Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 2144 ggr
Wargmane
0

Andekontakt..?

Jag undrar över hur ni ser på det, och vad fyller det för syften mer än lindrande för kvarlämnade anhöriga och sensationen att det kommer andar till oss ??

Jag arbetade <Mycket med andekontakt när det var nytt och spännade , men har mer och mer hamnat i kategorin …Nä nu tar vi tag i saker istället !!*s* M.a.o Rådgivning.

Sen är ju kontakterna grädden på moset ibland …men ger inget större utvecklinssyfte iallafall för mig!

_B.B //Kristina

**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

[Mariann]
0

nu blev jjag irreterad… hade gjort ett långt inlägg som bara försvann… Skrikandes

filar på nytt….

[Mariann]
0

Jag har aldrig i detta livet varit inne på det. För mig har det varit naturligt sedan barnsben att man inte dör osv.

Så jag har aldrig behövt gå till medium eller seanser för å få sådant bekräftat.

jag vet att jag gjort det tidigare i andra liv men det känns mkt länge sedan.

jag ser det mkt som du wargmåne. Det är dags att gå vidare.

Det är aldrig bra att fastna i fenomen för fenomenens skull, som väldigt många svenskar har gjort. I Norge o Danmark ser man lite på svenskarna som dom som fastnat lite längre än nödvändigt i detta….

När man läser  tidningar som handlar om alternativ världen i Dk o No så ligger de lååångt före oss, säkert 10-15 år…. Danmark främst o Norge en bit efter efter…..

En artikel som jag tycker säger iaf mig mycket är "kommunikation med de inre världarna"….

Nu blev detta inlägg inte alls som det jag skrev tidigare och ev får jag göra tillägg senare…

[Mariann]
0

ska tilläggas för eventuella msisförstånd att det är några få jag hört säga det… men jag kan konstatera med egna ögon att i åtminstonde danska alternativtidningar är det fokus på något helt annat!

Jane-Lyzell
0

Wargmane om jag inte förstår vad du menar så - tycker jag mig höra en nedverderande ton i ditt inlägg gällande Andekommunication, eller?

sensationen att det kommer andar till oss skriver du - Vilken sensation - det är fantastiskt att kunna hjälpa en sörjande ande ifrån båda sidor! att vara en länk!

Detta är ingen ting nytt - utan har funnits med spiritualismen redan sen våra andeskådares tider och sedan spiritualismen och förmodligen längre bak endå! och om du ser nedverderande på hjälpen för nära och käras kanske enda chans till hjälp - och säger att vi medium inte tar tag i saker - är en skymf!

Att ha en bra kontakt och kommunikation med andevärlden kräver år av träning- har man inte det tålamodet -förstår jag att det inte blir så intresant!

Vägledning ja - men den blir defentetift bättre med hjälp ifrån andra sidan!

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
0

#2 samma principer som i spiritualismen - men skillnaden är att de inte går att bevisa dessa mästare(kan vara lägre energier som vill ha makt)

Med en andekontakt går det att bevisa vem den kommunicerande anden är!

Sen kan du aldrig energimässigt ta ned högre mästare eller guider än vad din egen karaktär erbjuder!

så då måste du verkligen leva som du lär i vardagen för att nå de högre svärena, vilka för männskan endast går till Ängla svärerna - som sen i sin tur förmedlar vidare uppåt eller nedåt (som du vill!)

Min sanning tycks skillja sig mycket i från eran - undrar vem som har rättSkrattande

Vänligen Jane

Hoppfull
0

Man kan oxå fundera på om det är viktigt överhuvudtaget att ha rätt eller att någon annan har fel… för vems skull är det viktigt?

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Jane-Lyzell
0

Precis hoppfull - det är det jag försöker få fram - ödmjukhet för varandra! Men när man ifrågasätter blir man inte så ödmjukt bemött alla gånger, tyvärr!

Vänligen Jane

berguv
0

Andekontakt.  Jaa det är ju till nytta när man får en sådan som det är någon mening med…… Nåt som förmedlas som man kan ha nytta av.

Att det finns en existens efter detta tycker jag är självklart, annars ter sej livet ju ganska meningslöst.

Egentligen behöver man ju bara ställa sej grundfrågan; - FINNS det något efter den fysiska döden eller är det bara som att släcka ljuset…. För alltid bara svart och ingenting.

Svarar man sej att NÅT finns det, så är det bara att börja nysta i VAD, eller bara leva vidare efter bästa förmåga och filosofi.

Andekontakt via seanser kan ju ha viss trösteverkan åt dem som undrar var den kära tog vägen och om denne nu har det bra.

