Förklarade ord
På en tråd inne på Existens kom det olyckligtvis fram en negativ kritik av budskapen här inne på AU. Som Sajtvärd på Existens ber jag om ursäkt eftersom det inte är meningen att vi ska klaga på en sajt om en annan.
Inne på denna tråd skrev jag också följande:
Denna artikel, som är i två delar, tycker inte jag är speciellt svår och högtflygande. Tvärtom så tycker jag att det beskrivs på att lättfattligt sätt.
Däremot så har jag vid många tillfällen slutat läsa i artiklarna då jag inte förstår betydelse av vissa ord och då känner jag att den som skriver detta skriver till en jämlike, och absolut inte till mig. Då känner man sig som en katt bland hermelinerna.
Vissa artiklar är skrivna med ord som jag inte känner till och då förlorar jag intresset för att läsa vidare.
Jag är dock en sökande person som de flesta härinne är och även på Existens och vill gärna ta del av intressant information och intressanta teorier.
Kram Gilla
Ok,
då hänvisar jag till vår kategori ordförklaringar där finns det mesta.
Det blir svårt om man ska "översätt" ord i varje artikel eftersom man ju inte vet vad som är svårt.
Om man stöter på något kan man ju också fråga i tråden i artikeln, pm´a mig eller medarbetarna eller leta upp ordet i ordförklaringar.
Jag själv och alla andra som börjat läsa esoterisk litteratur/ andevetenskaplig litteratur och annan djup facklitteratur, måste ju ta sig den lilla tiden att få kläm på fackorden.
Därför tog jag mig mycket tid i början att översätta ordförklaringarna till svenska. De flesta förekommande orden med den esoterisk betydelsen av dem står att hitta där i den kategorin.
Fattas någon fråga!!
Jag har frågat när jag började, vågar lova att alla precis alla har gjort det så… 
Jag tycker också att det kan vara svårt att förstå allt som står i en del artiklar då jag inte är lika bildad som en del är. Men jag kämpar på och sitter med ordboken i knä´t , googlar och funderar. För det finns så mycket intressant att läsa om här på iFokus. Ibland så önskar jag att jag kunde sätta hjärnan på snabbspolning!
Det finns inga dumma frågor det finns bara dumma svar!
Ett dumt svar säger mer om den som svarar än om den som frågar;)
Men jag måste erkänna att jag tvekar ofta att fråga av rädsla för hur det ska uppfattas. Något som jag dock jobbar på.
Kram Helené

Man lär så länge man lever är mitt motto! Det finns säkert andra som också har samma fråga som du. Jag förstår heller inte allt.
Jag förstår heller inte allt, jag är i en process tillsammans med alla andra i att försöka göra det.
men här på sajten måste ni fråga, måste, för här dömmer vi ingen för att man inte förstår ett ord elelr två eller en mening.
Vi har alla varit där och precis som Rosan säger, det finna ofta fler som inte förstår och inte vågar… så
Fråga på!