Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 1038 ggr
[Mariann]
0

REINKARNATION

Reinkarnation
(Latin) Reinkarnation är läran om återfödsel i det fysiska livet. Man kan också säga, att reinkarnation är själens cykliska skapelse av personligheter, som gång på gång inkarneras på Jorden, tills själen genom hjälp av dessa redskap har insamlat alla erfarenheter i människoriket. Som människa kommer själen därmed bli fullt utvecklad och fullkomlig. Den individuella själen är underlagd det gudomliga syftet, som driver hela evolutionen mot sitt mål. Målet för detta solsystem är utveckling av kärlek och visdom. Detta syfte söker alla levande liv, som är en del av det stora livet att vara med till att fullborda.
Själen skapar därför genom varje inkarnation tre nya kroppar - en fysisk, astral och mental kropp, som den arbetar på att förädla, så att den rena intuitionen (kärlek och visdom) kan uttrycka sig fullkomligt genom dessa kroppar. Tills själen har uppnått denna förmåga fortsätter den sina inkarnationer.
Själen kan inte vända tillbaka till det primitiva tillståndet i djurriket, utan kommer alltid utveckla sig mot högre medvetandetillstånd. Karmalagen säkrar denna utveckling, eftersom en människa alltid kommer möta verkningarna av sina egna handlingar.
Denna lära är en grundlag i hinduismen och buddhismen - och i andevetenskapen. Den var erkänd i den äldsta kristna kyrkan, och det finns många antydningar till den i både det Gamla och det Nya Testamentet. Den blev förbjuden och deklarerad för kätteri på kyrkomötet i Konstantinopel året 538. Reinkarnation är den enda lära, som - i förbindelse med karmaläran - på ett logiskt och förnuftigt sätt kan förklara livets tillsynes "orättfärdigheter" och "förskräckligheter".

Läs mer i artiklarna: Kristi fremtidige lære
Reinkarnation og kristendom
Se också inkarnation och karma

Hämtat från Kentaurnet

[Mariann]
0

Vad tror ni om detta?

Är det så?

Hoppfull
0

Det låter väl inte så dumt?

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

camillal777
0

Hmm, ja…det är kanske så, man ibland önskar jag att vi fick några djurliv för att lära oss att känna förståelse och medkänsla även för andra varelser…

Väldigt många skulle behöva det…

enola
0

När jag lärde mig mer om reinkarnation så plingade det till i hjärnkontoret och jag kände att detta verkligen stämde. Jag har inga minnen från tidigare liv, men det hindrar mig inte från att ta till mig detta och leva efter det. Det finns ingen död, bara liv! Och när jag tagit till mig detta så försvann all ångest inför döden, den vart som bortblåst. Jag har levt och kommer att leva vidare för alltid på ett eller annat sätt. Det är bara att luta sig tillbaka och flyta med strömmen och lära sig av den och skapa nått positivt av det. :)

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!