Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 1428 ggr
Elwin
0

Bra butik

Nu minns jag inte namnet, men det gör nog nån annan här, hoppas jag. Det är ett bokantikvariat strax efter Vattumannen här i Sthlm. Många andliga/esoteriska böcker. Finns väl ett fåtal nya också. Utbudet varierar, har sett Osho Zen Tarot där (ny) samt hittade pocketversionen av A Course In Miracles (80 kr, begagnad).

Kom att tänka på butiken just idag, då jag jagat "Reklamation till Kosmos" men den är lika indragen/bortplockad från nätbutikerna som svartlistade böcker var under nazzarnas bokbål. Obegripligt.

Nån som vet namnet? Om inte annat ska jag inom snar framtid ta mig dit och leta, och verkligen notera vad butiken heter.

Hursom, bra ställe att leta begagnade böcker på…

Hoppfull
0

Tyvärr har jag inte en aning, men jag hoppas att någon annan vet.

lycka till!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[Mariann]
0

Säljer de även över nätet?

Elwin
0

Vet ej, men det tvivlar jag på. Hemsida kanske de har däremot. Var därför jag hoppades på att nån kände till namnet. Men men, ska till city idag eller i morgon, då tar jag en rejäl omväg för att kolla denna butik och ta reda på namnet. Skriver det här sen.

[Mariann]
0

Kanon! Fråga också om de säljer via nätet för oss ute i förskingringen Flört

Elwin
0

Yes ma'am Skrattande

[Mariann]
0

*fniss*

Elisabeth-J
0

Elwin, här kan du beställa Reklamation till kosmos:

http://bokiboki.se/reklamation+till+kosmos+9789153430377/

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Elwin
0

Eh, tack men jag möts av samma text som hos övriga nätbutiker:

Lagerstatus: Ej i lager
Leveranstid: Boken finns ej i lager

Boken finns ej i lager. Ordinarie pris är 148 kr

Skrikandes

Elwin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Newsflash: Butiken ligger på Drottninggatan 85 i Sthlm och har därför det fyndiga och genomtänkta (NOT!) namnet Antikvariat August.

Enda Bärbelboken var nån "Handbok till…" och i övrigt verkade de ha blivit extra-utrymme till Vattumannen strax bredvid. Gick in där sen och såg exakt samma böcker (utöver de begagnade, alltså). Fast de var aningen billigare på antikvariatet. Tror jag.

Inga tecken på nätförsäljning eller ens en webbsida.

[Mariann]
0

Tack ändå, det finns ju säkert sthlmare och andra som bor nära, eller besökare till kungliga huvudstaden som kan vilja lägga den butik i minnet. Skrattande

Elwin
0

Jo, för såna som gärna "slösar" 30-60 minuter på att syna varje millimeter i bokhyllorna kan den vara en guldgruva, var ju så jag hittade ACIM begagnad (fast den syntes ju på flera meters avstånd…)

Cool