Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 4304 ggr
Hoppfull
0

Andlig mat

Här kommer nu en chans för alla som har tankar kring detta att uttala sig. Jag har förstått att många som ägnar sig åt andlighet även väljer att vara vegetarianer el. liknande.

Vad anser ni härinne?

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[Mariann]
1

Oj oj oj…

detta är ett känsligt ämne också… precis som själen och dens vilja…;)

Jag är vegetarian på det viset att jag äter inte kött, men väl fisk, ägg och mejeriprodukter.

Hoppfull
0

Aha, känsligt hur då? Konstigt hur jag verkar vara född med en förmåga att vara intresserad av de känsliga frågorna Generad Oskyldig. Kanske luktar jag mig till att det är här det är intressant utan att fatta att det är känsligt.

Ok, till maten då… om man lyssnar till de som arbetar som kroppsterapeuter med inriktning mot mat och näring så är de ju faktiskt mest negativa till vetemjöl och mjölkprodukter. Det finns inget som gör folk så sjuka och som slaggar igen deras system så rejält som vetemjöl och mjölkprod. Vetemjöl främst… det ses som rena giftet. Det finns en oerhört duktig kinesolog i Stockholm, kinesologer frågar ju det kinestetiska sinnet där alla våra minnen finns lagrade, om olika saker. Han har testat fram att vetemjöl är rent farligt för de allra flesta! Det är vetemjöl och mjölkprod som ger diabetes, tarmsjukdomar av alla de slag, fibro mm mm. om man ska tro på den typen av rön.

Jag äter kött, med glädje, men inte allt och inte hur mycket som helst… jag äter dock ytterst lite mjöl, alla sorter, och väldigt lite socker.

gyllenehjartljuset
0