Healing upplevelser
Tänkte jag kunde berätta om ett gäng healingar jag genomgick för 15 år sedan.
jag fick genom en clairvoyance veta att om jag ska bli bra på många områden behöver jag antingen gå å göra frigörande andning i vatten ellr så kan jag gå till healing varannan dag i 2 månader…
jag valde det senare, kunde inte se mig ligga i vatten å flåsa med en vilt främmande människa, jag visste inte om någon som gjorde sådant i trakten heller för den delen. Men jag kände en hjärtehealer mkt väl, så valet var ju självklart.
Jag pratade med kvinnan Britta som kunde denna form av healing om hon var villig och ja, har Inge Olsen (som var den jag fick min clairvoyance av) sagt att du ska ha det, så gör vi det bara…
Sagt och gjort, vi började, och jag hade fått att veta att jag kommer att må dåligt under denna tid men det är inte att jämföra med hur bra jag sedan kommer må…
Så shit happens tänkte jag och dök ner i det bara…
Och javisst blev jag dålig, jag var lååångt under sulorna om man så säger… Men jag hade bara orden ringande i öronen det blir mkt bättre sedan, gubben var förvarnad så vi alla "teg o led"… 3 barn 2, 4 10 år gamla.
En dag så hade Britta pratat med Asger Lorentsen om alla mina märkliga besvär som dök upp överallt, han gav henne diverse råd som sedan testades under fösta healingen efter hon kom hem från Danmark.
Jag låg där på britsen som vanligt och plötsligt lägger hon en hand över hjärtchakrat och säger att jag nu ska föreställa mig en känsla, hitta en käsnla sa hon. jag tänkte och förstod att nu har jag världens möjlighet att bli av med nått, jag valde ilska, jag gillar inte å vara arg.
Bäst som jag letade ilskan, började jag stor gråta, alla världens sorger överföll mig, kändes det som. Det var en oändlig källa av sorg.
Britta fortsatte och hjärtchakrat brann som en eld… hon sa, nu ser du änglar komma bara till dig. Hon han knappt uttrycka detta förän det stod 8 änglar runt mig. 3 vid var sida och en vid var ända. Du ser änglarna lyfta sorgen, hon han knappt säga det också, förrän det skedde jag såg något grått tungt lager lyftas bort och jag börjad skratta!! Den glädjen som kom upp i mig går inte att beskriva….
jag var fri från ryggvärk i 3 dagar, sedan smög sig den på igen för att vara borta till 75%. Ska tilläggas att ryggen vid den tiden var usel… kände mig som 100 år när jag skulle ur sängen på morgonen.
Så det var en liten story det om healing…
Har ni några?
Det var alltså en mini Kristusterapi som gjordes i kombination med healingen den gången…
I boken Andlig Psykologi av Asger Lorentsen kan man läsa om människor som genom gått sådana riktiga.
OJ! Vad häftigt. Jag har bara svårt att över huvud taget tänka mig hur det skulle kännas att få all tyngd bortlyft sådär. Underbart!
Tack Mariann för enormt bra läsning.

Jag fick gåshud längs hela ryggen när jag läste dina ord och bilderna/ekot av händelsen, oj. *ler mjukt* Jag är glad att din rygg är mycket bättre nu.
personligen har jag aldrig varit hos en healer,jag skulle inte ens veta vart i vilken ende jag skulle börja med,om jag skulle våga och hur jag skulle gå till väga (hoppas du känner vad jag menar även om mina ord just nu inte tycks hamna helt rätt).
Hur som, det jag ville komma fram till var helt enkelt; Tack.
För att du delade med dig.
mvh Mir
Varsågod 
Hhhmmmm all tyngd, är nog och ta i, men mkt var det iaf. Detta gråa luddiga lager såg nästan ut som en filt som lyftes bort…
jag har ju givetvis jobbat mer med healingar efter där och en del terapier under min utbildning i Kristusterapi.
Då kom det fram en mkt viktig sak. Jag hamnade återigen i djup sorg/smärta, och svaret jag fick var att jag kan inte ta bort den sorg jag har kvar. Den är en viktig faktor fortfarande, det är den jag plockar fram vid bön för andra… det är den som konnektar mig med resten av världen på något märkligt sätt och gör att jag kan be ur hjärtats djup….
Det är den jag ber ur….
men en dag, ett annat liv, har den gjort sitt arbete och kan lyftas den med….
#3 Varsågod till dig me 
Man brukar säga att man gärna kan ta emot healing 1 g i månaden under den intensivaste utvecklingsperioden. För mig rörde det sig om knappt 1 år. Varav dessa 2 månader låg inom den ramen.
Sedan klarar man det själv med meditation och närvaro under ljustjänster, dvs den rensning- öppning- stärkning mm som hela tiden behövs….
man slaggar fort igen ….

