Trevlig advent! :-)
Ja nu börjas det. Trevlig advent alla på AU!
Jag klev upp vid halv fem-tiden och pyntade med adventstake och en vit cyklamen och mycket ljuslyktor på bordet i vardagsrummet.
Sen ställde jag mig och bakade en plåt saffransmuffins till eftermiddagens tre-fika.
Då blir det den första glöggen, pepparkakor, en god cappuchino och en stor fruktskål med en mörk chokladkaka i.
Sen tror jag att jag ska laga kotlettrad med rödkål till middag. Lite vin till det…
Hur har ni andra det hemma i slott och koja?
Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM
Jisses vad fiiint! Lite lotusar och en ängel…
Vi ska ha lax idag, jag o gubben, ungarna ska till farmor o baka peparkakor och äta dillkött.
Mitt pynt är mest i fönstren… och lite på köksbordet…

… och en liten tomtegumma…
Jag drösslar med det, jag vet. Men det är mitt sätt att vara…
men det kommer mer av lite drössel varteftersom julen närmar sig 
Tack Detsamma! :-)

Jovars, adventsstjärnan och den sjuarmade lyser i mina fönster och utanför strålar hundgårdsnätet av femtio små lysprickar - alla lampor i slingan funkade.
Igår kväll kom den fina stora granen upp på vårt lilla bytorg.
Det är så fint att se ljusstakar i alla hus runt omkring.
Kanske går jag på konsert i kyrkan tvärs över vägen om en timme.
Eller också sitter jag kvar hemma och skriver.
Äter som vanligt - inget special på grund av advent.
Den mörka tiden fyller mig med stort lugn. Förr brukade jag bli deprimerad. Numera känner jag mig som ett med Jorden och årstidernas växlingar. Ser fram emot vintersolståndet - ett magiskt ögonblick.
Fair Winds and Following Seas!

#5 Jag behöver alla ljus och allt pynt för att lysa upp mörkret, för utan det sugs jag in i mörka tankar… Jag börjar ofta pynta redan till Allhelgona, med massor av ljus och blommor… För att följa med i årets rytm… Jag har haft stor glädje av att följa högtiderna i druidåret.

Lionadh!
Vad fint du har pyntat *L* Om du är lite nere kan du alltid läsa min blogg. Idag skrev jag om ljuset och kärleken.
Adventskramar till er alla!
//EvaLevande

Så fint du har gjort! Jag är inte mycket för pynt men älskar istället ljus i alla varianter!
Jag var som du förr Lionadh, men som Eremitha skriver (som jag tolkade det) så är jag mycket mer harmonisk nu och njuter av årstidsväxlingarna som en inre puls. Och hösten/vintern är en sådan skön viloperiod tycker jag.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.