Midsommar!
Jag önskar alla en härligt välsignad midsommar helg!

Dansa, ät o drick lagom…
Kram till alla
Mariann/sajtvärd
Glad midsommar.
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
20/6 klockan 23:59 - så för en gångs skull infaller faktiskt solståndet på midsommar i år. Glad midsommar!

Glad midsommar från mig med :)
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Glad midsommar.
Jag önskar det glada gänget på AU och dess medlemmar en riktigt skön, avkopplande och glad midsommar! 

Jag önskar er alla en glad midsommar.
För mig blir det att jobba den kvällen, men vården stänger ju inte för att det är storhelg.
Ni andra - NJUT!!! så ska jag tänka på er!
Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM
Glad midsommar på er alla….
Glad midsommar önskar jag också er alla 

Jag gjorde nog årets godaste gärning när vi jobbade midsommaraftons kväll igår. Tänker på tant Britta som satt med ett glas vin och myste, vi som jobbade hade blomsterkrans i håret och fina vita kläder. Maten var god och stämningen också. Folkdanslaget kom och hade uppvisning. Alla de äldre lite uppklädda och extra kammade.
Väl hemma blev det vickning med Janssons och gott öl.
Jag somnade sen glad och nöjd med dagen.
Fortsatt trevlig midsommar alla på AU!!!
Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM
Vad härligt och vilka gärninganr alla gör som jobbar emd våra äldre och sjuka!!!
Tack alla vårdare!
Önskar också fortsatt underbar midsommar
KRAM
#10 Åhhh tack för den tacken,eftersom min arbetsgivare inte tackar så tar jag tacksamt emot den från dig istället 

Jag är uppriktigt och ärligen mkt tacksam för allt vad alla gör inom vården och omsorgen av sjuka o äldre!!!
Det borde alla vara och förhoppningsvis är de det…. 

Jaa, jag har alltid beundrat alla som arbetar inom vård och omsorg! Deras insatser överstiger vida mångas fantasier anser jag och jag har diskuterat deras lönebild såååå många gånger, särskilt med högavlönade män som anser att de behöver inte högre lön eftersom de får så mycket tillbaka av vårdtagarna. Snacka om idioti!!! Som om det ena behöver utesluta det andra!
Exatkt.. jag har med diskuterat sådant tills "ögona blör"
äldste sonen fick jobb på Cellbes på lagret som sitt första jobb som 19 år… 17 tusen i månaden… (6 år sedan)… syrran då 38 jobbat inom vården sedan urminnes hade samma grundlön….
vad var kriterierna för att alls kunna jobba med lager jobbet?
Jo! Läsa och kunna räkna till 20!!??
Nu missunnade jag ju inte sonens lön… men…. jag gjorde honom uppmärksam på att det är för j*ligt….
Usch, det visste jag inte att det var så dåligt. 
Själv hade jag 19.600 / månad 2002.
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Samma på sambons industriarbetsplats… grundlönen är högre än vårdpersonalen tjänar efter 25-30 år!! Det är skamligt i mina ögon!
De som jobbar inom vården gör jobb som jag aldrig någonsin skulle klara av att göra själv. Alltså måste jag vara villig att ge dem betalt från min skatt för att de ska göra det. Jobba på lager eller köra sopor kan jag göra själv om det kniper.
Alla de som säger "Byt jobb då, om du inte gillar lönen", vem har de tänkt ska vårda dem när de behöver?
#12,#13 Ja jag kan nog inte annat än att hålla med faktiskt…Jag tycker själv att vi är värda så mycket mer med tanke på vad vi gör och hur flexibla vi faktiskt tvingas bli….
Men men så är det när det är ett kvinnodominerat yrke,har väl gjort ett fel yrkesval i alla fall pengamässigt,men jag trivs så himla bra med mina vårdtagare så jag bryr mig inte så mycket om det(förutom när man blir påmind då)Det är ju sant att vi får mycket tillbaka utav de gamla men man blir ju faktiskt varken mätt eller kan betala räkningar med deras förnöjdsamhet,tyvärr…

Exakt!!!! Det är det som retar mig så otroligt! Att man kan säga att det inte behövs mer lön för att man får så mycket tillbaka!!
Alla de som säger så skulle behöva praoa inom vården över några helger/kvällar och nätter och sedan få leva på den lönen ett halvår eller så… bara för att se om de fortfarande tycker lika!
Alla borde vara passungdomar i en sommar… elelr ännu hellre det borde ingå praktik på ett sjukhem för alla inom Gymnasiet… ingen borde få komma ut i livet utan att erfara hur det är på sanna ställen… kasnke ungdomarna skulle få större respekt för gamla o skröpliga…
fast hur det praktiskt skulle gå till … vet inte jag…
Men vad bra! Då kan ju alla chefer sola sig i glansen av sina underställdas glädje och tacksamhet, di behöver ju knappt betalt alls! *OBS! Ironi!*

Hahaha, jag tror faktiskt att man är för ung när man går på gymnasiet… det skulle uppfattas som en bestraffning. Däremot så brukar jag säga att ingen borde få plugga på högskola/universitet före de arbetat några år så att de vet vilka de är och hur det är att jobba! Alltså obligatorisk arbetsmarknad för alla mellan 19- 24 inom diverse sektorer, sen kan man få läsa vidare!
#20 Exakt det hade inte skadat,ibland tar vi in prao elever och det är nog både lärorikt och nyttigt att de får uppleva själva hur det är i verkligheten…Sen skadar det ju inte heller att bla politikerna verkligen får se hur vi har det i verkligheten bla så var ju vår statsminister och hälsade på på Hässleholmen i Borås men ett litet snabbt besök tror jag gör varken till eller från faktiskt….hade han däremot stannat en vecka eller så och provat på vardagen skulle jag bli mer imponerad/och fått vår lön…