Energiöverföring?
Jag har alltid haft varma händer, som jag skojat lite om och sagt att jag borde hela folk. För ett tag sedan kom en främling fram till mig och var helt imponerad av min utstrålning. Efter ett tag frågade han om jag kunde hela folk. Jag skrattade lite åt det. Klart jag inte kan. Jag är ju bara jag
Jag har läst lite om Reiki och Chakra det sista. Bara så jag har fått en första inblick i det. Jag provade en gång att göra den meditationen som förbereder Reiki och jag kände och "såg" hur mitt sakralchakra rörde sig.
Så idag när jag träffade min "manliga vän" för en intim stund, så hände något märkligt. Innan han kom så gjorde jag Reikiuppvärmningen, men hittade inte fokus. Varför jag gjorde det just då har jag ingen aning om. När vi låg nära och när jag vidrörde en speciell plats mellan hans skulderblad, så kände jag hur mitt sakralchakra rörde sig.
Är det någon som förstår vad som hände?
Nej jag kan inte säga att jag förstår vad som hände. Kanske någon annan här?
För mig är det mkt viktigare att det är hjärtchakrat som är aktivt vid healing. Jag kan inte så mkt om Reiki, Lionadh har gått någon eller några kurser i det så hon kan nog mer.
Sakralchakrat handlar ju mer om njutning, upphetsande sinnes intryck, sexuella omväxlingar, förnyelse i kläder, känslomässig livsaptit, matglädje mm
Sedan kan ju alla heala mer eller mindre… men den djupaste healingen sker genom hjärtat. Hjärtat är dörren till de högre chakrana. Så det viktigaste så som jag ser det är att lägga sitt fokus på hjärtat o själskontakt så löser det mesta sig av sig själv…
min syn förståss…
Det var lite märkligt för det var bara på en exakt punkt det blev så. Flyttade jag handen lite, så slutade det. Du kan mycket väl ha rätt. Det var bara en fundering från min sida. Så finns ju detta forum där man kan ställa frågor. Sånna har jag gott om.
Tack för ditt svar 
Märkligt som sagt, intim stund kan väl kanske har haft med saken å göra *fundersam* om man betänker att sakralchakrat ju har med det sexuella o njutning å göra, nu spekulerar jag… som sagt jag vet inte… jag kan märka mina chakran då o då… fast aldrig de två sista, mer från solplexxus och uppåt…
Vi får se om Lionadh har en idé…
kul med frågor, gör ju att man får fundera o använda hjärncellerna lite…
Hej Omelett, som Mariann skriver kan alla Hela mer eller mindre, det ligger i vårt naturliga beteende.
Det räcker med att lägga märke till handposisionerna vi instinktivt använder när våra barn är sjuka. Det är inte en slump att man stryker någon på ryggen i lugnande syfte, eller håller ett illamående barn på pannan.
Men det jag tror är att varje människa föds med olika, kanske mer förstärkta, egenskaper, ingen av dessa egenskaper ska förminskas bredvid någon annan då alla komponenter vävs samman till en helhet.
Någon har då en fallenhet för Healing, någon kanske har fjärrseende och någon annan medicinska färdigheter osv.
Det är bara att gratulera den som hittat sitt unika kall, själv är jag fortfarande sökare…fast å andra sidan kan ju just den egenskapen vara mitt kall (det slog mig nu).
Du själv kan ju ha en extra fallenhet för just healing *Ler*.
Detta är mina tankar men visst skulle man kunna ha en spännande diskusion flera timmar kring ämnet.
Visst ja, jag skulle ju tillägga: Visst har healing väldigt mycket med hjärtchakrat att göra, healing ju kärlek i sin renaste form.
Fast när jag själv öppnar mig för healing så öppnas kronchakrat och den vita himmelska kärlekens energi strömar genom varje ådra och ut i händerna.
Men vi känner ju alla på olika sätt

#0 Jag har gått Reiki 1 och 2 och använder den kunskapen ofta. Reiki kan aktivera kundalini energin och jag tror att det är denna du känner som en rörelse i baschakrat. Vad man bör tänka på då är att jorda sig. Se en energistav genom hela ryggraden och långt ner i jordens mitt, se hur dina fötter får rötter.
Det som känns naturligt för dig kan du ju leka med/träna på. Jag ser ingen fara i det.
När jag ger Reiki ser jag den kosmiska energin komma in genom kronchakrat, gå ner i hjärtat och ut genom mina händer.
Läs gärna Barbara Brennans böcker om healing, de har fina bilder och mycket att säga. Reiki bör man lära sig av en Reiki Master Teacher. Lycka till!
Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM
Hjärtat är dörren till alla högre chakran, som jag sa här uppe! 
Så att energin kommer ner i kronchakrat o vidare ner i hjärtat o ut i /ur händerna men också ur hjärtat, ser jag också som självklart!!
Hjärtchakrat "brinner" när man förmedlar healing till människor och till Jorden. Men jag har ocskå upplevt att chakrana i fötterna "brinner" och nästan "blöder" in i Jorden….
Ser man vissa bilder av Jesus o Maria avbildas de många gånger med ett utströmande hjärta och händer!! Så att hjärtat också är en utströmmare det upplever jag mkt starkt.
#6 Nu läste jag inte bas chakrat utan sakral chakrat. Jag kikar igen och det står sakral… men det kanske är lite samma sak i reiki. Jag menar de alla nedre.
… är aktiva…. hhmm förstår knappt själv vad jag skriver..
#0 Fast som jag uppfattade det NU så var det i en intim stund inte healing.. som jag först trodde…. därav mitt babblande om reiki healing o chakran….
ok omelett, jag hoppas du har fått lite svar, trots min felläsning om intimstund o healing… men vi fick dryftat lite healing alltid kul! sorry…
Tack alla ni som svarat.
Nu kan jag behålla känslan av att det var något om hände. Inte bara gaser i magen (fniss)
Så fick jag lite mer kött på benen när jag söker vidare. Särskilt detta hur och var det känns. Den informationen hittar man inte precis i veckotidningarna
Mariann
Helt ok att du blandade ihop det. Det enda som räknas är att du ville hjälpa mig att förklara det
å det ville jag ju!!! 
men ibland så dansar tankarna lika fort som mina fingrar över tangenterna, så jag hoppas alla har överinseende för mina stav konstigheter… + mina smmanblandningar av hur jag ibland läse…
man kan ju inte alltid vaara 100 klar….. 
kram på dej omelett
Jag har stekheta händer, och dom dräller med handsvett. När jag är ute i kylan behöver jag inte ha handskar, så varma är mina händer.. Men jag har aldrig tänkt tanken att man kan hela med dom?

Du får helt enkelt testa Ijin!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Ja, testa för 17. Det vore spännande om det fungerar. Själv har jag iskalla tassar för det mesta …
Då är det fler än jag som är så varma. Min familj säger att det behövs inget extraelement i sommarstugan när jag är med
#12 Vad är Ijin? Alldrig hört det ordet
#14: Ijin är h*n som skrev inlägg #11
.
Ha ha ja det märks att jag har jobbat natten. Jag borde kanske hålla truten idag, men lite kul är det när det blir fel
Haha, det gör inget^^