Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 2718 ggr
[Mariann]
0

Hjärtchakrat

Hjärtchakrat uttrycker den gudomliga kärleken och är hos de flesta ganska stängd ( 2-3 cm) och nästan färglös. Hos högt utvecklade kan storleken växa till ca 20 cm i diameter, dens färg blir grön blandad med blått. Därutöver kan rosa och rubinröd uppträda som varm Kristuskärlek.

Hjärtchakrtas utveckling bör offras mycken uppmärksamhet, då kärleksförmågan är en förutsättning för att de översta chakrana kan fungera efter deras syften. Därför kommer man att ofta iakta att de översta chakran hålls stängda tills hjärtchakrat öppnas. För de förmågor som hör dessa övre chakran till, ska inte användas till själviska syften.

Hjärtchakrat utvecklas särskilt genom lidanden, hängivenhet och självuppoffring. Den sätts i ökad aktivitet i de faser där själviska känslor utrensas och sätts under kontroll. Det är hjärtchakrats storlek och ljusgenomströmning som avgör i vilken grad den andligt sökande önskar att använda sina förmågor i mänsklighetens tjänst. Den svarta magikerns hjärtcenter är totalt stängd.

Hjärtcentrets medvetandeplan känns som ett tillstånd av kärlek som inte ställer krav, och som är utan dömmanden. Frid, inre livsglädje, medkänsla, hängivenhet och tacksamhet är hjärtats kvaliteter.

Hämtat ut boken, Människans inre universum - Asger Lorentsen

tillymilly
0

Mariann,

Läste detta inlägg nu,..tror du man kan ägna en extra stund till just hjärtchakrat? Om så,har du någon rekommendation?

Kram//Tm

[Mariann]
0

Hjärtemeditationer!

Läs också artikeln Hjärtats Väg! Där står mer hur man använder - rensar hjärtat/chakrat

tillymilly
0

Det gör jag,

Kram på dej//Tm

[Mariann]
0

kram på dej med!

Detta är ju bara mitt svar alltså ;)

Laufey
0

Något för mig också. Det händer saker i hjärtchakrat känner jag, ibland tror jag att jag läcker energi men jag har en hel del att ta itu med där. Jag brukar sova med en mossagat på hjärtchakrat och så brukar jag försöka ge reiki till hjärtat varje dag/kväll. Ofta somnar jag med vänster hand på hjärtchakrat och höger på solar plexus chakrat.