbaka och vaknade igen.
Så här höll det på under ca 2 månader men under den sista delen av denna tid så gick hon allt närmre sjön och det gnistrande ljuset. Det var en vandring dit som jag märkte att jag inte kunde göra med henne utan jag fick stanna och se henne försvinna allt längre och längre ner mot sjön för varje dröm.
Den sista drömmen var att jag såg henne försvinna in i solljuset som reflekterades så bländande från sjön och jag kände att jag gjort mitt för denna lilla flicka som just hade påbörjat "det stora äventyret" om än på ett brutalt sätt i det fysiska livet….
Satyat Nasti Paro Dharmah
Sajtvärd på Existens och Filosofi.
Jag har också haft drömmar som upprepar sig och där jag kommer närmare för var dröm…

Ja, många (alla) människor gör saker på andra sidan varje natt.
Man brukar säga om du absolut inte minns något allas från dina drömmar, så har du varit väldigt aktiv på dom andra planen…
För mig så har detta håålt på sedan jag var liten och det var ju mycket jobbigt sålänge man inte förstod så mycket….
Jobbigt kan det ju vara för många då det inte alltid är trevliga saker och då man som skydd dras tillbaka och vaknar flera ggr/natt…

fantastiskt! jag vet inte vilka värderingar jag vågar lägga in i din berättelse men den rör mig till tårar.

Min tanke med att lägga ut detta var att det säkert är många andra där ute som har liknande saker och för många kan ju detta te sig som mardrömmar. Jag känner faktiskt en som inte riktigt kan hantera det, störd nattsömn när man jobbar fulltid kan ju ta på krafterna en del. Sedan att man inte tror på något gör ju kanske att man inte riktigt kan bearbeta detta och försöka lägga en distans till det åtmisntånde i någon form.
I detta fall förstod ju jag vad som hade hänt ett par dygn innan dom grep gärningsmannen och sedemera hittade henne.
Diskobrandkatastrofen här i Göteborg hösten 1998 var ingen rolig historia på det astrala planet under en bra tid efteråt…(flera år)
Vad jag vill säga här är att detta händer väldigt ofta då särskillt unga perosner avlider till följd av olyckor eller våldshandlingar själen kastas ut och man kan befinna sig i ett slags eftertrauma där man imånga fall upplever dom sista minutrarna (som i fallet med flickan ovan) man hade på det fysiska planet om och om igen. Man kommer liksom inte vidare utan måste få hjälp med vissa saker.
Är övertygad om att många hjälper till på andra sidan även om man kanske inte alltid kommer ihåg…

oj, om du vet vem flickan var - har du kontaktat hennes anhöriga? det kanske kan trösta att veta att hon har det bra och fick hjälp till ljuset?

en tanke som dyker upp helt spontant. kan det vara så att man inte kan gå till ljuset innan man blivit begraven? Jag tänker att det borde ju inte ha något samband alls, men ändå? vad tänker ni?

Mmm tanken har slagit mig, men vad säger man till en mamma som fått sitt barn ryckt ifrån sig på detta vis. Det är ju ett problem när inte alla kanske är mottagliga för sådan här info, man kan ju inte bara ringa upp och säga vad somhelst.
Det finns/fanns ett samband mellan begravningsriten och övergången.. den sk. avlösningen som löser den avlidne från allt det fysiska men den morderna protestaniska kyrkan har ju inget sådant i sina riter. Det finns ju varelser som jobbar med detta både från andra sidan samt personer som är i livet på det fysiska planet.. Då oftast i sovande tillstånd…
I fallet med flickan ovan så är jag idag övertygad om att känslor och tankar skickade från 1000 eller rättare sagt miljon-tals människor över hela landet. Vi uppmanades att tända ett ljus för denna flicka kl 2100 en kväll. Så många tankar av medlidande och goda avsikter riktas mot en enda person så har det effekt. Astralplanet är ju också kallat känsloplanet. Det var hur somhelst samma natt jag hittade henne sittandes upp i sängen när jag kom så det hade ju skett en avsevärd förbättring i hennes tillstånd. Så jag vet att tanakr och känslor har stor effekt..
Då en avliden person känner av sina anhörigas sorg, ängslan, oro och känslor så dras dom många gånger tillbaka av dessa känslor. det bästa är ju om man inte sörjde alls utan var glad för att just deras anhörig gått vidare samt karmatiskt gjort sig av med en del karma.. men det är ju lättare sagt än gjort ellerhur vi är ju förnärvarande helt styrda av känslor. Å detta helt naturligt när våra barn drabbas av olyckor eller våldshandlingar..

om det är den jag tror det är så tror jag att hennes mamma skulle kunna uppskatta att få veta. Du behöver ju inte vara så gåpåig utan om du kan få tag på hennes mail eller så så kan du ju berätta lite i det och be henne höra av sig om hon vill veta mer.
för egen del skulle jag känna det som en tröst.

