Vägledning MaryJo McCabe
http://www.maryjomccabe.com/askthecards.html
Ny tråd med vägledning!! 
tänkte på mig och värdskapet här och fick denna….

det är ett JA kort och säger att jag är där jag ska vara och it fits!!*fniss*

Haha, jag håller med, ett så passande kort!
#1 Tummen upp!

Det tar man ju alltid tacksamt emot!!

*jejj!* Hoppas på positiva besked!

Det här var inte oväntat :) har känt det i kroppen några dagar…
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
#6 Äsch… Den är tjurig den där gamla väskan….

Ja, men jättebra tycker jag! För varje del av det gamla bagaget som kommer fram i ljuset så blir jag mer och mer fri :)

Bra syn på det Hoppfull, du låter verkligen just hoppfull ;) Gott Mariann och BigMama, ni får nog en go dag. :)
är det de små vårblommorna hon ska skärskåda? ;)

somliga dar… andra dagar är lite tyngre… men jag försöker… för hur ska man annars göra när man inte bara har en trunk utan ett helt vindsförråd, ett källarförråd och kanske några inhyrda förråd ute på stan med gammalt bagage att ta hand om

Hahaha, så du e också en ekorre Hoppfull? ;)

Har varit… de flesta förråden är uppsagda och tömda sedan några år nu (med hjälp av min fantastiska psykiater som jag inte vet om jag hade överlevt utan!!). Men det ligger visst och skramlar lite gammalt skräp kvar som gör sig påmint ibland… allt mer sällan och allt mindre slitsamt, så det blir bättre :) kanske tar det aldrig slut heller? För det är ju det här som gör att man går vidare och framåt… det gamla bygger ju det nya så utan det stod vi antagligen still.

Ja, visst har man samlat på sig genom liven..går också hos en väldigt bra psykolog som hjälpt mig att se att jag inte ska vara en soptipp för andra utan vårda mitt inre land. Bara att städa och ge plats åt något nytt :)

Precis och att komma ihåg att det måste få ta tid (inte min bästa gren…). Det här är ganska långsamma processer och går liksom inte att skynda på hur gärna man än vill.

#17 Åå sand/Change… den är vacker tycker jag! 

hur fick ni in billedet i innlegget? jag fick det kun som vedlegg?
jag testar:
jag måtte byta til internet explorer. Brukar firefox til vanlig :)
klicka på bilden och välj kopiera och sedan klistra in i inlägget… prova igen! gör det i samma inlägg genom att välja hantera…
hängde du med här?
Lunchen och dagen blir

Hhhmmm……

Hehehe, själv fick jag:

Åh detta kortet har jag velat ha! Vilken dag att vänta :)

Wow, du får berätta sen… :)

Jag hoppas, hoppas jag får till rapporten idag så jag slipper gruva mig mer…. Eller jobbet jag sökt!

Ojojoj BigMama, schyssta kort du fått idag ;)

Wow, detta ihop med Awakening, vilken dag! 
Önskar man fick vara med ;) men som sagt berätta om det händer nått speciellt BigMama!!
#28 I promise!

denna väg ska följas med humor idag då!!

Kolla här då :))) inte alls illa :)
mmmmmm …..sånna kort gillar vi!

Jaa, jag frågade allmänt om kvällen ikväll, mina svärföräldrar kommer och de är bitvis ganska knepiga (har alltid rätt och använder ofta uttrycket SÅ ÄR DET), tror inte på något annat än det som går att bevisa och är faktiskt några av de mest inskränkta människor jag mött i hela mitt liv… så vi passar ihop som smultron och sill ungefär :) Så kortet var väldigt skönt!
Du ska be om beskydd precis på liknande sätt som jag angav i tråden om astral projektion!!!

Aha, det ska jag testa ikväll då. Tack!

den här tillsammans med depth… en fin kombination!

vad ska du comitta till tro?
Till mig själv kanske? Så jag kan känna frihet! 

