Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 957 ggr
[Mariann]
0

Rotchakrat

Rotchakrat är den nedersta av de 7 kundalinichakrana och stödjer alla de andra centren. Den är nära förbunden med kronchakrat och kommer genom en naturlig utveckling sättas i full aktivitet i slutet av människo evolutionen genom en kontrollerad viljehandling, så öppningen koordineras med öppningen av det översta chakrat.

Den fysiska självbevarelsedriften är förbunden med rotchakrat. Ett för tidigt väckande av detta chakra kan påverka negativt på hela chakra systemet, då detta innehåller helt speciella psykiska krafter som kundalinikraften. Den kan röra sig uppåt från chakra till chakra och överstimulera dessa. Chakrana är mycket känsliga organ och ska vara noggrant stämda med varandra för att den psykiska balansen kan bibehållas och inga okkulta förmågor väcks innan människan kan tåla det.

Rotcentrets medvetandeupplevelse är fysisk-materiell säkerhet, trygghetsorientering och identifiering. Den som sitter fast här är redo  att ge avkall på sig själv för att få materiell säkerhet. Rotcentret ger jordförbindelse och fysisk livsglädje.

sinsiew
0

Detta inlägg var riktigt faschinerande. Jag vet om vårt chackrasystem, men är inte så hemma på det.  Rotchackrat har alltså om jag förstått det rätt en "direktförbindelse" med kronchackrat?

//Sinsan

[Mariann]
0

Ja,  jag tolkar det som att den har det,  men att den är mer direkt mot slutet av evolutionen som människa. *funderar*

Tack för att du tog  upp detta inlägg, det påminner mig om de andra chakrana som ska ut!! :)