Ja det är säkert den du tror att det är och som sagt tanken har slagit mig.. Men lärde mig lite efter diskobranden 1998, det kanske inte alltid tas på det sätt man hoppas på..
men vem vet, kanske hon eller någon annan anhörig läser detta och på så sätt får reda på det.. Det finns en mening med allt…

absolut!
väldigt gripande och intressant läsning iaf. och det känns tryggt att veta att det finns såna som dig som hjälper dessa själar rätt utan att de egentligen "ber" om hjälp.
NU läser jag den annorlunda när jag vet vem det handlar om…

Tro mig det är många (dom flesta) som hjälper till på olika sätt på andra sidan. Som sagt en hint är, att om du har fultändigt "rena" nätter. DVS du vaknar upp och inte vet vad har drömt om och inte minns något alls (totalt svart), då har du varit väldigt aktiv på den andra sidan… Många sk. "osynliga hjälpare" som det talas om är fysiskt levande personer som gör sitt jobb i sömnen… Eller i vissa fall genom medium…
Jag har gjort liknande jobba vaken under dagen. När det var ett större skottdrama i Skottland ( tror jag det var) för många år sedan, så lyftes en del av "jag" ut ur min kropp, antagligen astralkroppen och hjälpte till att föra dessa barn in i ljuset på andra sidan. "Jag" lyftes bort i skottögonblicket visade det sig senare när nyheterna kom ut.

men hur kommer du aldebaran ihåg dessa drömmar då?
mariann, gjorde du det medvetet eller hände det bara?
denna hjälp, är det främst barn man hjälper över då?

mmm ja det kommer jag ihåg…manen som sköt ihjäl en hel klass i Scottland…
Hur jag minns mina drömmar och varför vet jag inte… ibland e det faktiskt helt rent på nätterna… men alltför ofta inte…
Ofta är det unga människor som mer eller mindre slungats ut ur det fyskiska livet i olyckor (ögonblicklig död)
I flickans fall så höll det ju på en stund, hennes kamp (för livet) på det fysiska planet, fick nog en slags traumaeffekt på astralplanet (hennes känslokropp) Det viktigaste då för just henne är ju att hon får hjälp med att bearbeta och komma vidare för att på så sätt kuna föbereda sig inför kommande inkantion som ofta när det gäller barn som inte har 80-90 års livskarma att gå igenom innan dom kan börja återfärden ner genom materien, tillbaka till den fysiska världen igen, kommer väldigt fort oftast inom en 20 årsperiod ibland nästan studsar dom tillbaka. Då är det ju en viktig sak att dom inte släpar på trauma från detta liv som kommer att hämma dom i nästa liv, om det går att undvika så görs ju detta också. Hon har sin karma att utarbeta liksom vi andra. Alla och allt vävs ju samman med varandra.

jag hoppas att jag hjälper till på nätterna, det skulle vara skönt att "göra nytta". kommer sällan ihåg vad jag drömt. min sambo kommer aldrig ihåg vad han drömt, och han är väldigt oandlig… 

