Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 760 ggr
[Mariann]
0

ASTRALKROPPEN

Astralkroppen

Astralkroppen är en del av personligheten. Astralkroppen eller känslokroppen befinner sig på astralplanet, känslornas medvetandeplan eller det emotionella planet. Det är människors, djurs och växternas känslokropp - dvs. den kropp, som medvetandet uttrycker sig i genom på astralplanet, och som omsätts till impulser, som hjärnmedvetandet registrerer som känslor. Astralkroppen heter på sanskrit kama-rupa, det är känslo- eller begärskroppen, för både känslor och begär hör hemma på detta plan. Astralkroppen är det redskap, varmed själen uttrycker och upplever känslor, emotioner och begär. Det är också det omedvetna området i människan, som de flesta psykologer försöker att bearbeta och heala. Astralkroppen överlever den fysiska kroppens död, och livet fortsätts i astralkroppen på astralplanet, tills astralkroppen dör, och livet går vidare uppåt eller inåt. Under sömnen fungerar de fleste mer utvecklade människor någorlunda medvetet i astralkroppen, men tar bara sällan med sig erindringar i genom till det fysiska dagsmedvetandet och när det sker, är det som regel bara i form av förvirrade drömmar. Genom en fortsatt förädling av tankar och känslor, kan astralkroppen bringas under kontroll, och det byggs in finare stoff, som är mer motaglig för själens impulser.

Farwuq
0

Detta med astralkroppen är väldigt intressant. Jag har själv forskat lite i ämnet under mina fåtaliga resor. För ca ett år sedan skickade jag in en artikel till Elisabeth J. på ÖN. En del har kanske inte läst den, här följer länken till den artiklen.

Vad jag börjar förstå om Astralkroppen

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland