Andliga Upplevelser
Ja, jag gör som Mariann(kloka kvinna) säger o startar denna tråd om andliga upplevelser.. Har du vart med om något du vill dela med dig av?
Jag får tex ofta besök av andar när jag duschar….
Ja, första gången det hände trodde jag att det var kört för mig på riktigt…. Jag låg i badet o började höra Norska. En mansröst dessutom som svamlade i en faslig fart. Jag förstod en del, men försökte skaka bort det. Hade jag blivit galen??
Så visade det sig att varje gång jag pratade med min "syster" i telefon kom rösten tillbaka, eller om jag var i badrummet avslappnad. Så tillslut berättade jag för min "syster" vad jag upplevde och hon vägledde mig genom att ställa frågor. Då fick jag fram namn på mannen kunde beskriva hur han såg ut samt att han oftast när han visade sig hoppade fram så att jag blev rädd. Då skrattade han gott. Han hade någon slags dans för sig oxå.
Detta visade sig iallafall vara en norsk man min"syster" känt. Han hade gått bort för ett par månader sedan i hjärtinfarkt i b a d r u m m e t! Han var orolig för min syster som levde i ett negativt äktenskap…. Det var länge sedan han kom till mig nu, men min syster lever med en ny man o är lycklig,
Med ljus o värme Kalcit
jag har väl också något jag kan bjuda på… ska samla mig i morgon och berätta… lite sent nu…
I natt mindes jag att jag redan berättat om två viktiga händelser/upplevelser för mig och upprepar dom inte här… är man nyfiken får man leta upp dom i trådarna 
den ena vet jag med säkerhet heter inre och yttre upplevelser, den andra har med healing att göra… möjligtvis healings upplevelse 
Finns det kanske andra som har något att dela med sig av?
Iofs vet jag att en del gärna behåller sina inre o yttre upplevelser för sig själv…
*Mariann spekulerar*
detta ordspråk: tala är silver, tiga är guld…
säger faktiskt en del om att man inte bör babbla för mkt om djupa andliga upplevelser, eftersom man kan förstöra energin som jobbar i en tid efter upplevelsen. Djupa enhets och Gud o kärleks upplevelser göres nog bäst i att vänta ett tag, kanske månader innan man berättar om dom så energin får integreras djupt… så den inte blir söndertrasad av prat…
*grunnar* jag över…
Jag tror att det mer är så att det är svårt att i ord förmedla känslan av upplevelsen och att det då blir "platt" genom orden. Men upplevelsen är densamma och blir inte förminskad genom att komma till andras öron.
Att berätta är en god sak som sprider sig som ringarna på vattnet.
Jag menar inte att den blir förminskad, aag menar att den stör ens inre kroppar genom att prata om den för tidigt…
jag menar inte att vara tyst alltid om sina upplevelser…
utan att låta de få sätta sig känns rätt för mig och jag har hört andra se det så också… medans andra ser det på annat sätt… inget är ju fel!!

För egen del brukar jag hålla mina andliga upplevelser för mig själv ett tag för att smälta dom och kanske bättre förstå vad dom innebär för mig innan jag går ut med dom till en större grupp. Jag skriver för det mesta ner dom i min dagbok vilket visat sig "smart", då jag ibland efteråt när jag glömt, kan ta fram dessa pusselbitar och fortätta lägga några bitar i det stora mysteriepusslet. Efter ett tag blir jag redo att dela med mig vilket förhoppningsvis ger goda ringar på vattnet. Och som sagt, det är inte lätt att beskriva dessa upplevelser i ord…
Det känns viktigt för mig att inte falla i fällan att berätta saker för att göra mig märkvärdig och på det sättet göda egot. Men det är en svår balansgång, jag vill ju dela med mig och jag vill ju faktiskt även bli sedd av andra, bara dock inte bli en "se-på-mig-vad-duktig-jag-är-typ".
Men inget är fel, bara man tänker efter själv vad man gör (och ibland gör man även fel ändå, men då lär man sig något då med)
Var Glad - Solen skiner på alla- Hls Magnus

Nu när vi vet att du inte gör det för att göda egot så skulle i allafall jag vara glad om du delade med dig.
Det är intressant och även uppmuntrande att få höra om andras erfarenheter. Det är väl vad det här forumet är till för. Berätta, snälla.

Jag har mottagit lite automatskrift sista halvåret som jag snart (denna veckan?) skall publicera på min hemsida. Jag har nu bestämt att ta modet till mig att publicera detta även om många av mina "vanliga" kompisar då kanske kommer tycka att jag har blivit helt knäpp. Jag hör av mig när jag gjort detta.
Annat som jag upplever är bilder, ljus och färg upplevelser. Ofta är det som om någon vill tala med mig eller visa mig något, ibland faller polletten ner, men ofta är det "bara" ett vackert skådespel, som kanske såsmåningom får sin förklaring. Mycket djur och Gudomliga lysande väsen.
#6 Exakt så jag menade! 

Hej! Jag tänkte på detta när jag bad om att få denna tråd.. Just att mina upplevelser vill jag oftast behålla för mig själv, men att det kan finnas de som är i "början" av "andligt uppvaknande" som behöver berätta för att de tror att de kanske håller på att bli tokiga :) Jag skulle aldrig någonsin berätta något i avseende att skrävla o skryta
… Det skulle enbart vara för att antingen be om råd, eller bara dela med mig. Inget annat. Så jag förstår om ni inte alls är sugna på att dela med er, men rätt vad det är får någon kanske behovet o då finns tråden iaf *ler*
Som Mariann säger, kanske man vill dela med sig när man smält o haft upplevelsen i sitt innre ett tag… För ofta är det ju så att man känner av upplevelsen länge och att man går igenom det i sitt innre många många ggr. Just känslan av att orden blir platta, det kan jag ju säga att jag håller med om tillfullo. För ni /vi känner ju inte på det viset som den som berättar gör. Tja, så är det ju… Tror ändå att andra kan få nytta av att då läsa om andras upplevelser. Detta behöver ju inte bli en högaktiv tråd, bara en som är bra att ha *ler*
Idag har jag härjat ute med gräsklipparen. *pust* Gott att jorda sig ordentligt emellanåt!
Med ljus till er alla! Kalcit
Fast många måste ju ha gamla upplevelser… jag har ju delat mina här inne redan i ovan nämnda trådar…så!

En andlig upplevelse kan för mig även vara något mycket subtilt och finstämt som att falla i gråt över hur vackert allt är, tex en blomma. Tänk vilket Under.
Nu har jag tagit modet till mig och publicerar på min hemsida några texter jag tagit emot med automatskrift. Att ta emot dessa har för mig varit en stor andlig upplevelse. Dom kanske kan verka helt galna, kanske jag håller på att bli knäpp??? …men en röst i mig säger att dom måste publiceras även om jag kommer att bli utskrattad
(kanske inte av er underbara människor på den här forumet, men av många andra).
Ingen blir utskrattad här!
Jag ska läsa din länk
och ett JÄTTE TACK för att du delar med dig!
jag kommer också att redigera i ditt inlägg så den länken blir kortare så man slipper sidcrolla, ok hoppas jag…
Mariann/Sajtvärd
#12 Nu har jag läst lite och kikat runt!!! 
Du har fått mer på plats än sist jag var där, FINT!!
jag måste också säga att du har ett mkt mkt vackert altare!!