Hoppfull
0

Nej det kan vara knepigt att ifrågasätta andra på ett uttalat ödmjukt sätt. Det är nog något man behöver jobba med hela livet för att lyckas.

berguv
0

Ödmjukhet….

Det skrivna ordet saknar intoningar man kan ge när man samspråkar med nån. Tonlägen saknas, likaså kroppsspråk och pauser.  Jag har upptäckt att symboler eller bara kolon/parentes, här och där kan ge lite av den känsla man skriver med. Annars är det bra att flika in klargöranden i texten om att man inte är nedlåtande eller annat.

Trassligt sånt där, men sluta för den skull inte att ha åsikter, för guds skull.   (oj då)

[Mariann]
0

hade ingen aning om att vi hade "tävling" i vem som har rätt !!

Vi diskuterar olika livsåskådningar inget annat… vem som har rätt… det vet bara Gud…..

sedan kan jag personligen tycka det är trevligt om man väljer att vara medlem om man ska ge sig in i diskussioner på det viset att man kritiserar andras uppfattningar och menar de är felaktiga…

Jane-Lyzell
0

#11 trodde man var medlem om man var med i någon av iFokus saiter - ber om ursäkt då att jag klampat in! så jag tar mina spiskor och listigt drar iväg igen!

(Det är ingen tävling för det finns inget att tävla om! Men då du använder benämningen Gud - så anser du den kristna läran vara den rätta enligt mig - jag tror på skaparen vår fader en icke religonsbunden kärlek!)

För här inne är man tydligen inte välkommen!

Jag finns på övernaturligt !

Lev väl och skada inte varandraSkrattande

Vänligen Jane

Hoppfull
0

Tråkigt Jane men av ditt uttalande i inlägget ovan visar du att du inte tagit del av sidans filosofi! Det blir kanske inte så konstigt att det uppstår underligheter om man ifrågasätter något som man inte har kunskap/vetskap om vad det innehåller och/eller står för… Självklart reagerar ju folk när sådant uppstår.

Vi finns här!

Lev väl du med och skada ingen annan

Vänligen!

Wargmane
0

Här finns någon som helt klart inte har förmåga att prata om saker utan att ta ALLT personligt…Herrejesses…. Näee…frågan var -Vad ni tycker….. och inget påhopp på NÅGON!!!!!

Vandra i klokhet

_B.B //Kristina

**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

berguv
0

Brann det till här mellan Jane och Mariann??

Här dryftas användandet av ordet "Gud". Vad är Gud?? Alla som tror på livet efter detta i någon form, tror också att det ställe, plats eller dimension också befolkas av någon eller något. Det är inget tomt ställe, öde och ensamt. Det är ett ställe där man möter sina tidigare gångna släktled eller saknade kära som gått före.

Vad händer då med reinkarnationstanken? Studsar man bara tillbaka direkt i nästa liv. (Det går ju inte ihop riktigt…. Jordens befolkning har aldrig förr varit spå talrik. Det måste tydligen finnas reserver där.

Vem sköter stället? Vem håller i trådarna.?? Om inte VEM, så VAD. Man närmar sej konceptet "GUD".

Reinkarnation går att förstå logiskt, OM man vill. Det är så få som har en heltäckande bild så det är skrämmande. JAG har det inte heller, men jag vill gärna bli lärd.

Man säger i vissa kretsar att människan lever flera liv och utvecklas mer och mer som själ, för att slutligen ha levat sitt sista liv och då…..VAD???

För egen del räcker det för mej att kunna uppskatta ALLT i skapelsen. SE hur fulländad den minsta blomman är och fullt acceptera att den är ett liv den med och borde behandlas med vederbörlig respekt av mej. Jag tänker därför inte heller falla i tårar för att jag just satt mej på några småblommor, varje steg jag tar krossar ju något liv i gräset, då jag går där uppfylld av skapelsens fulländning.

Sitta på hojen och röras av hur underbart det är när hjälmen fylls av en doft från hägg och syren. SE den blå sjön med den motsatta stranden där en älg dricker eller ungar stojar. Livet är att alldeles gratis få UPPLEVA saker, för mej.

[Mariann]
0

jag tycker det Är trevlig om man är medlem på sajten och inte bara på iFokus… det tror jag alla värdar tycker… för annars fanns det ju ingen mening med att ha medlemmar på diverse sajter, utan det hade räckt med ursprungs medlemskapet.

Sedan är du och alla andra välkomna, vi önskar bara att man visar respekt för allas olikheter och inte är dömmande…. ingen av oss är fullkomlig, iaf inte jag….

Det uppfattas som att det handlar om vem som har rätt o fel när man yttrycker sig så här:

Min sanning tycks skillja sig mycket i från eran - undrar vem som har rätt

Vi här bryr oss inte om vad som är rätt o fel… det är upp till var och en att bedömma det, vilken väg som är rätt för en själv. Det kan ju faktiskt ingen göra, inte ens ett medium….

Så vi önskar att alla få behålla sin livsfilosofi/åskådning precis så länge som man själv vill!

Jane-Lyzell
0

#16 det var din tolkning för mig är det en fråga i ifrågasättande om du/ni tycker att eran väg är den rätta - så tycker ju jag att min väg är den rätta(för mig just nu) - likt alla andra som vandrar på olika vägar - den vägen är ju rätt för den!

Och det var det jag ville lysa upp - min väg är lika rätt eller fel som er eller någon annans - i era utryck i denna tråden - tycker ni att jag hoppar på och ni gillar inte att jag ifrågasätter!

Varför tror ni jag började läsa på denna sidan från början?

sen om inte det är dömmande i huvud inlägget emot andekommunickation som något lägre - det bygger ju hela er filosofie på här inne eller? i alla fall Teosofin med Mästare och hirarkier!

Tycker att det är tråkigt när man inte får ifrågasätta - utan att man blir påhoppad - har aldrig påstått att jag är fullkomlig - det är ingen som är, utan det är en resa - jag gjorde ett misstag att gå in och skriva här - för ni verkar bara vilja ha likasinnade - och det är ju bra! för er, kanske!

Käns inte som en bra början på detta så jag drar mig ur - med hopp om att jag endå fått er att tänka i andra termer eller åtminstonde öppna er för andra sanningarSkrattande

Vänligen Jane

[Mariann]
0

#15 en hojåkare!!! min gubbe är en sådan av stora mått!!

Den frågan berguv är riktigt späänande att forksa i… vad sedan då när man nu nått friheten eller mästarskap vad vi nu väljer kalla det… iaf sista livet… på jorden… elelr som ajg kallar det friheten att välja om man vill eller om man ska annat…

man (esoteriken) menar på att det finns 7 olika nya vägar som man utvecklas  på…. men väljer  en alltså… nu mins jag inte vad vägarna heter… men efter 5 invigningen det är då man väöljer iaf..

och varför det kallas mästare är för att vid den tidpunkten i evolutionen av dessa monader/andar så mästrar man det fysiska astrala och mentala!

och dett låter så riktigt i mina öron iaf…

Gronstedt
0

#17: Angående öppenhet för andra sanningar, så är nog jag ett praktexempel på att den här sidan är full av öppenhet. Jag håller inte med om mycket här, och jag invänder och argumenterar hela tiden - och nästan inte en kotte hoppar på mig för det. Sedan blir jag ifrågasatt, förstås, men go go go! Att själv ifrågasättas måste väl vara den största komplimangen för en ifrågasättare!

[Mariann]
0

#19 grejen här gronstedt är att du är full av respekt till andra människor!!

Du utrycker dig inte nedlåtande eller på annat sätt kritisk på ett dömmande sätt…d et är det som stora skillnaden. och alla och i synnerhet jag borde gå kurs hos dig i det!!

Veyla
0

Jag med Gronstedt. Jag behöver lära mig att hålla ord som "pucko" och "korkad" inne;) hahaha.

Jag behöver lära mig att inte skratta åt allt.höhöhö!

Veyla
0

Men allvarligt talat gronstedt så håller jag med Mariann där.

[Mariann]
0

jag fortsätter snacket om andevärlden… vill bara påpeka att detta funderar jag över… säger INTE ATT DET ÄR SÅ!

eftersom det i de andra nordiska länderna inte är det jättestora fokuset på medium o den andevärlden som hör det till, så har jag grunnat… faktiskt i många år…

om o kan det vara så att mörkrets krafter går in i själva "önskan om fenomen" att stärka det behovet så att säga. För om jag skulle styra mörkrets krafter så kan jag se att det är ett ypperligt sätt att binda de sedan gammalt mkt spiritistiskt intresserade o fokuserade svenska människorna till fenomen och upplevelser för egen personlig del.

och behåller människorna fokus på sig själv, så mår ju mörkret bra, dvs de gör sitt jobb ;)

Självklart ser jag att människro sliter sig loss från dessa gamla bojor… men jag kan också se att det har eskalerat de senaste åren. Fyller säkert ett mkt stort o viktigt syfte. Sverige som ett gammalt spiritistiskt ställe. Av de nordiska länderna så var det nog Sverige som var störst inom det området… det är nog också därför som det hänger kvar mkt längre här och också därför som det eskalerar nu…

Jag är inte negativ på något sätt till det spiritistiska, det är nödvändigt, väldigt nödvändig väg att få med sig.