Åh, kristusterapi… jag vill oxå!!!
Mariann, Tack för att du berättade! Men det lät oxå som du fick precis rätt hjälp, det är inte så lätt tycker jag. Här omkring finns det ingen vad jag vet som sysslar med sådant… och varannan dag kräver nästan att det finns på orten eller hur?
Hm, det här skulle jag verkligen vilja… men å andra sidan kanske det inte är min väg… hur man nu ska veta det…
tack igen för en fin berättelse! 
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Jodå… jag hittade ju rätt med en gång, behövde bara en liten mini "omväg" omvägen om Kristina Wennergren… fast det var ju genom henne jag hittade Delfinen, ortens new age ställe då.
Så inget är ju fel….
jag skulle inte äta så mycket av smörgåsbordet new age… jag håller mig till laxen o räkorna som jag o Maud säger 
Se you in a minute 
I byn hemmavid har öppnat en mottagning där de ger healing, men jag kan inte tänka mig att genomgå det - jag har alldeles för starka försvarsinstinkter. Låta någon annan pilla i ens energiströmmar, vem vet vad de klantar till? Eller ännu värre, de kanske styr om dem efter sin uppfattning om vad som är bra?

Jo det är ju faktiskt en helt korrekt tanke om försiktighet som jag ser det Gronstedt! För det ÄR ju faktiskt så att man inte riktigt kan veta vad den som jobbar med healing själv bär på.
Mariann, det vore lite kul att få veta vad du menar lite mer specifikt när du säger New Age i det här sammanhanget :)
#9: Jag har något slags skräckvision om att jag skulle komma ut därifrån som ett fånleende, okritiskt älskande, gudsplansunderkastat fjols … hjärntvättad à la George Orwell.

Hahaha, så du tror att du är så lättmanipulerad? Jag tänker nog mera att det kan finnas healare som lämnar ifrån sig sina egna sämre energier, utan att de vet om det förstås, men ändå.
#10 klart du blir hjärntvättad *asgarv* , vad är annars healing till för
du kan också kalla det kroppstvättad……..
# 8 jag skulle då aldrig ta emot healing av vem som helst… jag skulle behöva känna personen lite och veta att den inte röker inte, äter kött och överlag är en harmonisk person och helst världstjänare… men det är ju märkliga jag det med enorma krav kan tyckas…
Det som allmänt sägs i mina kretsar är att man ska ta emot healing av en person på samma nivå eller högre…
#9 vad menar jag med new age…. allt som erbjuds på dessa center… kurser i diverse saker, där stenar säljs, mediala/calirvoyancer ges, tarot läggs,reikihealing oftast, trumresor, det finsn ju en uppsjö av sakre på new age smörgåsbordet…
Ingen vill ju kännas vid ordet, ingen kallar sig new agare längre…
alla vill till himlen men ingen vill ju dö, typ….
jag ser att visst tillhör jag new age… visst är jag religiös…. så denna blandning gör mig till en person aktiv i den nya Världsimpulsen, det är iaf vad jag önskar!

Nej det är tokviktigt tror jag att man är selektiv när man tar emot behandlingar! Problemet är väl att det är supersvårt att veta, och mår man dåligt behöver man hjälp.
Aha, jaa jag frågade bara för att bilden av new age är som sagt ganska vid och många lägger en massa olika saker i begreppet. Jag har personligen aldrig lockats särskilt mycket av det du räknar upp :) jag har alltid sökt mig till alternativ behandlingar istället. Det jag funderade kring är väl att en del av dem är lite släkt med new age. Jag tycker iofs inte att det är något fel med new age, bara att man som du säger måste hitta någon som man känner har en högre kunskaps och kanske andlighetsnivå än den egna, och det har jag inte stött på ännu här i krokarna i alla fall!
Tyvärr är dom något sällsynta i vårt land… men över sundet finns fler…
New age är enormt vid…. men visst faller man inom ramen, även alternativ behandlare egentligen…
Nya tidsåldern kan nog mkt inlämmas i… 
EDIT 16/5: När jag skriver "dom" här ovan menar jag hjärtehealers/Kristusterapi utövare. och att där utbildningen kommer ifrån finns givet vis fler… allt för att minska risker för missförstånd. Där jag skriver "man" syftar jag på mig själv.
#12: Eftersom jag själv är ett rovdjur skulle jag snarare välja bort vegetarianer som behandlare. Och harmonisk vet jag inte heller … eftersom korsande och mötande energier är kraftkällor vore det ju synd att bli harmonisk och enhetlig.
#15 Alla har vi ett fritt val! 

