BUDDHISKA PLANET
Buddhiska planet
Det fjärde av sju medvetandeplanen. Här existerer det rena enhetsmedvetandet, som också kallas intuition. Kallas också för kärleks och visdommens plan. Medveten kontakt med detta planet medför att varje känsla av åtskillnad upphör, ävenom man fortsättningsvis är medveten om sig själv som ett självständigt väsen. Det är här den gudomliga planen har sitt ursprung, sett från mänsklighetens perspektiv.
Se också medvetandeplanen

Enligt Duane Packer och DaBen existerar ljuskroppen på det buddiska planet.
Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM
Då måste det vara själen då?

Såsom jag fått lära mig det är det inte riktigt samma sak. Ljuskroppen har kontakt med de högre ljusvärldarna. Så säger DaBen och Duane Packer.
Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM
Ljusvärldarna är väl från mentalplanet kanske tom astralplanet iaf de högre delarna där… *fundersam*

Jag skulle behöva veta mer om de olika kropparna ni pratar om. De är ju kopplade till de sju strålarna så det vore bra att veta mer (kanske redan finns info?). Hur vet ni vilken stråle ni har på vilken kropp? Och hur tar man reda på sådant? Jag kände igen mig oerhört specifikt i flera av strålarnas karaktärer men inte kropparna och hur de hör ihop….
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Du den länken måste jag kolla närmre senare.. verkar mkt intressant…
just nu väntar familjen och här sitter jag… *suck*
Det kan man inte veta man får gissa och det är inte lätt. 
kropparna är den fysiska/eteriska, astralkroppen, mentalkroppen och kausalkroppen själen och monaden/anden
var det nått mer du grunnade på fråga på bara!!

Hur vet ni sådant? Att kropparna heter så? Om någon vet det, varför vet de då inte vart de sitter och vilken stråle som hör till vilken
Och vad står de olika namnen för… det måste ju finnas en grund till varför de benämns som de gör.
den fysiska kroppen är ju den du kan ta på den du går med, eller hur jag ska säga.
Den eteriska är en kopia av den och finns några cm utanför oftast pratas den om att det är där "hälsan" sitter en svag eterkropp =sjuk
Astralkroppen är känslokroppen, den kropp där alla känslor av alla sorter är.
mental kroppen är där tankar låga och höga/universella sitter
Kausalkroppen är där alla erfarneheter sätter sig.. som själen samlar på kan man säga.
det ska finnas en cshematisk bild någonstans.. men jag hittar den inte, ska se om jag kan leta mer.
Att man inte kan veta vilken stråle som är på vilken kropp är ju att det är olika för varje mänisksa och olika i varje liv. Det står om det i artikeln, 7 strålar och invigning.

Guud vad bra
det här har jag funderat en del på eftersom de dyker upp i diskussionerna emellanåt… nu vet jag betydligt bättre. Då kanske man egentligen affirmerar fel (fokuserar på fel kropp för fel sak s.a.s.)och det är därför man inte får resultat?
Jag tror inte det är viktigt med fokus på en särskild kropp vid affirmation… den går dit den ska så att säga…
det viktiga är väl att affirmationen ligger i linje med vad själen önskar och vill. Då funkar den!