Invigning - av Alice Bailey
När man då ändå är på biblioteket och ska låna böcker kan man lika gärna plocka till sig denna också!! Eller så köper du den här www.tibetanensbokfond.se/invigning/
Av Alice Bailey. Nedan står lite om boken
Denna bok behandlar människans andliga utvecklingsväg. Vi får följa henne från de första stegen på prövostigen då hon på olika sätt försöker utveckla sin personlighet. Hon fortsätter så på lärjungaskapets väg där hon stärker sin kontakt med det högre jaget och börjar glömma sig själv i tjänandet av sina medmänniskor.
Tyngdpunkten i boken ligger på en ingående skildring av de stadier på människans andliga väg som kallas invigningar. Författaren betonar att varje invigning är en frukt av ett långt och tålmodigt andligt utvecklingsarbete. En invigning skänker således bekräftelse på att en viss medvetenhetsnivå nåtts samtidigt som den invigde i en vision får en vidgad och uppfordrande insikt om sin roll i den gudomliga helheten.
Boken ger inte bara inblickar i de invigningar som utspelas i människoriket, och som kulminerar i att människan vinner Mästarskapet och blir medlem av den ockulta Hierarkin, utan berör också de invigningar och utvecklingsvägar som ligger framför Mästaren.
Boken skänker därigenom en storslagen vision av vad som ytterst ryms i undret att vara människa. Men den är även inriktad på det praktiska och näraliggande, genom att den också innehåller en samling levnadsregler för den som vill försöka beträda invigningens väg.

Den ska jag nog försöka låna!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Denna är lättläst, tyckte jag iaf och jag upplevde jag förstod det mesta… så vill jag minnas det iaf 
Här kommer han (DK) in på de 7 vägar som mästarna beträder efter 5 inv… mkt intressant… där blir det väl abstrakt förstås…
När man läser boken och givetvis gälelr det alla böcker man läser, så tar man till sig det som stämmer med en själv, resten lämnas åt sidan…
det som är det bästa är ju att det som inte stämemr med en själv bör man verkligen bara hoppa över och det bör inte leda till att man lägger hela boken åtsidan…
Ps. Det är verkligen lustigt hur mkt mer man förstår efter att man utvecklats under 10 år… det är nog så länge sedan jag läste boken….