Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 2490 ggr
Hoppfull
0

Om "ren" mat

MaMaMade hade lagt den här länken inne på barnlöshet iFokus men jag tycker att den innehåller så oerhört viktig information så jag snodde den hit!

Läs och bergunda: http://utbildningscenter.se/

titta under fliken nyhetsbrev.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[Mariann]
0

Gräsligt… Gråter

jag har länge vidhållit här hemma att ingen micro innanför våra väggar… vi har ingen ännu… och nu lär det aldrig komma in en….

detta ska sönerna få läsa…

Hoppfull
0

Ja, för att inte tala om margarin och om glutamat… sjukt att man får ha sådant i maten!!

Även jag ska visa min microfrälsta familj… de skulle helst fixa all mat i micron och tycker att jag är helt rubbad som tror att det är farligt!!

[Mariann]
0

Fruktansvärt!!!

Hoppfull
0

Ja det är äckligt tycker jag och dessutom gör det mig så otroligt arg! Glutamat ökar alltså aptiten, så mattillverkarna har i detta i sina produkter för att folk ska vilja äta mer… inte konstigt att människor blir överviktiga!! Och därtill gör det oss sjuka… det värsta av allt är väl ändå att SLV hävdar att det är helt naturligt och ofarligt Förvånad Skrikandes

Blissis
0

Glutamat påverkar också vår hjärna efter vad som sagts till mig. Och det finns under olika beteckningar i mat. Själv lagar jag helst allt från grunden och äter inte mycket skräpmat. Går man ut och äter så får man helt säkert i sig en del. (Men det gör jag ändå).

[Mariann]
0

det står angående margariner att man ska välja ikke processat mat fett… syftar man på rent smör då?

Hoppfull
0

Ja, smör och bregott är ok, samt vissa oljor då.

[Mariann]
0

japp det gör man… då blir det rent smör för hela slanten då…

stekas i smör ska biffen göras…

bregott har vi använt sedan urminnes… men tyvärr har vi använt flytande milda i flera år.. slut på det…

enola
0

Hur är det med becell? Samma skit det med?

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

Hoppfull
0

Absolut, bland det värsta tänkbara faktiskt!! Man blir ju upprörd med tanke på att det saluförs nästan som hälsokost!

enola
0

Hmpf! Dom borde göra en lista på mat som går att äta istället, verkar bli mycket kortare lista och lättare att ta åt sig och handla efter.

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

Hoppfull
0

Hahaha, ja så är det snart!!

camillal777
0

Här steker vi nästan allt i olja, kallpressad oliv eller raps. Kokosfett fungerar också jättebra, smaklöst. Pannkakor är väl enda undantaget tror jag..

[Mariann]
0

Jag har svårt för olivolja när det ska göras biffar och grytor med grädde för ajg tyckte (den tiden jag åt kött) att det inte blev samm smak med olivolja som med margarin.

Men smör måste väl vara ok?… inga gifter idet om jag förstår artiklarna rätt… sämre fett eftersom det är animaliskt men…

Minns att Asger sa att någon alternativ undersökning han hade läst för många år sedan, då uppmätte man samma vibration i micrad mat som i cancer…

Hoppfull
0

Det finns en ökande forskning som visar att det naturliga mättade animaliska fettet tvärtom är det nyttigaste fettet! Medan det är margariner och kolhydraterna och alla dess processade former som är farliga för oss.

[Mariann]
0

nu har jag beställ STEVIA! :)

[Mariann]
0

HÄR

ska bli spännande o testa!! :))

köpt både grön o vit… blir lite misstänksam mot vit eftersom den är raffinerad elelr vad det heter…

[Mariann]
0

verkar som coca cola ska börja tillsätta stevia istället…

kan man ju hoppas på….

camillal777
0

Åh har ju sett frön till denna växt, dax att köpa fröer och prova!

[Mariann]
0

jag har förstått att man kan plantera den, men den övervintrar inte här…  Ledsen

Hoppfull
0

Jag har en kruka i mitt köksfönster :) den har jag haft sedan förr vårvintern :) Bladen smakar oerhört sött.

[Mariann]
0

Skrattande 

får kolla upp denna växt….

[Mariann]
0

Nu har stevian, grön o vit kommit… nu ska här testas…

Hoppfull
0

Spännande… jag har stevia men använder den nästan aldrig eftersom jag inte sötar direkt… och man kan ju inte byta ut socker i bakrecept mot en knivsudd stevia… då blir det nog ingen kaka eller vad det skulle bli.