Men kan det vara ett sätt för mörkret att binda svenskarna längre mot sitt ego? Även om det fenomenet till synes visar på det "andliga", på de andra ikke bevisade andra världarna?

Egot har många sätt att stärka sig på,  de bästa sätten är de som ser ut att stärka andligheten…

För mig så är egot den största skådespelaren i världen, den kan spela oerhört andlig, om det gagnar egot ;)

För mig är det den viktigaste saken att ha ögonen på…

öva urskiljning…

precis som du säger wargmane… det enda andliga är vid övningar och sedan är många långt ifrån det annars… var det inte du som skrev det någonstans här?

ett litet

ps:

Det finns ju fler mörka pyramider i Siljans trakten som styr det negativa broderskapet arbete i Sverige.

Hoppfull
0

Jag kan också se det här från andra hållet… nämligen att den typen av intresse ökar medvetenheten om att det finns andra "världar" än den vi med blotta ögat ser och förstår (försöker förstå i alla fall…). Jag vill nog säga att Sverige är ett oerhört rationaliserande land där vi rationaliserat bort allt som inte är vetenskapligt möjligt att bevisa! Vi är mot alternativmedicin, mot all gammal kunskap som bondepraktikan mm, vi är faktaidioter i mångt och mycket och endast sanning som går att bevisa duger.

Därför tror jag att det här intresset för medialitet är av godo och något vi ska välkomna. Det öppnar upp många för tanken att det ens finns andra världar än den vi ser och hör. Först när man tror att det finns något utöver de 70-80 åren av liv vi kan överblicka, finns möjligheten att lyfta blicken ytterligare.

[Mariann]
0

Det är precis det jag menar med att det är nödvändigt steg, men det som förundrar mig är ju just att de andra nordiska länderna verkar iaf har kommit förbi det stadiet.

Det är det jag grunnat över..

när man kikar på många alternativcenter över hela Danmark, eftersom det är där jag mest är och även träffar norrmän där så har jag haft möjlighet att prata mkt med norrmän och haft möjlighet att läsa flertalet danska alternativ tidningar som nytt aspekt t.ex.

Det finns mängder av medier i båda länderna som kanaliserar, men det är inte på den "nivån" … iaf märker jag en tydlig energi skillnad i vad som förmedlas via hemsidor och annonser här och där, en väldig skillnad!

Det är det som är underligt… och jag vet av egen erfarenhet under många års varande inne i nyandligheten via mässor odyl att här är energin och fokuset ett helt annat…

ett fokus på personligheten och vad den kan få ut av det hela…

jag säger inte att jag har rätt… men det är en klar skillnad mellan sverige och några av de andra nordiska länderna i var fokuset läggs…. det kan jag konstatera iaf…

sedan vad det kommer sig… det är det jag spekulerar i…

Hoppfull
0

Du har säkert rätt, alltså i din erfarenhet. Jag tycker inte att det är så konstigt alls! Sverige är ett högkonservativt land även om många klappar sig för bröstet och hävdar annorlunda. Men genom globaliseringen och den ökande insynen i andra länder blir det allt mer tydligt hur bakåtsträvande många är i vårt land (framför allt politiskt). Jag tror att det här handlar om att vi haft en bild av att vi är mer demokratiska än andra, mer jämställda, har högre social trygghet, bättre forskning osv osv men när vi alltmer ser andra länder så framgår det att det bara varit snack och ytterst lite reella satsningar. Vi ligger därför långt efter på många områden vi inbillat oss att vi ligger före inom. Obs, min tro _angel:

[Mariann]
0

Där du, Hoppfull sa du nått jag tänkt mkt över också…

Så då är det det bakåtsträvande i oss som vill hålla fast i det gamla…

och det är helt klart nått som de negativa krafterna stimulerar… bakåtsträvan för att vi inte ska gå framåt …

men det är också en nödvändig balans för att inte rusa fram i expressfart och bli fartblind och på så vis hänger inte många med… och saken är ju den att  det handlar om å få med så många som möjligt på tåget…

Men då är det nog så att mörkret har ett finger med i det hela med att hålla oss tillbaka, så blir egentligen frågan då istället:

Hur länge ska de få göra det?

Och har svenskarna ett sämre karma omkring det eftersom vi har slagit oss för bröstet så länge inom många områden?

Vi kasnke slog oss för bröstet då med i den spritistiska rörelsen för lääänge sedan… när vi låg "före" de andra inom det området då… *Mariann funderar igen eftersom tråden ju handlar om andevärlden*

Hoppfull
0

Jag tror att det finns ett visst mått av gummibandseffekt bland oss människor… som vi springer för fort framåt så får vi bakslag och åker bakåt… Vi var ju framåt en tid med snabb utveckling och jag tror att det vi ser idag är bakslaget efter det.

Framåtrörelse föds ju i viss mån ur en stark önskan från människor, och den snabba utvecklingen skapade en motrörelse (antagligen helt naturlig) bland de som inte riktigt hängde med i framåtrörelsen… den blev lite otrygg och otäck och då är det naturliga att sträva tillbaka till det trygga och invanda. Även om det inte var bättre så visste man i alla fall vad det var…

Och vi har väl inte bråttom ;) vi kan ändå aldrig stressa fram något… hur gärna man än vill se jämställdhet och andra reformer så går det inte då så många säger en sak och gör en annan…

[Mariann]
0

Då är det gummibandseffekten som gör att det eskalerar nu… pendeln slår tillbaka åt andra hållet innan balansen upprättas?

Tänker igen det spiritistiska…

[Mariann]
0

bråttom o bråttom…. nej, det har vi väl inte… men  lite otålig är jag allt… du vet tålamodet… tålamodet…;)

Hoppfull
0

Jag känner inte till det spiritistiska alls… jag funderar bara kring samhället i stort. Men som sagt, jag ser det positivt eftersom det öppnar upp väldigt många som aldrig ens kunnat tänka sig att det existerar andar omkring oss… än mindre änglar eller liv utanför det jorbundna. Men det var ung. så du menade oxå va?

[Mariann]
0

Japp Glad

marias777
0

För egen del så har den andekontakt jag haft enbart varit av godo,har övertygat mig till hundra procent att min syster och hennes familj och min mor har det bra.Har fått så starka personliga hälsningar från dem så det känns som en stor tyngd lättat från mitt bröst….svårt att beskriva lättnaden och känlsan som kommit efteråt….Det var vad jag behövde för att kunna gå vidare och se en fortsatt mening med mitt liv,var helt blockerad från all form av känslor tidigare/nån inre låsning pga min systers dödsfall(frusen sorg??)

Hoppfull
0

Jag är oxå otålig… men med ett steg tillbaka från barrikaden och en större bild av alltihop blir det lättare att ha tålamod och förstå varför det behövs så mycket tid :)

[Mariann]
0

Härligt att du kom vidare… jag förstår precis. Glad

Det är en mkt viktig bricka att få med sig att man inte dör! Att man mår bra på andra sidan…

men en fråga, upplever du nu att du behöver den bekräftelsen hela tiden, eller kan du lita på det?

[Lady-Oona]
0

Andekontakt…ok de får gärna kontakta mig men det är JAG som bestämmer vad jag vill göra med den kontakten…om JAG tror mig känna att den som kommer behöver ge ett budskap till min "klient" så framför jag den också och det är klienten som bestämmer om budskapet är av värde, inte JAG eller andevärlden. Personligen tror jag att det lite för ofta så VET ´mediet vad som är rätt, fel, bäst, finast…..det är "fint" att kunna förmedla (jag har själv arbetet i mer än 20 år som medium och ofta blivit satt på pedistal) men nu så är jag inte ett "bevisförande medium" längre…jag arbetar på ett annat sätt då jag gärna vill att min egen personliga och andliga utveckling lite tydligare ska gå hand i hand med mediumskapet.

Förresten så finns inget "rätt eller fel" allt tolkas utifrån betraktaren…..Puss på alla vackra människor

Wassago
0

Ingen annan kan säga er vilken väg som är den bästa för just er! Det finns inte en enda väg för att nå den stora sanna sanningen, som så många människor och trosläror påstår!

Men en av allt det jag lärde mej när jag föddes (den sanna odödliga födelse jag påstår mej ha upplevt) Var att alla dessa som tar betalt för "andevägledning" inte kommit spec långt i sin egen upplysning (längre än många, men inte långt nog för att kommit till insikt om vilket oerhört misstag man begår genom att ta betalt för dessa tjänster! För att inte tala om alla dessa bedragare.

Men jag hävdar (med risk för påhopp) att den som har kommit långt nog i sin egen skapelse och födelse aldrig skulle komma på tanken att ta betalt för den vägledningen. Jag hävdar åxå att den födde inte ger råd utan att ha blivit tillfrågad samt inte ens efter att ha blivit tillfrågad utan då endast hjälper den som söker råd att finna svaret inom den själv!

