Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 1064 ggr
vitlilja
0

Här kommer en fråga..

Hej på er alla..

Förra lördagen gick vi som vanligt upp tidigt och åkte iväg till vårat hus för att renovera osv..Kände mig mycket nedstämd och jätteledsenTänkte att en röd tröja skulle hjälpa.Ju längre från lägenheten vi kom desto argare blev jag.Sorgen släppte dock och när vi var framme på landet så tog jag av mig den röda tröjan och sprang ut på gräsmattan.Mitt sinne blev ljusare och jag stog en stund på gräsmattan och andades in all havsluft och försökte skaka av mig vad jag nu tagit in enller känt av.

Frågan är: den röda färgen varför gjorde den mig arg…

Min tanke var att jag skulle känna mig säker och stärka upp mitt baschakra…

Visst var det konstigt…

Kanske det var så att jag plockat upp någons energier och det röda försärkte dennas energier och det slutade med aggresivitet?

Någon??

Må så gott alla och ha en fin helg

[Mariann]
0

Det är ju himla svårt att säga vad det berodde på. Jag tror du är den bäste att själv tolka vad det kan ha handlat om och antagligen kan du ha rätt i din egen slutsats.

Kanske någon annan kan ha ideér..

Må gott själv i helgen! Glad

[Spanaren]
0

Finns det något bättre än att komma ut till sitt älskingsställe för att släppa ut sitt ev. raseri eller vad det nu kan vara för något som gör att maskineriet går i otakt *fniss*

Sedan hämtar du in massor av läkande kraft med ett djupt helande andetag.

Alltså jag tror inte det hade något med din tröjas färg att göra du ville bara fram fort nog för att läka ditt sinne.

för

/kram Bappi

Ps Det är vad jag tror

Eremitha
0

Jag tror du har rätt i att färgen påverkade ditt sinnestillstånd. Ditt syfte med den röda färgen, att stärka rotchakrat, var ju riktigt tänkt. Att påverka stabilitet, kontakt med jorden och trygghet i tillvaron.

Men rotchakrat är också förknippat med de körtlar i kroppen som procucerar adrenalin, "fight or flight"-hormonet, och kan då troligtvis utlösa reaktioner med rädsla eller vrede om det finns något som ligger under ytan som kan generera dessa känslor.

Det låter troligt för mig i alla fall.

Fair Winds and Following Seas!

Loet_old
0

Kom och tänka på ett talesätt: Att se rött, = känna sig irriterad,förbannad på någonting som kan vara en struntsak igentligen men växer sig starkare tills man exploderar.

vitlilja
0

Tack för era tips och råd….

Eremithia, du har nog ganska rätt.

Bappi sötnosen du har också rätt…

Loet…Jag skall börja pysa ut min inre aggresion lite oftare…

coccygis
0

I kinesisk medecin tillhör den röda färgen hjärtat,vid känslomässig stress eller annat kan därför den röda färgen överstimulera hjärtat

vilket kan sedan kan visa sig i irritation mm.En del affärer har anammat detta…för att minska stress och irritation undviker man tex röd klädsel.På ett djupare plan vilar shen i hjärtat.. en högt

andligt utvecklat system med stor inverkan på alla våra kroppar.

Shen bär också med sig minnen från tidigare liv mm,vilket också

kan triggas igång.Utifrån detta synsätt kan alltså din reaktion

ligga på ett djupare planGlad