Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Etiketterandlig-utvecklingövrigtpsykologiskt-arbetemeditationandligt-och-vetenskapandlighet-hälsashamanism
Läst 83 ggr
Psykologstudent
4

Studie om upplevelser

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag genomför en studie om upplevelser och hur upplevelser påverkar livstillfredsställelse och söker deltagare. Enkäten tar cirka 10 minuter att besvara, är helt anonym och riktar sig till personer över 18 år.

I studien kategoriseras upplevelser som ordinära och icke-ordinära.
🔹 Ordinära upplevelser är ofta allmänmänskliga livshändelser.
🔹 Icke-ordinära upplevelser kan vara svåra att sätta ord på, förklara och förstå.

Genom att delta hjälper du till att öka kunskapen om upplevelsers inverkan på individen.

Om du vill ta del av studiens resultat kan du skicka ett PM eller lämna din e-post i en kommentar.

Tack på förhand!

Klicka här för att kommat till enkät

Länk till enkät: https://samgu.eu.qualtrics.com/jfe/form/SV_3lRubFo3nb7hh5Q

Det kraftfullaste, enklaste och mest pålitliga sättet att samla in upplevelsedata. Kom igång med upplevelsehanteringen du också och testa ett konto gratis redan idag.
Condor
3

#0:

Jag fyllde i alla fall ut frågorna. 😊 Lustiga frågor var det med. T.ex. hur bra det stämmer att man har fått allt som man vil ha i livet. Det är inte riktigt det som är meningen med den andliga vägen, utan meningen är att inte vara en slav av egots strävan efter saker som det vill ha.

FataMorgana
2

Jag fyllde också ut alla frågor 😊

Psykologstudent
2

#1: Tack för att du svarade och tack för viktig feedback!

Jag kan delvis hålla med om att vissa frågor kanske kan te sig lite lustiga i sammanhanget. Vissa av frågorna, som den du nämner, kommer från väl beprövade "mätinstrument" som anses mäta vad de avser mäta. Dessvärre nästan en nödvändighet att använda sig av beprövade mätinstrument i studier för validitetens skull…

Sedan tänker jag mig att vad man vill ha i livet är individuellt, men lätt att tänka på "materiella prylar" utifrån formuleringen på just den frågan. T ex om den andliga vägen för dig handlar om att frigöra dig från egots strävan efter att få saker i livet och du når dit, så skulle man kunna man säga att du har fått allt du vill ha i livet eftersom du inte längre vill ha fler saker :)

#2. Tack för att du svarade!

Condor
1

#3:

Jag ser det som så att egot alltid vill ha saker och mitt ego är inget undantag. Men för mig är det inte så viktigt att ha allt möjligt att jag strävar efter det och riktar min fokus i livet på det.

Det finns ett ordspråk, att de vackraste sakerna i livet kan man varken se eller ta i. Man måste känna dom i hjärtat.

FataMorgana
1

#3: i så fall svarade jag nog helt dumt på den frågan som Condor tog upp. Minns tyvärr inte hur alla svarsalternativ var formulerade, men jag tänkte nog fel där, dvs bara på materialla prylar. Men hade nog ändå inte kunnat svara att jag fått allt jag vill ha 😄 Ja det var lite lustiga frågor i sammanhanget. Men Hoppas det går bra med studien ändå 😊

Condor
1

#5:

Ingen får allt som egot vill ha, för har det fått vad det vill ha, vill det ha mer. Den andliga vägen handlar om att komma ut ur det där ekorrhjulet.

snowy00
1

#0:

Nu svarade också jag på enkäten.

Condor
0

För övrigt, det vore kul om man fick reda på vad studien kom fram till.