Gronstedt
0

#23: Tänkt på att stevia i stora mängder blir beskt. Använd den mer för att bryta syrlighet än för att söta.

Jag använder den inte heller så mycket, men jag har en planta för att det är en kul växt. Annars föredrar jag smultroneukalyptus, som ger både sötma och fruktighet, eller akudjura/kutjera, som ger en sötma som mer påminner om mörk sirap.

[Mariann]
0

ska testa o se… det finna recept inne på sajten… ska glana lite…

[Mariann]
0

det verkar som att i typ chokladbolalr går det utmräkt, någon bakar bullar… men det stod någonstans att jäseffekten som många gånger uppnås med socker inte uppnås med stevia…

[Mariann]
0

mewn ajg ska prova baka typ sockerkaka iaf för å se…

Hoppfull
0

Spännande, då får du berätta sen hur den blev! :)

[Mariann]
0

japp… återkommer med besked…

[Mariann]
0

jag har nu testat det gröna… och det smakar lakrits… :(

så det går inte att använda iaf mer än i örtteer känner jag

nu ska jag testa det vita när lakritssmaken gett sig i huvet… just nu smakar allt det….

dotra gjorde ju chokladbollar  som smakar lakrits…. får testa bollar med det vita…

Vet någon hur raffinering av socker går till?

Hoppfull
0

Va?? Mitt gröna stevia smakar bara sött… men hur mycket tog ni? Man ska liksom ta en liten knivsudd? Det är 800ggr sötare än socker…

[Mariann]
0

Denna stevian är 40 gånger sötare, medans den vita raffinerade sorten är 350 gånger sötare…

men det smakar helt klart lakrits, ungefär som lakritsrot…

Hoppfull
0

Hm, trist!!!

Blissis
0

Kladdkaka med lakritstouch?? Choklad och lakrits är gott ihop.

[BigMama]
0

Det här är intressant!

Min man som haft eksem sedan barnsben blev botad av diverse oljor rekommenderade av en man vid namn Kjell Westerberg. Har en egen hemsida tror jag… Sedan tre år tillbaka är min man symtomfri! Den här kjelle gav oss även en lista på olika födoämnen,vad som var bra, OK eller giftigt.

Sedan lyssnar jag en del på Doreen Virtue, som vill att i ska äta mindre vete/socker/alkohol, mm… Förgiftar oss och ger oss diverse sjukdomar.

Så det är helt enkelt INTE KLOKT vad vi stoppar i oss gifter dagligen! Inklusive jag själv, då. Men hur ska man komma igång med att laga mat från grunden i dagens samhälle där allt ska gå så fort? Och det där med micro hittar jag inte… Jättefarligt alltså? Tänker på det varje gång jag använder micron… Att detta kan inte vara bra.

Hoppfull
0

Om du klickar på länken i första inlägget och sedan på nyhetsbrev, så under nyhetsbrev 2006 klickar du bara på det som heter microvågsugnen…

Jaa, det är knepigt… känns lite smått hopplöst… men jag tror att man får se det i ett större perspektiv, man får göra så gott man kan! Jag är i alla fall inte riktigt redo att bli total renlevnadsmänniska ännu… och jag vill ha lite laster eftersom livet i övrigt bitivs är ganska tungt. Fast det beror även på att jag haft ätstörningar i sååå många år vilka gått ut på att kontrollera varenda kalori jag stoppat i mig… så jag kämpar ju med att få ett mera avslappnat förhållande till mat istället.

[Mariann]
0

Det är inte lätt… man måste göra som man själv känenr och orkar med…

sedan är ju att vara rädd för micro odylikt inte heller bra… rädslor förgiftar ju oss också…

Så ett mer avslappnat förhållande till det mesta är nog att föredra… och lagom användning av dessa produkter…

jag ser ju det som att ju högre i energi och vibration man är, ju genomskinligare blir man och därmed strömmar skiten i genom, tänker nu microvågor o dylikt…

[Mariann]
0

Nu har vi också provat det vita…. och för oss har det en tydlig bismak inte precis lakrits.. men iaf en bismak, fungerar inte! Ledsen

Jätte trist ……

Hoppfull
0

Så synd! Jag tror att det är många som upplever bismak om de tagit för mycket stevia. Ni kanske skulle testa att ta mindre än vad som föreskrivs? Typ en knivsudd?

Sen är det väl så att man aldrig kan jämföra det med socker, utan det är ett sorts sötningsmedel fast nyttigt. Jag har själv nästan ingen erfarenhet eftersom vi aldrig gör sötsaker här nästan… när vi gör så bakar vi och där kan man ju inte byta ut allt socker ändå.