Mayakalendern
Mayakalendern dyker ofta upp i diskussioner. Jag vet inte så mycket om den, men har förstått att den avslutas år 2012 och att mänskligheten då kommer att nå en ny nivå i den andliga utvecklingen.
För att kunna ställa ett horoskop så behöver man tydligen veta sitt dagtecken. Är det någon som vet hur man räknar ut det? Jag har i dagarna beställt en bok om kalendern, men skulle redan nu vilja veta mer…
Med ljus och kärlek... Tina
Tyvärr kan inte jag hjälpa dig med detta. Hoppas du får din bok snart och annars att någon annan kan hjälpa dig.
Jag vet hur det är att vara otålig…
Nyfiken som jag är surfade jag runt en bra stund igår och till slut hittade jag faktiskt en sida där jag fann det jag sökte
. Så nu har jag kommit en bit på vägen och mer kommer jag att ta reda på när boken kommer.
Undrar också vad som ska hända under det omtalade 2012.
Är det en skröna eller kommer den andliga energin att omvälvas och bli mer framträdande just då?

#4 Det här har vi diskuterat i en rad trådar den sista tiden. Jag tillhör nog skeptikerna som tror mer på att all andlig utveckling verkligen tar lång tid.
Nåt gratis lyft utan att vi arbetat oss igenom brister och blockeringar på egen hand, det tror inte jag på. Det bygger jag på mitt möte med H.H. Dalai Lama, som säger att andlig utveckling tar många liv.
Men det finns ju andra som tror annorlunda!
Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM
Namaste1 jag hittade en tråd där detta diskuteras (det finns flera). Jag är ny här på iforum man jag ska försöka länka dit läs tråden här.
Hmm… iFokus ska det vara såklart
Ett jätte tack för att du lyfte fram den artikeln… hade jag nästan glömt vi hade. Det var roligt och tänkvärt att läsa om den nu med tanke på finanskrisen.
tack tilja65 
jag lägger den i läsvärtrutan ett tag
Ja det tycker jag att du ska göra, den är mycket tänkvärd. Jag har också fastnat för denna! MYCKET läsvärd. Tack Mariann!
#8 Ja den är också mycket bra. 
Lyfter fram några rader ur den som jag gillar speciellt.
"alla som verkligen värnar om sin andliga utveckling, som verkligen är villiga att tjäna sina medmänniskor, Moder Jord och ett högre kall, vilken tro eller tradition man än bekänner sig till, vilken bakgrund man än har, vilka verktyg eller läror man än använder sig av, bidrar i allra högsta grad till profetians fullbordan. Ju fler vi är som värnar om en andlig evolution och strävar efter att själva utvecklas, desto fler blir vi som fokuserar vår intention på samma mål."