svarta hålet
Jag brukar fundera på om andevärden finns bakom eller inuti svara hålet.
det brukar jag tänka på ofta
Tänker du dom svarta hålen i universum?
Varmt välkommen hit förresten! 

aa
Tolkar det som ja 
fast jag tror nog inte det, för om jag förstår dig rätt så syftar du på den andevärld där de döda befinner sig och som mediala kan komma i kontakt med, eller har jag fel?

Andevärlden finns nog inte på något speciellt ställe utan snarare i speciella våglängder eller frekvenser vilket man nu vill kalla det. Kan man skifta sitt medvetande till en särskild vågläng/frekvens så kan man få kontakt med vad som finns just där. Så tänker jag det ligger till
. Men å andra sidan, i vår herres hus finns många boningar.
Ja och den andevärld som det antagligen åsyftas här, finns ju i Jordens egna inre plan, i förstahand är det ju då astralplanets invånare man kommer i kontakt med. Astralplanet består ju av 7 plan varav de 2 lägre sägs vara stängda.
Mariann, vad menar du med att de två lägre planen är stängda? Stängda för vem och hur?
Som jag förstått så är de planen, de plan som är mindre trevliga, eller…?
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
Jo det är de lägre astrala planen som är de mindre trevliga.
Stängda på så vis att de människor som har sin hemvist där och vars inre vibration inte är högre än de planen de kan alltså inte inkarnera igen på Jorden.
Jag vet inte så mycket om det, men det är så jag har hört det.
Eftersom man väl inkarnerar igen från själsplanet, så bör de väl vara stängda så att man inte kan komma vidare upp från de lägre astrala utan måste förflyttas till annat solsystems astralaplan för att där fortsätta sin utveckling. Så spekulerar jag i alla fall.
Hmm… För att hamna där i de lägre planen borde man då inte vara väldigt "oandlig" eller grav missbrukare?
Psykopater och sådant folk, platsar de där? Och hur kan det tänkas vara med de som är psykotiska?

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
Som sagt jag vet inte, men missbrukare och psykotiska människor tror jag inte hör hemma är där.
Psykopater? Vet inte… kanske, men hur som väldigt väldigt elaka människor är det i alla fall. Diktatorer av alla sorter.
Så tänker jag…