Hahaha, ja men så är kanske inte healing din grej Gronstedt? Du finner ju din balans balnd djur och natur om jag fattat det rätt? Det viktigaste är nog att man finner det som kan hjälpa en att må bra, inte vad det är. Men det är förstås min tro :)
#17: Jag är väldigt nyfiken på hur det fungerar och vill gärna tro att jag har talang för det själv - men jag fixar inte att lägga mig i någon annans händer sådär. Är det inte hemskt läskigt?

JOOOO, det är skitotäckt! Jag får ofta klagomål av mina behandlare att jag är avstängd och inte släpper ut/in :)
Det är mitt sätt att testa av dem tror jag… om jag efter någon behandling känner att de har goda energier och vill väl så öppnar jag lite :)
Du har alldeles säkert talang för det själv, särskilt som du känner så! Skulle du vilja hålla på med det?
#19: Med djur, i så fall. Nu när jag "vaknat upp" efter mina förlorade år har jag börjat lite med att utöva fysioterapi och naturmedel och - faktiskt! - psykoterapi för hästar. Det vill jag gärna lära mig mer om. Har köpt en bok om holistisk hästhållning och väntar på att Bokus ska få tummen ur och skicka mig Hästägarens örtabok.
Jag vill gärna tro att mina händer ger läkedom när jag masserar hästen - mer än bara den mekaniska. Men det kan bara tiden utvisa.

Låter som klippt och skuret för dig! Klart att det ger mer än det mekaniska när du själv lägger mer i det än så! Det är ju hur mycket vi väljer att öppna oss och ge av vår energi som avgör.
Bokus förresten… dem slutade jag handla av för ett år sedan! Helt hopplösa, adlibris är aningens dyrare med levererar alltid som de sagt.

Hmmm…Det där om New age…*ler* är lite att förneka oss själva …Visst är det mycket skräp…men det är det ju inom allt , mer eller mindre…
Det följer ju med en massa som egentligen inte hör hemma där ….
Sen Marianne …finns det Många, många Riktigt duktiga healers i Sverige…Nu halkar det in på bedömanden och nivåtänk….och det är inte särskilt "andligt"….
Jag ser ständigt dessa påpekanden om att det är något annat på andra sidan sundet …och ja visst finns det många där oxå…men det innebär inte att det är så få som du beskriver i Sverige…..
Jag har rest i detta land i två decennier …och mött människor överallt på varenda ort i princip….Och de finns där överallt…men har kanske inte behovet av att slå sig för bröstet och prata om "andlighetsnivå" Just därför att dom kommit till den nivån att det inte behövs…….
_B.B //Kristina
**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

Mariann pratar inte om det du pratar om här om jag fattat det rätt. Mariann och denna sajt, har den esoteriska/teosofiska inriktningen och Mariann jämför s.k. "vanlig" healing med den hjärtehealing som hon står för. Att det är få sådana som jobbar med den healingen som riktar sig till att öppna hjärtat i Sverige stämmer ju mycket väl. Mariann har aldrig sagt att det inte finns duktiga healers i Sverige som utför trad. healing, MEN den healing hon pratar om är inte den typen av healing.
Tråkigt att du uppfattat det på det sättet, som jag ser det är det ett rent missförstånd. Vi får se vad Mariann svarar när hon jobbat klart.

Sen vill jag gärna tillägga då …Att healing kommer absolut inte från person…utan All healing oavsett "nivåer " kommer från universum(eller vad ni föredrar att tro på )
Så det där är Skrönor att det skulle vara risk för att dra på sig något från en healer….
Då är det nog våra egna tankar som är "skräp " isåfall…eller rent av så full med rädslor att man skapar något själv……
Det är just sånt här prat som gör New age oseriöst…okunskap, värderingar, fördomar och förutfattade meningar !
_B.B //Kristina
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

Men vet du verkligen allt om detta? Jag får väl erkänna att jag blir ganska förvånad över dina uttalanden. Jag kan säga att jag själv har erfarenhet av att få skräp från s.k. seriösa! Som annan healer fått ta bort efteråt. Det låter ganska konstigt om du vet allt om alla och hur alla fungerar, så att du kan uttala dig om det.
Kanske är det lika mycket den typen av försvarstal du nu ägnar dig åt som får new age att framstå som oseriöst…
Vad är det som gjort dig så försvarsinriktad? Om du är så säker på att alla healare överallt är rena och seriösa så finns det väl ingen anledning till detta? Då kan man ju bara skaka på huvudet och le… eller?

