God morgon 14:e januari
Hej hopp på er alla. +3,4°C. Ett stilla regn har fallt där ute medan jag gick hit, en vanlig januarimorgon med andra ord, åtminstone i Skåne.
Hoppas ni har det bra.
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

God morgon!
Mörkt ute så jag har inte hunnit kolla vädret ännu.
Men jag och Mariann ska ut och luncha idag på favoritstället Chez Lami. 
Sen jobbar jag ikväll, börjar halv tre.
Hur har ni andra det?
Kram Maud
Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

God Morgon!
Här är det bra! Jag har processer igång i kroppen efter den djupgående behandlingen jag fick i Karlstad så jag är ganska trött och måste vila men mår i övrigt bra!
Skolor och jobb är igång på allvar nu och det känns ganska skönt faktiskt. Det behövs lite ordning och rutiner i en familj på fem 
Milt väder och becksvart ute är det här… får se om jag orkar släpa ut kroppen ett litet varv sen.
Ha en bra dag allihop!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
God morgon
Japp lunch idag och det var länge sedan. Så det ska bli mysigt. 
Här är också becksvart och säkert kallt (inte 15-20 plusgrader) längtar till kreta och sommarvärme…
Gott å höra Hoppfull att det fortfarande jobbar i dig! 
Hej på er!
Är det något fel på mig som gillar mörker, vinter och snö 
Vårvintern här uppe är mer än skön men där är vi inte än.
/kram Spanaren

Jag gillar vintern och det mörker man har när det är snö. Här nere i småland är det mörkt, blött och kallt. Marken är svart, skogen är svart och himen är svart. Kör man bil är det som att åka i en nattsvart tunnel utan ljus någonstans. Det är ett mörker här som jag aldrig stött på någon annanstans! Tacka vet jag vinter med snö och lite kyla 
Helt rätt Hoppfull för det är den vita snön som gör att det lyser upp allt det mörka/ kram Spanaren

Japp, snön lyser ju även upp himlen och träden blir ljusa av snön på dem… Ibland saknar jag mina barndomsvintrar i Lappland 
Det blir mera ombonat och varmare med snö också för söderut så blåser det genom märg och ben vid endast några få plusgrader. Rätt klädd och sen att vara ute när det är ett tiotal minusgrader är bara uppfriskande.
/ kram Spanaren
#8 Ack ja Spanaren.
Det är en upplevelse för både kropp och själ när det är: fuktig, minusgrader och full storm. Sådant förkommer nästan varje vinter här i Skåne.
Jag kommer i håg när jag gick en kurs dec. 86, då fick jag i uppgift att räkna ut köldeffekten just den morgonen, det blev -49°C.
Och det utan att jag tog hänsyn till fukten, det var bara vindstyrkan med i formeln.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland