Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 707 ggr
[Mariann]
0

PLANET KEDJOR

Planet kedjor
En utvecklingsperiod sker över ett system av sju planeter i ett solsystem, som på detta sätt bildar ett kedjesystem. Den första och sista klotet ligger på samma plan, medans den mellersta, 4. klotet är på det lägsta planet, som kedjan kommer till att beröre. Varje kedja kan betraktas som en "reinkarnation" av en föregående kedja i ett sjufaldigt system, så att den mittersta, 4. kedjan också är den lägsta vad angår stoffet.
Våran planet är den lägsta och 4. klotet i Jordkedjan, medans den nuvarande månen är resterna av den fysiska klotet i den föregående kedjan, som därför kallas månkedjan. Jordkedjan är den lägsta i systemet, eftersom den nu har tre klot på det fysiska planet (Mars, Jorden och Merkurius), två på astralplanet och två på det lägre mentalplanet, medan bara två av de andra kedjorna har en fysisk planet, och de andra absolut ingen.
Evolutionen försiggår successivt i dessa kedjor och på varje enskild kedjas klot. Ett kretslopp i en kedja, från första till sjunde planeten, kallas en runda, och det är sju rundor i varje kedja. Vi har precis passerat mitten af 4. rundan i Jordkedjan. Det finns många kedjesystem i ett solsystem.

Hämtat från Kentaurnet

[Mariann]
0

Detn här var mkt svårt att hänga med i… får nog grunnas över…

Aracco
0

Här gäller det att gnugga geniknölen redigt Glad

Min tarot blogg: http://ladylightningtarot.wordpress.com

[Mariann]
0

*fniss* ja verkligen….

Men att jorden inkarnerar är iaf självklart… men att få till bilden av ovanstående kräver sin hjärna….;)

Aracco
0

Mmh.. jag är inte riktigt där ännu..Kanske landar så så småningom. Har så mycket annat som "gnuggar" för tillfället *ler*

Min tarot blogg: http://ladylightningtarot.wordpress.com

Farwuq
0

Helena Blavatsky har skrivit om detta i sina böcker, der är ett bra tag sedan jag läste i dem, så jag har hunnit förlora mycket av det.

Tydligen är det dags att ta sig an de digra volymerna igen.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[Mariann]
0

det är digra volymer och även så Baileys enorma bibliotek…