Nej inte Hoppfull…jag är väldigt trygg i mig själv …jag blir bara ledsen över att det ständigt pratas om nivåer….på en Andlig sida ….
Öppna hjärtat healing finns dessutom i många healintekniker…alla säkerligen lika bra !!
Det är just det som blir så fel i New Age………
Just därför är begreppet idag sett som oseriöst….
Därför att alla är så måna om att värna om sitt…..att sin utveckling är bättre än andras , att sin metod är bättre än andras ….Hur ska de som kommer nya in i denna cirkus få en vettig bild ??
_B.B //Kristina
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens
#24: Men healern kanaliserar "kraften" för att åstadkomma något - och vad healern försöker åstadkomma, vilka energier healern ser som nödvändiga att manipulera, beror väl på healerns subjektiva inställning?
Sedan är jag inte säker på att jag tror att läkedomen kommer från "universum" och kanaliseras. För mig känns det inte så, men det är en annan historia.

Jag pratar om HELA New age och inte bara om mitt.!!!!!
Jag tycker denna palett av alla människor som arbetar och strävar var och en på sitt sätt är helt underbart !!!!!
Allt har sin funktion att fylla ….
Inom Andlig Utveckling
_B.B //Kristina
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

Jag förstod inte: Nej inte Hoppfull ?
Att du hakat upp dig på niverna är i så fall för att du inte tagit del av den esoteriska tanken. Den pratar mycket riktigt om nivåer men lägger ALDRIG några värderingar i att högre nivåer skulle vara bättre än andra! De värderingarna har du lagt där själv! Detta framgår MYCKET tydligt om man sätter sig in i själva andemeningen med den esoteriska/teosofiska hållningen.
Jag skulle ju kunna säga samma sak, det är för sorgligt att så många inom new age väljer att tro att detta handlar om kritik av dem och deras arbetssätt. Det är ju din/er tolkning och den stämmer väldigt dåligt med vad jag lärt mig sedan jag verkloigen försökt sätta mig in i denna "filosofi".
Det är synd att språket är så begränsat. Alla adjektiv är ju komparerande - hög, högre, högst - det är väldigt svårt att bortse från. Det borde finnas andra ord, så skulle det bli lättare att prata om sådant här.

Absolut, men det är ju därför det är så viktigt att ta reda på vad som avses innan man drar på alltför stora växlar.
Vi pratade om det för någon dag sedan Mariann och jag, att det skulle behövas egna nya ord för att komma bort från dessa sammanblandningar både av andliga ord (som felaktigt kopplas till religion) och av exempelvis feminitet (som felaktigt kopplas till kön) och så nu då nivåer som kopplas lika felaktigt till bättre eller sämre.

En mycket god och kär vän från Köpenhamn…Arbetade på mitt center i Trollhättan under ett halvårs tid…..
Han är en otrolig människa och beskriver sin healing som sådan att den kommer från kristus hjärta ….
Otaliga var de människor som kom till Gaia för att få ta del av hans healing , han höll stora grupphealingar och pratade med människor i stora grupper….Alla fick ett nytt ljus i sina ansikten efter att ha träffat honom….det hände verkligen mirakler….den gudomliga kärlek som kom genom hans healing, öppnade alla ….vare sig dom trodde på det eller inte …..
Så så mycket gråt och skatt som kom i dessa möten var en healing bara att se ! Vilken Gåva !
Han är nu på väg tillbaka ..för att som han säger -det är i sverige som ljuset finns , och här kommer ron……
Jag är lycklig för det !
_B.B //Kristina
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens
#32: Wargmane, vill bemöta #27?
*nyfiken på hur du ser det*

Det låter härligt!
Men jag förstod inte riktigt hur den berättelsen hängde ihop med din kritik av den här sajten nyss?
Och så får du gärna förklara vad du menade med: Nej inte Hoppfull för jag har fortfarande inte förstått det.

#33 Jo Jag ser det som så att Ingen ger healing från sig själv…då är det något helt annat !
Tex när jag har stått och gett healing en hel dag …är jag så uppfylld av all energi som passerar, men jag har vare sig intention, egna tankar ellr avsikter, mer än att bara vara en kanal….Jag öppnar mig för det gudomliga ljuset och låter det ske som ska . Det är ju personen som får healingen som har ett syfte att komma ….det räcker !
Jo jag ville gärna dela med mig ….och det hänger inte ihop med något annat…..måste allt vara försvar, intention, värdering eller annat *?
Jag har inte kritiserat sajten….
Däremot har jag ifrågasatt förutfattade meningar….Nåt fel i det ?
Hoppfull det var svar på din fråga om jag vet allt…om detta …Nej Inte…
_B.B //Kristina
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens
#35: "då är det något helt annat !"
Vad är det då?

