Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 1128 ggr
Caspersson
0

Maria Magdalena - föredrag 2/12

Maria Magdalena - kvinnan som lärde känna alltet

Maria Magdalena är en kvinna som kommer att beröra världen ännu en gång då hennes andliga storhet inte kan gömmas för alltid.

Peter talar personligt där hans egna inre och yttre upplevelser kring Maria Magdalena kommer att vara centrala. Symboliskt ledde hans upplevelser till att utforska de heliga geometrierna. Där fann han en stor hemlighet.

Vi hörde honom berätta om detta i våras under föredraget om Pyramiderna.

'Varför älskar du henne mer än oss?' frågade apostlarna Jesus när han kysste henne.

Vad tror du Jesus svarade då?

Entré: 70:-- icke medlem 100:--
Ansvarig: Torbjörn Rydström Datum: 2008-12-02 Tid: 19:00 Lokal: Tallgården Hjalmar Petris väg 4 Växjö

http://www.waxthusetwaxjo.se/program.php?c=program%202008%20hösten

[Mariann]
0

Det här hade varit riktigt roligt att höra!!

Växjö är ju inte världens ände för oss Boråsare, men en tisdag…. hmmm tåls att funderas över.

Hoppfull
0

Intressant, trist att man är så trött på kvällen.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Lionadh
0

Maria Magdalena intresserar mig verkligen. Läser just nu boken The Lost Teachings of Mary Magdalene, som bla innehåller Maria Magdalenas evangelium…

Vore mycket kul att höra dig, Peter!

Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

[Mariann]
0

Skulle vi kunna åka tillsammans det tar väl bara 1,5 timmar till Växjö va?

Lionadh
0

Jag jobbar men kan ju försöka ta ledigt…

Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

Ayena
0

Det där skulle jag vilja lyssna på. Men det är 23 mil till Växjö…..

Dance
0

Nämen, här hittade jag ju dig, Peter Glad…hejsan-svejsan…

Ja, Maria Magdalena var ju en av de få riktigt stora talande kvinnorna, med tanke på retorik och genomslagskraft då, ej att förväxla med alldagligt pladder…

Bor ju finska lappland som sagt, låter som ett spännande föredrag, ha dé, vi hörs…

Kram SiljaGlad

Caspersson
0

Nu har jag färdigställt detta föredrags innehåll. Jag har ju hållit det förut och nu bestämt att lägga in nya intressanta saker.

/Peter

[Mariann]
0

Kunde det bli en artikel av det hela kanske?

Caspersson
0

Oj, en artikel. Nej, den blir alldeles för omfattande så det tror jag inte. Men delar av det kanske.