Stor Glädje OT
I går kom vår lilla kisse hem igen!
När vi skaffade hunden för ganska precis ett år sedan började hon vistas mer och mer ute, för att senare bara komma hem och äta. I november var hon hemma och åt sista gången… jag har hela tiden trott att hon finns härute någonstans. Igår kom hon tillbaka igen!!! Efter att ha strukit runt husen här ett par dagar och visat sig öppet så fick vi fatt på henne :)
Hon kommer inte att fortsätta bo inomhus som det verkar, hunden är jätte-på och kan inte låta henne vara ifred och hon avskyr honom. Men om hon i alla fall kan komma hem och äta och vara utekatt så är jag jättelycklig!!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Vad roligt!!!
säger den store kattälskaren 

Åh vad roligt Hoppfull! Vår katt Simon fick vi tillbaka efter ett år och fyra månader i Norrland. Han smet när mor och far skull vara kattvakt en sommar. Året efter till Allhelgona hittade pappa honom tre km bort, där han övervintrat…
Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

Åh, de är fantastiska katterna!
Tänk om vi bara kunde få henne att sluta vara så rädd för hunden… så att hon kunde bo hos oss igen!

Vad kul Hoppfull!
Här e också en kattälskare, har sex st! Men lille Sebastian har inte setts till på länge så jag är orolig….fast vi har ju kattlucka och alltid full matskål så han kan ha varit inne på nätterna.
Jag tror din kisse med tiden vänjer sig vid hunden.

Jag tror tyvärr inte att hon vill vänja sig… hon är en dam med mycket bestämd vilja och hon avskyr hunden. Vilket jag verkligen kan förstå! Även jag som är människa tycker att han är jobbig, hoppig, störig och väldigt på hela tiden… så för henne som är liten katt måste han ju vara ett monster. Men jag hoppas att du har rätt camilla!!
Jag är glad att hon har kommit hem. 

Tack alla för er medkännade glädje :)

Har du sett programmet "Han talar med hundar" (TV4+?)? En underbar mexikansk? man i USA som hjälper folk med sina hundar. Han är så otroligt härlig som person också. Och vilken förvandling! Han säger att det är ägaren som är problemet, inte hunden. Och när ägarna förändrar sig och förstår hundens psykologi och ger den vad den behöver utifrån att vara hund så sker mirakler!! Jag har lärt mig mycket om hundar genom att titta på det programmet. Förut kunde jag vara rädd för dem efter att ha blivit utsatt för hoppande jagande hundar i barndomen. Men nu förstår jag dem mycket bättre. Det går inte att förmänskliga dem. En hund är en hund och har sina spelregler i flocken. Och hundar kan vara av olika typ.
Cesar är underbar (och mexikansk (jag sanknar den brytningen i Sverige)) med hundar och människor. Jag tittar på programet på 4+ och jag har ingen hund just nu.
Jag har också kikat på Cesar "dog whisperer"….
upphör aldrig att fascineras av honom och hans sätt att möta hundar!! 
Vad underbart, Hoppfull! *gråten i halsen* Hoppas ni hittar en plats att umgås utan hund. Ge henne massor av kärlek och respekt, så hon ser att ni inte tar hundens parti, så kommer hon antagligen att uppfostra jycken med några välplacerade klor.

Jaa, hon kommer hem varje dag nu och käkar och gosar lite. Jag är superglad!! Vi stänger in hunden eller håller honom på ett tydligt avstånd… men han är helt fixerad vid katten. Härom kvällen när hon inte var inne vankade han runt och letade efter henne och ylade… jag tror att han ser henne som en konkurrent faktiskt.
Hon har försökt fostra honom när han kom (han vara bara fyra månader då) men han bryr sig inte ett smack att hon sätter alla klorna i nosen på honom! Han ser henne som en leksak och hoppar och smäller ner tassarna framför nosen på henne så att hon blir livrädd. Dessutom är han sjukt svartsjuk och blir komplett galen så fort sambon tar i katten.

Alltså vår hund är ett generalpucko!! Han tar hur mycket stryk som helst… i fredags tussade vi ihop dem i en lite kontrollerad fight s.a.s. Katten klöste hunden så blodet stänkte och han gnällde och kissade på sig… men tror du att han lämnar henne ifred? Nix pix, inte ett spår bryr han sig!!!!!!!!! Han är alltså lite knäpp!
Så nu har vi blivit jättetuffa mot honom. Varje gång han närmar siog katten får han en ganska hård dusch med vatten ur en flaska rakt i nyllet eller öronen… DET verkar bita. Nu går han knappt fram till katten längre utan håller sig på behörigt avstånd. Några sådana omgångar till så kanske han lägger ner sin hysteriska stil mot katten.
Den stilen körde vi mot katten… när han gjorde något han inte borde… liten dusch med vattens prutan och nu räcker att jag liksom klickar med spruthandtaget, för att han inte fortsätter…

Hahaha, kattuppfostran :) Vi hoppas nu på detta, inget annat har gett så snabbt och tydligt resultat. Funderar på att köra samma när vi promenerar, han drar nämligen så hårt så att jag inte kan gå med honom, han drar min rygg sned!! Vi har gått kurs osv men han skiter liksom i sådant. Han bryr sig inte om fostran… men det här med vatten verkade ju förunderligt bra!
Ja jösses, det verkar ju inte vettigt! Är det något slags bulldoggsras? Hunden i mitt barndomshem kunde hindras att gå in i ett rum om man lade dammsugaren på tröskeln …
Men skönt att katten står på sig och inte flyttar ut igen.
Jag hade ju min verksamhet i huset i början och han fattade ju givetvis inte att han inte skulle knalla in och dörren kunde inte stängas… enda möjligheten var att spruta med vatten…

Hahaha, han är en engelsk springerspaniel, en snällingras ju! Men lite puckad alltså… nu är han "bara 1,5 år, men detta med katten måste han lära sig direkt. Han är envis som synden och intelligent som bara den… fattar massor men struntar i det :) Han finns på min personliga presentation här på iFokus :)
Vår är också engelsk… en Brittisk Korthår… så kanske engelsmän förstår vattnets språk *asgarv*

Vi har länge funderat kring detta med språket… ;) det är ju uppenbart att han har problem :) fast det finns helt klart tonsårstendenser i hans beteende :)

På tal om hundar, På torsdag får vi hem vår lilla Minnie. Jag somär kattmänniska (har tre) har nu blivit hundmänniska åxå.
helt plötsligt skulle jag bara ha hund , och nu kommer hon snart.En minihund korsning mellan chihuahua/papillon/power puff. Hon ser ut som en liten gremling ursöt.
Hoppas bara att det går bra med mina andra älsklingar