När tron en gång för all framtid försvunnit och ersatts av vetskap så kan man heller aldrig vända tillbaka till  kalla trons mörker, det blir en vetskap! En vetskap man kan sprida, men man kan ej tvinga någon till vetskap ej heller kräva att bli trodd, å andra sidan behöver man inte bli trodd om man själv vet!

Väl mött//I

[Mariann]
0

"Vägen till världsalltets hjärta är en, men ändå olika för varje människa"

G de Purucker

[Mariann]
0

Puss på dej också! Kyss

marias777
0

#35 som det känns nu så känner jag bara en total lättnad och tiifredsställelse över mitt besök från andra sidan,känner inget behov av det igen…..sen fick jag så mitt i prick hälsningar som även är vägledande för mig,min syster visste alltid mitt bästa tyckte hon och i dessa fall verkar det faktiskt vara så….jag har skrivit ner allt som sas och har det att gå tillbaka till,känner att det räcker nu ….

#36 puss på dig också….:O)

[Mariann]
0

Underbart å höra!!!

camillal777
0

Andekontakt  är absolut inget  jag bara gjorde i tidigare liv, det är en av de kunskaper jag lärt  mig under alla liv och vid behov kan ta fram.

När någon ung,frisk människa dör hastigt är det en sån oerhörd hjälp för de kvarlevande att ha kontakt en tid.

Detta är andlig utveckling att kunna ha andlig kontakt utanför fysiska världen. Kyss

[Mariann]
0

#42 Nu trillar vi in på vad är andlig utveckling….

"Detta är andlig utveckling att kunna ha andlig kontakt utanför fysiska världen"

kan du förtydliga lite… för jag kopplar nog inte riktigt eller så är jag rädd att jag missförstår?

camillal777
0

Att utvecklas andligt är att släppa in andra världar än den fysiska anser jag. Att kontakta själen är ju grunden och sedan genom själen kommunicera med andra dimentioner vid behov.

Änglar, devor, gnomer, tomtar, troll, inre ljusväsen, kommunicera med växter/djur. Telepati?

Att leva i hjärtat/själen gör ju att man helt automatiskt kopplar in ett annat sätt att kommunicera på, att läsa energier istället för ord. 

Så för mig är andlig utveckling att tänka/tala/handla/lyssna genom hjärtat. Och mitt hjärta kommunicerar gärna med ljusvarelser på jorden och i universum ;) Även systrar i himlen vid behov :)

[Mariann]
0

Glad

För mig är det en liten liten del…

jag ser mkt mkt mer i andlig utveckling än det OskyldigGenerad men det är ju jag det…

camillal777
0

Ja absolut är det mer än så, men den kontakt vi har med ljusvärldarna genom vårt eget hjärta är oslagbar!

Den kanal vi öppnar i tjänster osv. Så hjärtat är för mig grundstenen i AU. Ett levande öppet hjärta. :)

[Mariann]
0

Men jag tänker mer på de människor som är i mitten-slutet av sin AU som är mellan 2-3 invigningen… som inte alls sysslar med ljustjänster, inte läser Bailey eller Asger heller för den delen… inte pratar med spöken o andar, inte går på seanser, inte jobbar med the secret, eller praktiserar medveten närvaro i nuet enligt tolle, inte är inne i new-age, inte går på trumresor

osv osv

utan de som är högst aktiva inom det politiska, hälsa-miljö-sociala- samhälls utvecklande och religiösa livet på Jorden, som jobbar för en större helhet "Mänskligheten o Jorden" på ett mer praktiskt sätt…

som säkert kan mediterar och ha ett djupt religiöst inre och samklang med Gud och Guds Vilja…

För mig är det den ultimata AU, det vi pysslar med i beskrivningen ovan är förstadierna… som jag ser det… dom första stapplande stegen…

men som sagt  min syn… säger inte att det är sant… men för mig är det det.

För mig är det viktigt att man inte ser ner på dessa människor som om de inte vore något… att de inte har öppnat sig… det är de som öppnat sig mest….

jag vet…jag vet…. jag har käpphästar

och detta ämne är ett  av domFlörtOskyldig

camillal777
0

Håller med dig, och jag tror att dom helt och fullt styrs in i sitt arbete av sitt öppna hjärta.

Genom detta öppna hjärta har dom säkerligen en klar vägledning från ljusvärldarna. Just att låta hjärtat leda…. handla/tala/lyssna/tänka genom hjärtat….

