Tysta viskningar
Så låg molnen regntunga över taken, som om ljuset absorberades av mörker. Himlens stormar speglar kanske Jorde-barnens vedermödor i tider av förändringar som ingen av oss egentligen kan se eller ta på. Men som går likt en löpeld genom allt levande ändå.
Att skörda agnarna från vetet, och lämna nytt att gro.
För mitt i KAOS finns ÄNDÅ en tystnadens bro, som stillar själar som kommer till ro. En resa ut ur tiden till evighetens sfär. Där alla våra tvivel får stanna kvar just här.
En resa tillbaka till hemma och där längtan den får ro.
Vi behöver inte sörja varken syster eller bror.
Ändå rinner tårar av sorg och saknad över de Liv som lämnat oss kvar!
Ord meningar och texter som skriver sig själv. Där Logiken förfärat spjärnar emot och känslan inom ändå manar på:
Dela!
Rädslan för att väcka anstöt är stor. Men hur annars göra än att trotsa känslan av att vilja kväva dessa inneboende ord?
Ord och meningar som tog sig ut 2016 dök upp i fbs-minnesflöde
🌸🌼🌸
Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼
#0: Den var också vacker. Speciellt det om tystnadens bro mitt i kaoset berör mig på djupet 😊 Men ja, allt är ändå lika fint och djupt skrivet.
Och bilden är fantastisk vacker. 🙂
#:1 och #2:Tack vad snälla ni är
#2: Ja jag tycker mycket om den där bilden själv också 🙂
Ibland lyckas jag få till det med kameran
🌸🌼🌸
Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼
#3:
Jag undrar vilken sjö det är eller är det en skärgård. I alla fall ger den ett inre lugn bara av att titta på den.
#3: Du har lyckats få fram färgerna så bra 😊
#4: Den där bilden tog jag när vi var vid Skokloster nej inte Skokloster det var Edsbergs slott i Sollentuna
#5 Naturn bjuder på sig lite extra ibland 🤗
🌸🌼🌸
Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼
- Redigerat 2024-03-24 14:14 av Stjärnskott
#6:
Jaha, jag hittade det på google maps. Vackert! Ser jag rätt att det som ser ut att vara en sjö har förbindelse med havet?
#7: Ja jag trodde att det måste vara Mälaren som sträcker sig ut mot havet. Men jag verkar ha fel.
Det är en långsträckt smal vik av Östersjön står det när jag googlar.
🌸🌼🌸
Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼
- Redigerat 2024-03-24 16:07 av Stjärnskott
#8:
Intressant att det finns så många vattendrag där att man måste kolla efter vad som är sjö och vad som är hav. Men underbart. 😊
#9: Nä så många är det nog inte. Det handlar nog mer om bristande kunskap i geografi, från min sida 😅
🌸🌼🌸
Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼
#10:
Men när jag letade med google maps, var det så mycket vatten i trakten att det var svårt att avgöra vad som är hav och vad som är sjö. Men klart, för er i Sverige är det normalt. Vi har inte lika många sjöar och inget hav.
#11: Ja då blir det så klart väldigt mycket vatten här kan jag tänka mig.
Jag älskar närheten till vattnet oavsett om det är åar, floder, sjöar eller hav.
🌸🌼🌸
Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼
#12:
Samma här, fast vi har inte så mycket vatten här. En å och ett par små bäckar. Till nästa sjö, där som vi på sommarn badar, behöver man 40 minuter med bilen.
#13: Oj, ja så långt har inte vi.
Men jag inbillar mig att ni ändå har en slående vacker natur(?)
🌸🌼🌸
Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼
#14:
Ja, det finns vackra ställen här också, fast det mesta här i närheten består av åkrar. Uppe i bergen är det jättefint, men det närmaste är 2 timmar med bilen.
Uppe i bergen är lunzer sjön min älsklingsplats som jag har älskat ända sen jag var barn. Men det är 3 timmar med bilen att fara dit.
Jag bifogar ett par bilder.
#15: Vackert 🤗
🌸🌼🌸
Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