Aha :)
Jag tror inte att heller att healing kommer från en själv… men jag tror inte alltid att energin är så ren! Det beror på healaren… MEn jag tror att healing är kanon, fast jag tror oxå att det finns olika dimensioner av det andliga (för att undvika ordet nivåer). Det finns ju många healare som lever ganska osunt och inte är (som JAG ser det) rena i sina energier, så finns de andra som lever oerhört andligt och är renare (som JAG ser det) och jag tror även att den egna andligheten spelar roll för healingen. Nu är det svpårt att diskutera andlighet eftersom det är så känsligt, vilket ju blev tydligt. Men alla som jobbar med healing (ok, majoriteten i alla fall, det finns ju skojare över allt!!) är mycket seriösa och vill väl. Det är dock inte detsamma som att ha en ren och "hög" dimensiohn på sin andlighet (som JAG ser det).
Ok, jag trodde att dina tankar i ditt inlägg 22 handlade om denna sajt, det kanske var helt fel.
Nu måste jag lägga mig ner… har fått synbortfall på delar av synen… :) behöver visst vila :)

Jo då handlar det om en healing som kommer från den fysiska och mentala kroppen, vilken kan vara skadlig för utövaren.Och även för mottagaren…..
Då Finns Det intentioner och subjektivitet från utövaren, precis som du beskriver!
Kramixen
_B.B //Kristina
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens
Det ser ut som om jag inte menar det samma som Wargmane och Hoppfull när jag talar om healing … språkförbistring på alla fronter.

#41 Jag förstår inte din frågeställning?
#40: Det ska väl inte heta healing då, antar jag. Handpåläggning? Helbrägdagörelse? Fingertoppskänsla? Vansinne? Fler förslag?
Men så här fungerar det för mig (med reservation för att jag kanske är totalt muppig och inbillar mig alltihop):
När jag stryker med händerna över hästens ben (till exempel) känner jag att något inte är som det ska. Då kan jag med händerna "se" vad som är fel och med mekanisk manipulation, utförd med handkraft och med viljekraft, påverka blodflöden, muskeltrådar och nerver så att vätskor och energier kan röra sig friare. Jag tycker till exempel att jag med denna "fingertoppskänsla" kan känna en "tråkig" punkt på baksidan/utsidan av kotan och spåra orsaken till spänningar i bogen, och då räkna ut hur stretchingen bör se ut.
Den energi detta arbete tar från mig är inget jag kanaliserar, däremot kan jag styrka mig själv med jordkraft.
Naturligtvis är detta inte alls något som går så lätt och smidigt som jag beskrivit det. Men jag känner en potential för sådant arbete inom mig och vill gärna utveckla den.
#0 Häftig upplevelse..o kul att läsa!..
..Måste bara säga att jag fick healing förra helgen för min onda rygg o kom på 4 dagar senare att all värk var väck..nu är den dock på plats igen…hm…men det funkade!
Kram//W

Tycker det låter underbart Gronstedt !!!
Ren och fin healing….handpåläggning…helbrägdagörelse…Kärt barn har många namn *s*
Du beskriver precis vad det hela handlar om….med djur är det ju lite annorlunda ,, men såååå tacksamt att göra ..
Vad som händer är ju att du dessutom har fömåga att SE var problemet sitter, men gör inte Healingen sämre för det!!
om du avser att läka och ber om det så klart får du ovanifrån det du behöver!!…så och från Moder Jord *ler*
det är ju trots allt här vi trampar och står båd djur och människor!
_B.B //Kristina
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens
#45: Men jag ber inte, och jag kanaliserar inte, så det är inte det samma. Tror jag.