Bra tolkning BM!!
Här är mitt för dagen: 
Va, vad säger ni om det va??!! Hehehe…

En tung dag …hua…

Det var väl ett fint kort Mariann? :)
Jag fick: 
Ännu ett kort som säger att jag ska ta det långsamt och lugnt och vara tålmodig så ska saker lösa sig… jag verkar sannerligen behöva stora bromsklossar i mitt liv :)

Det här kortet fick jag som svar på min fråga om jag gjorde rätt som ligger lågt med min sjukskrivning (har VÄLDIGT svårt att inte vilja igång och bli frustrerad över att jag bara ska vila och ta det lugnt… vill söka jobb NU och komma igång NU, trots att kroppen egentligen inte alls vill). Lite kul eller hur 

#45 Ja, den var passande!
Själv fick jag denna tillsammans med änglakortet awakening:

Så, fin - har aldrig dragit den förut!
Ja den var bra!
jag fick små resurser….

Fantastiskt!! Nu går du nya och spännande mål tillmötes! Berätta gärna om något påtagligt märks!
#48 Jag har redan märkt av det! Känner mig gladare än på länge och jag tror mitt besök i växthuset bidrog en hel del… Nästa gång jag är i en "dipp" kan ni väl be mig att ta en tur till växthuset? 
Absolut… ska lägga det på minnet!

Låter helt underbart!! Jag gläds verkligen med dig!!
Kram!

Låter som en bra da!

BigMama, du har ju underbara kort! En tur till växthus hjälper alltid vid en dipp ;)! Hoppas du får en underbar dag!
Hoppfull,hmm jadu kroppen är ju rätt bra att ha med sig va ;) Haha, du får nog vänta in den lite till.
Mariann, inga växthus för dig idag då! Sånt kan bli dyrt.. ;)

Wow, vilket kort camilla!!
Jo, tyvärr är det nog så… det är ju för att jag inte kunnat jobba sedan 2001 som det känns som att jag redan väntat mig till fullständig leda… men men, jag tänkte faktiskt idag att det är först nu när jag varit sjukskriven sedan den 15/11 som jag börjar kunna slappna av och känna att jag faktiskt mår bättre av att vara hemma och vila, helt utan plikter. Innan har jag bara känt mig stressad och frustrerad av att kroppen inte fungerat.
Asger brukar säga att om man är hemma vid långtids sjukskrivining eller a löshet
så kan det ev vara meningen man ska studera andlig litteratur (finns gott om det här
) och använda tiden till att fördjupa sig, påkalla själen och att vara en ljusarbetare…
dvs sprida ljus och kärlek, t.ex. genom meditation (ej personlighets relaterad)….

Aha, det var ju intressant!
japp… när man nu ändå uppbär stöd (oftast får man väl det iaf) så kan man ju ändå använda tiden till nått nyttigt… dvs läsa (internet är gratis i stora drag, bibblan är definitivt gratis (om man lämnar tillbaka böckerna i tid) och meditera är gratis… så!
+ den energi och healing man får genom att göra detta + den enorma hjälp som man ger til Jorden och mänskligheten!!! Det är obetal bart!
ja ja ni hör hur exalterad jag blir va! 

Förstår hur du känner…har varit sjukskriven lääänge(2000)….inte kul….. nu först börjar jag ha ork att känna att jag saknar ett liv! Se att det finns något där utanför denna lilla gården i skogen. Innan var denna lilla världen för stor.
Vad bra att du kan slappna av lite nu, det är något vi får jobba med livet ut tror jag…kan ibland. Det är bara så otroligt svårt att tillåta sig att bara vara och inte alltid vara duktig, avlasta andra.
Det är så frustrerande när kroppen inte är med. Fruktansvärt! Och mitt i den stressen ska man tillåta sig att VILA!!!! Låter som ett skämt, tar år att lära sig.
Vad jag jobbar mest med nu är att försöka lära min kropp att lite arbete är inte detsamma som att jag försöker ta livet av den en gång till med för mycket jobb…den låser sig direkt när jag gör något utöver det vanliga…

Tack Mariann!
Mest ljusarbete för min del, nu kan jag läsa lite böcker igen, men hjärnan ÄR trög….i många, många år kunde jag inte ens läsa och förstå texter under bilder i tidningar… Men här blir det mycket läsning, bra träning.
jag blir lätt ivrig när jag talar om AU, sorry…..
jag förstår att vid sådan sjukdom är läsning/studerande inte lätt…

Men det är viktigt! Man läser gärna så mycket man kan/orkar, behöver nya intryck och vägledning. Funderar desto mera när hjärnan inte orkar läsa….