Då behöver man inte alla det där andra du skrev,kurser, böcker, mm mm mm

GladFlört

[Mariann]
0

*fniss* Generad

Hoppfull
0

De är nog viktiga att komma ihåg! Människor som lever efter sina hjärtan i det lilla och i det tysta… människor som lägger ner tid och "själ" (tolka rätt) i sina arbeten utan att det är på en "hög nivå" men kanske inom vård, omsorg, skola mm.

[Lady-Oona]
0

A….Alltruism                            U….Upplevande

N….Närvaro                              T….Tolerans

D….Djupgående                        V….Visdom

L….Lyssnande                           E….Egenvärde

I…..Intresserad                         C….Cykliskt

G…..Gudinnligt/Gudomligt           K….Kärlek

L…Levande

I….Innåt

N….Närhet

G…..Givande

Hoppfull
0

2

Gronstedt
0

Ni som sysslar med spiritism, alltså kontakt med avlidnas "andar", stöter ni någonsin på eller är rädda för andra andar? Så kallat onda andra, till exempel? Eller bara mycket mäktiga andar?

[Mariann]
0

#51 MKT BRA!!!

[Mariann]
0

# 50 *fniss* Flört jag har lärt mig något nytt om själen … ;)

[Mariann]
0

#51 får jag använda det?… det kunde vara kul att ha på "om sajten"

Hoppfull
0

Japp :) gemeneman-användandet av uttrycket :)

[Mariann]
0

jooo. men jag gillar det inte… det sliter i mig alltså… vad katten ska själen heta då… Glad

Hoppfull
0

Hahaha, visst är det knepigt! Kanske ska man kalla den rena och ursprungliga själen för något annat? Livskällan, livsenergin eller dyl.

[Mariann]
0

# 50

spinner vidare här…

Det finns så himla många människor som i det tysta  jobbar för allas/mångas vårt bästa, för större grupper osv…

jag tänker på en svensk kvinna som för säkert 10 år sedan kanske längre sedan.. sålde allt här hemma och flyttade till Brasilien för att helt ägna sig åt gatubarnen, hjälpa dom, fixade barnhem också vidare… skola mm

Tänker på en dansk kvinna som offrat många år på ryska barnhem och nu som gammal flyttat dit för att lättare kunna hjälpa… eftersom orken tryter på att resa…

Många inom läkare utan gränser….

Många inom rödakorset…

tänker på de allra flesta inom DGC kärnan, runt Asger, som inte får ett rött öre för allt mega jobb som läggs ner…

Tänker på Asger o Yvonne som bor på ett center och ständigt belånar sig för att bygga ut centret och aldrig får vara i fred… belånar sommarhus för att bygga Kreta så att människor får ett retreat att åka till….

Ja det finns mkt att nämna…

och ingen av de får någon kred för det… annat än i " himlen"

så jag menar här kan vi slå oss för bröstet och tro att vi är så himla andliga bara VI läser "andliga" böcker, följer en rörelse /guru (Asger inräknad), kan kanalisera spöken o andar….

san andlig utveckling måste leda till tjänande av andra…utan baktanke…. utan begär….

det enda begäret måste vara att tjäna!

Nu var jag här igen… med käpphästen ;)   sorry!

Hoppfull
0

Jag skulle vilja dra ner det ytterligare… kvinnor som ger upp sina karriärer och studier för sina barn… far och morföräldrar som går i pension tidigare för att hjälpa barnen med barnbarnen, föräldrar som ständigt ställer upp för sina barnbarn på ett mycket osjälviskt sätt. Vå+rdbiträden som jobbar kvar hos de gamla trots att de knappt överlever på lönen men som bryr sig om de äldre, folk som ständigt bjuder andra och är generösa…

Jag tror att det är superviktigt att värdera det lilla och osynliga lika mycket som det storartade som är väldigt synligt utåt trots allt.

[Mariann]
0

Absolut!! Glad

[Mariann]
0

ojdå… inser att lite OT blev det nu… sorry wargmane Generad

så nu återgår tråden till andekontakt Glad

och ursprungsfrågan:

vad fyller det för syften mer än lindrande för kvarlämnade anhöriga och sensationen att det kommer andar till oss ??

Hoppfull
0

Mötet med änglar t.ex. som visar på att det finns en hel värld därute….

[Mariann]
0

# 64 Glad

# 0 Får jag sticka in med en fråga, vad är andekontakt?… vilka andar syftar man på?

eller blir det OT då… Fundersam

Gronstedt
0

Var det någon som såg #53 …. ?

[Mariann]
0

jag sysslar inte med det….

Hoppfull
0

Inte jag heller, kan inget alls om sådant.