# 42 Jo precis vad jag säger…
Är sajten Andlig utveckling eller är den personlig…m.a.o är det vad en åsikt gör gällande ??
eller är det en öppenhet ? ?
Andlig öppenhet är utveckling…
Annars borde sidan heta Den esoteriska vägen , för det är en inriktning…….
Hoppas jag inte trampar i känsliga punlkter nu för det är inte min avsikt….. Bara en fråga ..Känns bra att kunna ifrågasätta eller säga sitt utan att få frågeställningen om # 23 att egot får sig en törn ………Kramixen
_B.B //Kristina
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens
#44 Härligt Waara!
#0 WOW. Mäktigt.
Ojdå… vad här har diskuterats!
Jag riktar mig inte till någon utan svarar nu allmänt…
Sajten är vad som står i OM SAJTEN!
Vi visste att det kommer medföra "problem" med att vi är esoteriskt inriktade, alla som är involverade (iaf mer eller mindre). Våra förståelser kommer därifrån. Några av oss har fördjupat oss i det under 15 år andra kortare tid…
Klart att den speglar denna sajt då, det vore väl konstigt annars!?
När man sedan kommer till healing, så håller de allra flesta på med reiki och dne sorten kan inte jag, men Maud har reiki 1 o 2 om jag mins rätt. Hur man ser där på saken har jag ingen aning om. Men nog finns det högt o lågt även där… annars hade det inte kallats 1 o 2 o master…
Sedan att 95% av alla männsikor har problem med högt o lågt och hierarkier är mkt mkt märkligt. Hela universum är uppbyggt så. All energi och vibbration msåte nertransformeras. Ska den helt ner till fysisk manifestation så måste den genom något. Förslagsvis en människa. Vi människor medvetet eller omedvetet är transformatorer.
När man jobbar med healing är det viktigt att dina kroppar är så rena som möjligt för att energin ska komma så rent som möjligt i genom.
jag vet att detta upprör folk också, eftersom så många av healers o mediala är inte så rena. De skitar ner sig med diverse…
Jag påstår härmed inte att jag är ren själv…. jag gör så gott jag kan.
har man fått en förståelse för hur människans inre kroppar fungerar och vilka besättelser/väsen vissa begär ger i kropparna så vet jag att energin ska passera där och det faller alltid av, alltid.
Jag har också upplevt detta själv av dåliga healers…
Men som jag skrev alla väljer ju fritt och för mig gäller ändå dessa kriterier oavsett vad andra tycker om dom.

Inga känsliga punkter för min del, men det är inte min sajt heller, jag är "bara" Medarbetare.
Sajten är ett forum för andlig utveckling med inriktning på det esoteriska/teosofiska.
Men att du först skriver som du gjorde i 22
Sen Marianne …finns det Många, många Riktigt duktiga healers i Sverige…Nu halkar det in på bedömanden och nivåtänk….och det är inte särskilt "andligt"….
Jag ser ständigt dessa påpekanden om att det är något annat på andra sidan sundet …och ja visst finns det många där oxå…men det innebär inte att det är så få som du beskriver i Sverige…..
Jag har rest i detta land i två decennier …och mött människor överallt på varenda ort i princip….Och de finns där överallt…men har kanske inte behovet av att slå sig för bröstet och prata om "andlighetsnivå" Just därför att dom kommit till den nivån att det inte behövs…….
Och sedan skriva att du inte kritiserat sajten eller sajtens ägare=mariann, och dessutom säga att VI här på sajten har förutfattade meningar känns lite konstigt tycker jag. Du har dragit slutsatser om vad som HÄR på sajten avses med nivåer och kallar det för förutfattade meningar.
Sajten har en specifik inriktning vilket presenteras i Om sajten. I övrigt är här ett mycket öppet klimat med högt i tak, kanske just pga det är det okej att säga vad man tycker olika sorters healing och healare utan att någon ska dra förutfattade bedtydelser av det. Eftersom Mariann dock startat sajten utifrån den esoteriska synen blir det givietvis den inriktningen hon har i sina debattinlägg och artiklar!
Men som sagt, vi får väl vänta och se vad ägaren av sajten har att säga.

Ooops, vi skrev visst exakt samtidigt :)
och rätt lika :)

Jag har tjugo års egen erfarenhet av att ge och få healing, gick healing utveckling på Ramsbergsgården 1990, reiki 1 1994, reiki 1 o 2 2001.
Min syn på detta är att den esoteriska kunskapen bidrar till en ökad förståelse av de healingprocesser en god healer kan bidra med. Healing sker dock i individen, när den tar emot.
Jag har träffat goda healers i Sverige, Danmark och England.
Sajten speglar en esoterisk förståelse och har högt i tak och respekt för andra traditioner.
Min guide sa en gång: "Spelar det nån roll vem som går före och efter när vi alla är på vandring?".
Det tål att tänka på…..
Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM
Glömde tilläga att klart det finns bra reikihealers!! Annars hade det inte blivit så stort här!
Hjärtehealing/Kristusterapi är en annan sorts healing. Det är dom som det finns fler av över sundet… men vi ökar på ;)

#44 kul att se dig här igen! Och extra roligt att du haft en fantastisk upplevelse, härligt!
jaaa det glömde jag med… Såg att du kom igen Waara…
tack för att du läste och visst är det underbart när healing funkar… mitt försvann ju med 75% iaf… tråkigt att ditt kom tillbaka.
#55 tack det samma :-)
#56…ska göra det igen :-)
Trevlig kväll!//W
Låter som en bra idé!! 
önskar dig en härlig dag!
#45: Om man gör som jag vill göra, så identifierar man ju något man subjektivt upplever som "fel" och åtgärdar det sedan på ett sätt som man subjektivt uppfattar som "rätt" - det är ju verkligt aktiva val som träffas av utövaren.
Hur går det ihop med det du skrev "jag har vare sig intention, egna tankar ellr avsikter, mer än att bara vara en kanal….Jag öppnar mig för det gudomliga ljuset och låter det ske som ska"?