:) jaa, problemet med att vara sjukskriven pga stresskollaps är ju just att man varit "för nyttig" en av mina största kärnproblem ligger där… i mina extrema krav på att vara nyttig (som i att använda tiden jag ligger samhället till last på ett nyttigt sätt, åtminstone tvätta, städa, handla och laga mat till oss fem
). Och jag får erkänna att jag har inte klarat det. När jag hoppade av magisterprogrammet i sociologi i november hade mitt liv bestått i att sluka facklitteratur oavbrutet sedan 2003 och jag får stressymptom bara av att bläddra i en del av böckerna (trots att jag älskar dem :) Så jag har enbart läst deckare länge nu…
Intressant att du uttrycker det så tydligt ang din kropp camilla… min är exakt likadan… den får stressreaktioner exempelvis av att jag duschar på morgonen… det tolkar den som att jag ska iväg och vara igång. Jag har inte riktigt tänkt på det så rationellt som att jag måste börja om med att vänja kroppen vid lite i taget och visa den att jag låter den vila där emellan. Du är klok som en bok camilla :)
Skulle vilja säga att ni två ÄR kloka som böcker !!!
Ni behöver nog knappt läsa… men en annan som är "analfabet" nästan, behöver det iaf….
Får tillägga att då är det ju tur att det bara är korta artiklar och inte hela böcker här då + ett kapitel ur någon bok…. fast när Farwuq kommer med sin digra översättning av DÖDEN då ni!!… får vi alla lägga oss i träning…..

Jag gillar ju att läsa så det har varit med en ganska avsevärd dos av sorg jag känt att det inte funkat. Men jag har inte varit orolig av det, jag är så helt säker på att mitt lässug och min vetgirighet kommer tillbaka.
Det har bara känts så tydligt att jag måste ladda om på annat sätt ett tag och låta intellektet vila lite. Det är lite konstigt men att plugga och tänka oerhört hårt och intensivt under många år är nästan på ett sätt mera krävande än fysiska ansträngningar. Åtminstone för mig.
Jag gillar artiklarna härinne men får pausa från dem bitvis för att orka :) Har dock läst allt som lagts ut, fast i sinom tid :)

Vi ligger redan i hårdträning inför Farwuqs Döden, haha! Ja massor av jättebra artiklar här!
#64 o #65 Tack kära visa varelser! Ni är också otroligt kloka! Ja det är alla här på AU!

Frågade "Ska jag åka till Danmark?". Fick detta:

Vad betyder nu detta?
Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM
På DGC är det verkligen new beginnings from IDAG… när den nya sajten blir offisiell… ny era mysterie eran
THE MYSTERY SCHOOL! Samarbete med Mysterie Templen. Buddhas, Kristus och den Nya avatarens….

Som jag tolkar kortet ses vi i dk nästa gång med!
Varm kram till dig Maud!
jag ska nog inte sörja om jag inte får de jobb jag sökt, det är någon mening med allt dvs läsa andlig litteratur! 
Precis BigMama… din själ vill att du lägger tiden på själen so to speak… genom andlig litteratur och meditation…

Åä! så här ska min dag bli….

Härligt!! 

#75 Vad ska du hitta på då?
Idag fick jag lemon - bittersweet…

Hm…
såååå… det ska hända något ovanligt idag då??
berätta i kväll om det blev så!