Du kan vara lugn…. Alla människor hjälper till eller utför något "arbete" på andra sidan i någon form. Allt eftersom man utvecklar sitt andliga medvetande så blir man mer och mer varse om många saker. Sedan måste man också ha en urskiljningsförmåga och ha ett perspektiv på saker man upplever eller drömmer om.
Jag googlade på mammans namn och upptäckte att hon håller på med meditation och andlig utveckling. Det finns en kursgård i närheten där dom bedriver olika saker som bl.a meditation. Antagligen därför hon utåt sett verkar ha varit så stark i mina ögon…
Jag visste inte medans det pågick vad som pågick. Jag blev bara fullständigt matt och halvt borta. Senare nästa dag hade maken med sig hem aftonbladet och där stod tiderna utsatta för när han gick osv. Då såg jag att tiden stämde med mitt "anfall" och jag blev lite konfunderad och senare på natten när jag sov och vaknade väl mitt i eller hur det var så "sas det inom mig" " att varför du blev så matt och trött igår det orsakades av att du hjälpte dessa barn över tillsammans med andra hjälpare".
När någon dör så plötsligt hamnar man ofta i chock i de inre kropparna och vet inte vad göra och då måste det användas några människor i inkarnation som kan hjälpa till med övergången, för fullständiga ljusgestalter kan skrämmas som jag förstår det, och därför använder man sig av inkarnerade människors inre kroppar antagligen astralkroppen för den är tillräckligt fin men ändå såpass lägre vibrerande att den syns på eterplanet och därför kunde dessa barn se oss som riktiga människor och kom fram och tog oss i händerna och vi kunde leda dem fram i ljuset och prata med dem.
Det var den förklaring och förståelse jag fick den gången.

Din berättelse ger mig sånt hopp,det känns underbart att veta( det har jag aldrig tvivlat på, men din berättelse gör det så tydligt) att kärleksfulla krafter finns överallt, eller söker upp de som behöver hjälp att komma vidare till ljuset.
Jag har tre gånger haft fruktansvärda nätter iom att hemska saker skett: Estoniakatastrofen,flodvågskatastrofen- och just Göteborgsbranden.Både med Estonia o flodvågen har jag drömt att jag förtvivlat försöker hålla kvar mina barn( jag är en annan människa i drömmarna, själv har jag bara ett barn)men de slits ur mina händer och sköljs bort i vattnet.Gång på gång under natten har denna dröm upprepats och på morgonen när jag kliver upp får jag läsa/se vad som hänt.
Men jag förstår inte vad detta beror på…på nåt sätt har jag snappat upp traumat som skett i verkligheten,men kanske kopplas nåt eget minne ,ur en annan inkarnation, ihop det med vattnet? Någon kunnig som har nån teori ?
Jag drömmer ibland om en kvinna i blå klänning och hår av silver som kommer och tar mig i handen och så flyger vi iväg " på uppdrag".En gång ville jag att en vän skulle följa med, men hon "satt fast i marken", kunde inte lyfta.Kvinnan sa "hon är inte redo än, du får lämna henne".Vad uppdragen är minns jag aldrig,men inom mig har jag alltid tänkt att det är något slags hjälpande arbete.

Visst är det astralkroppen som används. Atralvärlden har 7 underplan som i sin tur har sju underavdelningar. Vilket förövrigt dom andra världarna också har.. Ni ser att siffran 7 går igenom allt som som de sju strålarna. Det är på de lägre planen dessa människor befinner sig, där kan dom ju fortfarande känna den fysiska världen. Och det är där vi (inkanerade" människor kommer in i bilden.
5:e underplanet brukar i många fall kallas "sommarlandet" och det är där dom flesta "avlidna" stannar upp och bygger upp sitt liv, (värld) igen…Där kan man bli kvar ett tag beroende på vad och hur långt man kommit i sin utveckling. Min far som gick bort för 13 årsedan befinner sig där. Lycklig med sina båtar (han var sjöman och maskinist under många år) Han hade ett skepp (mindre tanker) uppankrad i en vik där han hade ett hus uppe på en kulle.. Skeppets namna var just Alderbaran (följeslagaren) därav namnet…
Finns också en stjärna vid namn Aldebaran…
Jo dessa 7x7 plan har vi artiklar om och snart så kommer det i artikeln "döden" en utförlig beskrivnan av varje plan. Ser jag fram emot.
Szirius jag tror absolut du är en av hjäparna och vi är många fler än man tror…

Vi hjälper nog alla till på olika sätt, tror jag.
Jag hade antagligen en astralresa när jag var liten( alltså en som jag minns,vi är ju ute o flyger jämt, haha).Då "drömde jag" att jag flög till en kompis,ovanför trädtopparna och det var kolsvart ute.Jag landade utanför hennes fönster o kikade in mellan persiennerna.Då såg jag en dubbelsäng där inne o blev lite förvånad.Nästa gång jag pratade med henne berättade jag om "min dröm" och hon blev alldeles vit o sa att hon blev rädd för mig.Hon hade nämligen bytt rum med sina föräldrar - så det stämde precis hur jag sett dubbelsängen stå.
Jag brukar också "drömma" rätt ofta att jag går omkring i huset i mörkret,och försöker jag tända en lampa så far handen bara igenom väggen.Jag kan ju tänka att jag borde göra nyttigare grejer med min astralkropp än att gå omkring i huset på nätterna o försöka tända lampor, hahaha!