Waara, jag gick på healing flera ggr förra sommaren och det hjälpte mig supermycket! Inte fysiskt men med mina undanträngda känslor, det var en fantastisk upplevelse (även om jag initialt mådde pestdåligt av all ångest som kom upp till ytan :).
Det är ju just det som är grejen ibland att man mår dåligt av healingen initialt… men man känner själv om det har med utrensning och healingen att göra, än om man fått "skit" av healern…
Och visst är det så som Lionadh säger # 53 att healingen sker i människan och om ALLT är på plats så kan man bli healad på en sekund!
Lika som att du kan tänka dig till döds (affirmera) om inte DET är på plats så…
ALLT/DET= Karman
Kan medglädje och tacksamhet vittna om att Mariannes Bön och Energistöd fungerar som healing - tack så mycket. Sov djupt och gott och mår som ett medium på semester, långt från förkylningar.
Jag förstår detta som en Nära New Age Upplevelse.

Finns det någon som ägnar sig åt kristusterapi och hjärtehealing i kombination i Sverige Mariann?
Jag vill gärna också dela med mig av en upplevelse av Kristus-energin.
Vi var några personer som var hemma hos en man som kanaliserar Sananda, Ashtar och en man som varit en av Jesus lärjungar. När vi hade fått ställa våra frågor och fått svar dels för personlig del och dels för planetens del, så fick vi alla vara med om att ta del av denna energi.
Det är väldigt svårt att med vanliga jordiska ord beskriva vad jag upplevde, men jag kan säga att det var det mest upplyftande jag varit med om bokstavligt talat.
Jag och killen som jag fick åka med diskuterade lite om vår upplevelse och båda två hade vi fysiska upplevelser där vi skakade som om vi skulle genom en "barriär".
Annars har jag fått healing vid olika tillfällen, både distans- och aurahealing.
Kram Gilla
#62 Kul!
"Nära new age upplevelse" *asgarv*
jooo… kanske det.. det som är det lustiga i sammanhanget är ju att det jag ofta mött är:
från new agare så är jag religiös och för religiösa är jag new agare!?
så vad gör det mig eller snarare detta till?
#63 Det finns några få här i trakterna som ägnar sig åt hjärtehealing, men terapi??… jag tror ingen är färdig ännu med hela…
Men det är fortfarande bara i Västragötaland vad jag vet…
Det är ju synd att ingen i Malmö trakten känt sig dragen till detta, eftersom det är så himla nära …
#64 Tack för att du delar med dig!
Man kan få riktigt fina upplevelser vid healing… mkt…

#65 Ok så om man skulle vilja göra en sådan, vart får man vända sig då?
Hjärtehealing vet jag ju åtminstone en ;)
jag är ju en färdig sådan terapeut, utbildad av Asger… glömde att jag fanns… 
Ev finns det snart fler, fast jag har dålig koll på det.
Ifall jag får ge dig råd, skulle jag satsa på Asger, han har just en tillgång till en högre energi än vad någon annan kan få fatt på… just denna den medkännande Kristus kärleken, den förlösande…
men visst kan du komma hit också…

Är du kristusterapeut med? Att du var hjärtehealare visste jag ju som sagt :) men kristusterapi visste jag inte, coolt!
Jag håller tummarna för att han vill och kan komma och ha kurs, då ska jag snacka med honom om han kan köra lite på mig!
Oftast när de har kommit hit brukar de ha kommit någon dag innan för att jsut kunan ta emot lite för terapier (Asger) och healing/calirvoyancer (yvonne)
Vi ser, jag får veta i slutet av september hur det bli så :)

För några år sedan gick Andriel och jag kurs för en esoteriskt kunnig, mycket kompetent lärare, som tyvärr inte finns med på det sättet längre.
Vi avslutade alltid kurshelgerna med varma, medmänskliga och oerhört högt vibrerande kärleksfulla omfamningar. Det kändes att han överförde något då, även om han inte sa något om det.
När vi kommit hem efter en av de första helgerna noterade jag plötsligt att jag inte hade ont i ryggen. Jag hade under lång tid haft stora problem, med enorm ömhet i stort sett var man än tryckte, både i musklerna och över kotorna. Detta var som bortblåst. Helt förundrad bad jag Andriel att trycka mer, trycka hårdare, men ingenting gjorde ont. Jag förstod att jag fått en väldigt potent dos healing av vår lärare.
Dessvärre höll det inte i sig så länge, och det var naturligtvis för att jag själv inte förmådde upprätthålla den nya frekvensen. Jag var inte redo att lyfta mig själv, min eterkropp och därmed min materia till permanent smärtfrihet, eftersom jag hade så mycket emotionalt kvar att reda ut.
Hur som helst gav det mig insikt i hur energiarbetet kan fungera.
Fair Winds and Following Seas!

