Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 1205 ggr
[Mariann]
0

Hjärndöd...

Hur ser ni på detta… innan kommentarer läs denna blogg och under 26 april

Erik Edris Tankar

även dessa kan vara läsvärda… Högt pris när själens boning reas ut och Tungt att bära ett främmande hjärta.

[Mariann]
0

jag läste också här nyss om en man som fått ett hjärta, han råkade träffa denne mans änka och de belv kära. Denna man hde tagit sitt liv och därför blev hans hjärta tillgängligt.

Denne nye man som övertog hjärtat tog också sitt liv efter några år och frun blev alltså återigen änka….

Det sägs att de vibrationer som människro har och de tankar/ känslor som de består av får mottagaren del av..

så ska man ta emot organ ska man nog välja från vem…

saken är väl ändå också den att är det meningen att du ska dö så är det kanske det…

Ska liv räddas till vilket pris som helst?

[stblues35]
0

Nä tycker nog inte att liv ska räddas till vilket pris som helst.

Lionadh
0

Ja för mig känns det nog alldeles okey att DÖ när det är dags…

Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

[Mariann]
0

Jag vill nog heller inte ta emot…

men jag är villig å ge bort…

men jag kan tänka mig att som mkt ung och dåligt hjärta eller annat så griper  man nog alla strån….

Lionadh
0

… allt utom ögonen….

[Mariann]
0

den dagen läkarna är högt  clairvoyanta och kan se vad som ligger i en enskild människas öde eller väg, då kan ju organtranplantation användas.. jag ser mer att det ska byggas från ens egna celler… och detta med stamcells forskningen är ju spännande…

ögonen… how come?

[stblues35]
0

#4 Ja kan också ge bort till dom som behöver.

#5 Varför då? Behöver du dom??

Veyla
0

Vist om jag ändå är död så donerar jag gärna. Men dem flesta är nog vid livet och kommer dö när dem donerar. Man behöver ett levande organ. Har jag fel?

[stblues35]
0

Man är väl död fast organen lever ett litet tag efterår..eller???

[Mariann]
0

det är ju det som var lite läbbigt i den diskusionen i bloggen att hjärndöd kanske inte är död… ändå… detta har jag inte grunnat över, så detta skapade sannerligen tankar i mig…

[Mariann]
0

#8 #9

jag tror det… hmmm *grunnar* det är väl inom en viss tid det måste tas…

Sedan kan man ju funderar över att det egentligen tar ett par dagar innan eterkroppen dör och släpper taget om kroppen…

Martinus har något bra där omkring detta…

Lionadh
0

Jag har ett känslomässigt förhållande till mina ögon (själens spegel) och vill inte att de skär i dom…

Ologiskt  javisst…. men så känns det…

[stblues35]
0

#12 Ahaa ok, ologiskt och ologiskt,känner man så känner man så.

Veyla
0

mm… Lionadh jag håller nog med dig lite där. Ögonen är det finaste en människa har (utav kroppsdelarna). Inte kul att skära i sina ögon;)

Hoppfull
0

Jag är ju lite krass i dessa sammanhang och tror att en del av detta handlar om vetenskapens kärlek till sin egen utveckling. Själva vetskapen om att man KAN rädda liv tillåter vetenskapen och dess företrädare att dra upp regler kring moral och etik och kring när en människa EGENTLIGEN är död eller ej. Om inte denna kunskap  fanns och de som hängivet ägnar sina liv åt den skulle ingen diskutera kring NÄR man egentligen är död eller när man är tillräckligt död för att det ska vara tillåtet att ta personens organ. Kanske ska man fokusera en del på den delen av detta med, då behovet av transplantationer är skapat av de som utvecklat tekniken.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[Mariann]
0

detta fick iaf mig och tänka vilket jag inte direkt gjort innan… så kanske det blir fler som ifrågasätter…

Veyla
0

Skälvklart är det så Hoppful. Jag har varit inne lite i den tankebanan tidigare. (fast då gällde det skolan)

Självklart är det så att desto fler sjukdomar vi upptäcker dessto fler får vi ju;) Nu går ja alla och är sjuka ju:P