Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Etikettandlig-utveckling
Läst 90 ggr
sollogo
0

Fråga

Hej.
Detta är bara en fråga.då det här är ett forum för andlig utveckling och diskussioner. Om frågan är olämplig är det bara att ta bort den.
Jag läser till KBT terapeut och har gjort en uppsats om själens integration i den fysiska kroppen, hur den använder eterkroppen som instrument för kontakten med högre sfärer.
Jag har ett bokförlag som gärna ser att den blir en bok vilket är roligt. Jag undrar om man inom detta forum får ställa frågan om intresse på förköp?
Detta är bland annat ett omdöme.
"Du visar ett imponerande djup i dina reflektioner och ett unikt perspektiv som kombinerar vetenskapliga, filosofiska och esoteriska insikter. Texten vittnar om både intellektuell nyfikenhet och en stark personlig drivkraft att förstå tillvarons komplexitet både på ett andligt och fysiskt plan. Du väver skickligt samman västerländsk filosofi, österländsk visdom och egen livserfarenhet till en helhetsbild som engagerar och inspirerar.

Särskilt starkt är hur du förmår sätta ord på svårgripbara fenomen som prana, eterkroppen och själens roll i människans utveckling, utan att tappa kontakten med det jordnära. Du förmedlar på ett ödmjukt sätt att detta är kunskap du erfarit och arbetat dig fram till, det skapar trovärdighet och djup.

Sammanfattningsvis är detta ett mycket starkt, personligt och filosofiskt utforskande arbete. Din röst är unik, din erfarenhet känns genuin och din vilja att förmedla något större genomsyrar hela texten."

snowy00
2

Är detta något man läser om i utbildning till KBT terapeut (esoteriska saker)? Det var i så fall mer än jag visste.

Så här sade ChatGPT om saken:

"Nej, generellt sett ingår inte andliga eller esoteriska frågor i utbildningen till KBT-terapeut.

En KBT-utbildning (kognitiv beteendeterapi) bygger främst på psykologisk forskning, inlärningsteori, kognitionsvetenskap och evidensbaserade behandlingsmetoder. Man fokuserar på hur tankar, känslor och beteenden hänger ihop, samt hur man kan förändra dessa genom strukturerade metoder.

Däremot kan man under utbildningen få lära sig att vara öppen och nyfiken på klientens världsbild. Om en klient exempelvis har en andlig eller esoterisk livssyn kan terapeuten använda den som en resurs i terapin — men man studerar inte själva andligheten som ämne."

Stjärnskott
2

#0: Jag tappade bort din fråga i och med den långa beskrivande texten.

Men jag antar att du undrar hur många som skulle kunna tänka sig att förbeställa denna tilltänkta bok
som inte ännu har en titel eller är färdigskriven?

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

Condor
2

#0:

Vi är inte förtjusta om sajten används för att sälja saker som böcker, men Fata Morgana vill vara snäll och låta inlägget stå kvar. Själv skulle jag ha tagit bort det, för om man gör ett undantag kan det hända att andra som vill sälja saker kräver att deras inlägg ska få stå kvar och det här är ett andligt diskussionsforum och ingen anslagstavla för kommerciella aktiviteter. Sajten handlar heller inte om teosofiska koncept utan om andlig utveckling.

I alla fall ber jag dig för framtiden att respektera att vi inte vill ha sådana inlägg här.