Är du kristusterapeut Mariann?
Om inte så vill jag väldigt gärna få sådan av Asger, förutsatt att ha kommer alltså :)
Jo jag är en utbildad sådan och finns på deras lista över andliga terpeuter (Kristusterapi)…
Men som sagt att jag är ju givetvis inte lika duktig som Asger på detta…

Nu ska du inte förminska dig själv igen Mariann!
Han har säkert mer erfarenhet men det betyder inte att han är duktigare än dig.
Skiljer sig hjärtehealing mot kristusterapi? Vad är det du gör på mig nu? Måste man träffas fysiskt för kristusterapi?
En sådan terapi måste ske fysiskt och det går till som så att man först pratar om problemet och sedan, så får man se vad själen har för gåva helt enkelt och det är terapeuten som ställer frågor och klienten som svara.
Så det är ju inte på något sätt så att terapeuten svara och säger vad som ska göras och förstås. Svaren kommer inifrån hos klienten.
Man måste inse att man inte har samma hjärteöppning som en ev 3 invigd ;) och kan därför inte förmedla samma Krsitus energi… fast visst… är klienten redo så är nog Kristus det också, trots ett "sämre" redskap ;)

Spännande, det skulle jag gärna vilja! Hur finner man de svaren då? För om någon bara skulle fråga mig skulle jag förstås inte kunna svara… då behöver jag ju ingen terapeut…
Givetvis har du rätt i att ju fler invigningar man har ju djupare känsla. Vi håller tummarna för att Asger vill komma helt enkelt…
jag ser det som att man som terpeut skapar en hjärtöppning i klienten genom att hålla handen på chakrat och själen måste ju vara med på detta annars funkar det inte. så det är många "personer" närvarande ;)
Asger förklarar det som att gåvan, paketet ligger färdigt från själen, är den redo att levereras görs det det… annars blir det en djup healing bara… vilket inte väl är så bara egentligen.
När jag själv fick en terapi av Asger så var det inget paket till mig så att säga…

Låter så enormt spännande! Tack för denna intressanta info.
Detta var en intressant tråd *L*
Jag träffade en dam i Sydafrika som jobbade med kristusenergierna. Tyvärr hade jag inte tid för en behandling då jag stod inför min hemresa. Men hon var synnerligen en intressant kvinna.
Sedan vill jag åxå säga att jag absolut inte kan ta emot healing från vem som helst. Mitt väsen säger helt enkelt stopp. Det är inget jag medvetet påverkar utan jag bara känner det i hela kroppen. Tursamt så har jag en grupp vänner och vi vibrerar alla i samma energinivå. Vi träffas regelbundet för att stärka varandra i vår vandring mot vårt inre, vår sanning. Vi gör bland annat grupphealing då vi träffas och det är mer än skönt, det är himmelskt!
//EvaLeva
Kan inte låtabli att tipsa om SolKarina och hennes kurser i Kristusenergier. Har förstått att kärleken villatt vi ska rena oss från den grå filt som gör oss svaga. Detta är alltså möjligt. Vi får den hjälpen och vi kan lära oss att hjälpa till. Vad som sedan skall marknadsföras som ett bättre levnadssätt på den rätta friska vägen utan påsamling av grå filt vet jag inte riktigt men tror att "andligt liv" är vägen att gå. Vad gäller "vanlig healing" har jag provat en del och vet att man kan hela genom ett samspel med patienten ex zonterapi,reiki, Jin Shin Jyatsu , detta betyder att den kroppsliga åkomman upplevs som lindrigare eller överkommen eller att allmäntillståndet vitalare. Det är klart att man använder sig själv i sin egenskap av hjälpare men med full respekt för patientens suveränitet.Detta kan dock inte jämföras med hur medier arbetar. Kraft - Ljus - Prana till Alla i Den Nya Tidsåldern.
testade kvantum healing i våras
var "hög" några dar men sen försvann det
vet inte om det påverkat mig positivt…svårt säga…
Vilka är de oändliga möjligheterna?
Vad mer är möjligt än uppgivenhet,värdelöshet?