Jane-Lyzell
0

#23 om inte detta är att se det spiritistiska som något lägre vet inte jag - sen skriver du i inlägg #65 och frågar vad är andekontakt?

Ni gnällde på att jag inte var insatt i er sida - ni fördömmer också något som ni inte själva är insatta i! Jag har läst mycket filosofie och utvecklat också har ni utvecklat mediumskap? och satt er in idet!

#53 varför skulle vi bli rädda- det är kärlek vi arbetar med och de som drar dem till oss! Vi söker inga kontakter med sk onda andar!(personligen så tror jag inte på onda andar - bara rädda andar)

Sen är min övertygelse att du kan inte utveckla anden - den är redan fullkomlig! Du kan skala av alla hinder som gömmer din ande så att du får full tillgång! Men anden går inte att utveckla den är fullkommlig!

Vänligen Jane

Lionadh
0

#69 Jag deltog i medieutveckling i början på 90-talet under tre år på Ramsbergsgården och känner nog att jag har en god insyn i vad mediumskap innebär.

Jag har valt att inte arbeta som medium.

Istället gör jag ljusarbete och deltar i ljustjänster och esoteriska studier tillsammans med Mariann och vår lärare Asger Lorentsen i Danmark.

Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

Lionadh
0

#0 Jo jag ser det som så att det kan vara bra att ge ett trösterikt budskap, men för min egen del sysslar jag med rådgivning.

Just nu har jag en paus från allt konsulterande arbete, och det kommer att förbli så minst ett år till.

Jane-Lyzell
0

#70  Det är braSkrattande Fast dej har jag inte syftat på i denna tråden! om du läser mitt inlägg så ser du-vilka jag refererar till!

Sen är mediumskap en lång utvecklingsprosess!

Vänligen Jane

Lionadh
0

#72 Att vara medium eller inte kan vara ett val. Jag är medveten om vad ett mediumskap innebär.

I mitt fall var det så att jag sökte upp en mer esoterisk väg. Det är mitt val att gå den.

camillal777
0

#66 Jag är inte heller något medium, har bara haft en levande naturlig kontakt med mina systrar i himlen,djur, naturväsen och änglar mm sedan jag var barn.

Mest har jag nog pratat med skyddsänglar runt mig som stöttat och väglett mig mot ljus genom mörka perioder i livet.

Ljusarbete,ljustjänster och en mycket stor ödmjukhet inför livet och livsöden är viktigast för mig.

Gronstedt
0

#69: Så man får bara kontakt med de andar man så att säga söker? Det händer inte att andra andar "tar chansen" att titta in när dörren är öppen?

Att ifrågasätta är inte att fördöma. Låt oss undvika ord som "fördöma" och "gnäller", och låt oss fråga och fråga om varandra när vi inte fattar, så kanske vi kan komma framåt och lära oss mer om varandras uppfattningar! Det är ju ändå det som är meningen.

[Mariann]
0

Då ska jag se om jag kan förklara för dig Jane_Lyzell hur jag menar.

Jag undrar och spekulerar i OM det kan vara så att mörkret använder den vägen att binda människor till fenomen. Då pratar jag INTE om mediumen utan om de människor som kommer dit igen o igen o igen o igen…

Eftersom jag har ett vanligt arbete ut i vanliga världen där jag träffar alldeles vanliga människor så märker jag en fascination omkring fenomen!!

Och att jag spekulerar i om  läs OM det KAN vara så att man ser en ingång att stärka den sidan  för att hålla människor fokuserade på det och sig själva…

säger inte att det är så det står tydligt för den som läser noga.

Att jag sedan ställer mig frågan vad man menar, dvs wargmane i detta fallet, exakt med andekontakt, alltså vad är andar?

För mig så är ande INTE någon avdöd person, ser du, utan något helt fullständigt annat.

För att jag ville vara säker på om man menar andar/monader eller om man menar döda personligheter som tillfälligt lever på astralplanet eller i vissa fall mentalplanen.

För för mig betyder ande vårt högsta andliga aspekt och det går inte att få tag på för någon personlighet inkarnerad här på jorden som jag ser det…

Själen ser jag också som något annat än vad man i dagligt tal säger o menar, eftersom en själ ALDRIG (för mig) kan må dåligt, aldrig!

Så det som gör det svårt att diskutera är när man inte vet att sajten dvs jag mfl har just den förståelsen och då blir det lätt språkförbistringar…

Så att först sätta sig in i det elementära dvs läsa dessa mini ordförklaringar hjälper mkt för den som vill börja läsa och diskutera här inne!