Min texten är i sin helhet publicerad på flickans mammas blogg….
Hur hamnade den där??

hoppsan kerstin! nån som vill berätta något?
Jag hade en upplevelse julen 04 då jag vägrade fira jul,något hela familjen tyckte var märkligt. Kände mig nere och att allt firande kändes fel. När nyheterna om tsunamin nådde oss " visste" jag det redan och reagerade inte som jag "borde" med skräck och förundran. Jag hade fått information om det på förhand…

mmm det kan ju vara vem somhelst som läser den… hon måste ju rimligtvis godkänna alla inlägg eller svar på sin blogg, så det betyder ju att hon godkänt just denna med…
Hoppas att det leder till något gott för henne…
Jag har inte lagt den där, man tar inte någons text och lägger olovandes annan satans på nätet.
man bör följa lagar och förordningar även på nätet tycker jag om upphovsrätt o Copyright.
Den skyldige bör kontakta Aldebaran och ge sig till känna och förklara syftet bakom och be om ursäkt.

Hej, det är OK. Det kan faktiskt vara vem somhelst som bara har läst detta, markera högerklicka kopiera å ta med sig å lägga in..
Att Carina (Englas mamma) ens har godkänt och lagt in artikeln visar ju på att hon tycket det ar något… Hur somhelst så har jag lagt in följande på hennes blogg, det första är ett svar till ennan annan som hade lagt e kommentar efter mig…
Hej det är jag som har skrivit texten "Hjälparen" från början. Men det är inte jag som kopierat och lagt in den här. Det var ju inte meningen direkt, men nu är det gjort av någon.
Vi lever i 7 dimensioner. Fysisk, Astral, Mental, Buddi, Atmi, Anupadaka samt Adi. Sedam är varje plan(dimension) uppdelad i 7 underplan. Astralplanets 5:e underplan också kallat "sommarlandet" i "folkmun" är var dom flesta till slut "vaknar upp". Mer om detta är ni välkommna att diskutera i http://andligutveckling.ifokus.se
sök upp mig där isåfall (Aldebaran)
Till dig Carina (Englas mamma) vill jag bara säga att det är jätte hemskt det som hänt (med tanke på allt schabbel från polisens sida ang tidgare tips och utpekanden)
Då jag själv har tre barn (2 tjejer och en lite kille på 5 år) ena tjejen är i övrigt i samma ålder som din Engla, så förstår jag givetvis mycket väl den ofattbara sorg som drabbat dig och med största säkerhet skulle drabba mig om något liknande skulle hända hos mig. Detta trots vad jag tror på, eller rättare sagt är övertygad om. Vi egon i våra fysiska kroppar är ju styrda av astarlkroppen som också kallas känslokroppen. Så även givetvis jag.
Denna "dröm" återkom 3-4 ggr/ natt från natten den 5/6 April och framåt, jag vaknade alltså 3-4 ggr/ natt bara för att återigen drömma exakt samma sak. En kväll då vi genom massmedia uppmanats att tända ett ljus för Engla och placera det i fönstret kl 2100, gick jag till sängs för första gången på en vecka och kände mig tillfreds på något sätt. Det var första gången som jag såg Engla vaken på andra sidan. Dom 100000tals för att inte säga någon miljon ljus och tankar hade haft sin effekt, det är jag övertygad om. Astralkroppen är mycket påverkbar genom tankar.
En dag så försvann hon in i ljuset till det 5:e underplanet (sommarlandet)så jag är övertygad om att hon har det väldigt bra just nu. En klen tröst kanske, men ändå Carina…..
Du kan nu välja vad du vill göra med detta inlägg. Publicera i sin helhet eller redigera dom dela som du tycker berör dig. Vill du prata med mig så finns jag som sagt på http://andligutveckling.ifokus.se
under samma nick som här.
Kram och guds frid till dig//Janne
Mycket klokt gjort av dig att skriva till henne efteratt detta lagts ut utan din vetskap. Mycket fint skrivet detta. 

Mmm tack Mariann..Och nu är även den godkänd och publicerad av henne. Hoppas att den kan ha något gott med sig för hennes del.