Hm, frågan jag ställde var om detta med andlig utveckling är rätt väg för mig… ett ytterst oväntat svar måste jag säga… kanske ska det hända något då… vi får se :)
Hhmm… jag föredrar mina egna tolkningar av korten… 
men nu läste jag betydelsen enligt skaparen… så då blir ju det nått annat…
men jag tolkar bäst själv… tycker jag alltså…..

Ja inte bestämmer korten åt mig inte… hehehe, det är jag alldeles för bestämd för! Men att jag fortfarande känner mig som ett ufo och inte är helt hemma i sammanhanget stämmer ju. Det finns vissa saker i detta som känns klockrent och super och annat som jag behöver smälta och fundera på vad jag känner inför, så i viss mån stämmer det ju ganska bra :)

Vad menas med det här nån..?

Tja, du måste nog känna in vad du själv tror att det betyder. Men det kan tolkas som att du känner dig obekväm i någon situation (som ett ufo) och kanske ska tänka efter om du istället ska söka till situationer och personer där du känner dig trygg.
Samtidigt så är det ju en konst att våga bryta ny väg och inte bara vistas i trygga miljöer så att vara ett ufo kan antagligen vara en bra känsla med.

Tack ska begrunda detta en stund

Man bugar och tackar!

Åhh Big Mama, ser ut som om du ska bara njuta av dagen!

Här blir det att bära korset…

Det här tackar jag för just nu… precis vad jag behöver…
BigMama, vilket kort va???!!! 

det är det sannerligen att kika Asgers videoföredrag!!!

Gott Mariann!
Jag får dubbeltunga kort idag…

Här är mitt för dagen… inte heller så där superuppmuntrande…
Ok…. syftet…. det är något Asger nämner ofta…
vad är syftet bakom!!
det är en mkt bra fråga att ställa sig själv OFTA!

Så här blir min helg

Wow, gyllenljushjartat!!!
Mariann, var det mig du menade med syftet? Hm, det får jag fundera kring…
Yes…

#92 Gott! Göra nått speciellt?
Syftet bakom….hmm hade man kommit på det oftare hade livet varit mkt lättare…Ska fundera mera kring det, men den frågan förblir ofta obesvarad när man vill ha svaret.
Ink… endure

ok…

Den här fick jag för två dagar sedan med… är kanske ouppmärksam men det är inget jag märkt av i alla fall…
#98 Så bön o energistunden hjälpte inte? Hur känns det idag då?

Jag är glad och på gott humör för att det är fredag :) men i övrigt är jag inne i en ganska tung period, mår inte så bra och undrar över vad jag håller på med… kroppen är i totalprotest vilket ju inte underlättar direkt. Och nej, bönerna och energipåfyllningen hjälper inte… inte märkbart i alla fall.
Härligt att humöret är på topp!!! Även om kroppen protesterar.. Det kanske är transformationen som gör sig påmind?
Kan inte annat än krama om dig!

Tack, gulle dig!! Kanske är det så… önskar att det kunde ge mig positivitet istället för ännu mera tungsinne och skruttande fysik *har detta i övermått redan sedan många år ju* Har varit helt orkeslös hela veckan och mest bara legat och det är inte särskilt kul…
Men som sagt, idag är humöret på topp, mellansonen kommer hem efter en resa till Polen och koncentrationslägren och vi ska fira födelsedag i efterskott här i eftermiddag/kväll :)
Måste få flika in… (sorry)
men ingen av oss kan bedömma vad som är hjälp!!!
om man tror att man ska bli hjälpt på det sätt som egot/personligheten vill så är det inte säkert att det är det själen o Gud vill! Och det är själens och Guds vilja som gäller vid healing och bön ngen annans.
det man kan är att önska men ända veta att det är i den meningen
Ske Guds vilja inte min!
som det sker.

idag… låter härligt!

Helt enkelt!"

Dagens kort.

Ååh vad jag behöver detta nu!, jag älskar fjärilar, eller deras frihet mera kanske….

Vilka fantastiska kort ni fått idag!! :) Mitt känns inte heller så illa faktiskt ;)
Aaa… nya möjlighejter är ju alltid trevligt!

Intressant!

Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM