Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 62 ggr
Stjärnskott
5

Var bor friheten

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det var en enträgen fråga som poppade upp i huvudet på mig under min morgon prommenad,, och vad menas egentligen med frihet?

Jag satte mig med penna block när jag kom hem och frågade:

Var bor friheten?

Söker med ljus och lykta på livets vindlande vägar och i det upp diktade Ordets lummiga lunder.

Friheten rör sig gäckande och kallande på lagom avstånd.

För att inte låta sig tillfångatas, ständigt utom räckhåll.

I det jordiska varandet, i dualliteten mellan den fysiska och den individuella inre världen uppstår konflikt och förvirring.

Tankar och sinnes stämningar bygger sina egna slott eller fängelser sett ur den yttre världens perspektiv.

Där Antingen / Eller styr!

Där Avsaknad och Hopp vandrar sida vid sida, och ändå så oändligt långt ifrån varandra.

Där Rädslan lever sitt eget obemärkta liv, genom kontroll och manipulation. För att slippa visa sig sårbar och mänsklig!

Där Rädslan bor finns ingen Frihet!

För Friheten bor i Ljusets låga. När vi vågar Brinna för Livet Öppnas Frihetens dörrar!

En repris från 2013

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

FataMorgana
2

#0: Vad fint skrivet och så sant. Och vilket vackert foto. Det väcker upp min längtan efter våren bara ännu mer 😊

Condor
3

#0:

Fin text och fin bild. Det ser nästan ut så som ett av våra ställen där vi ofta prommenerar.

Ja, friheten bor i en själv. Har du läst mitt inlägg om frihet?

https://andligutveckling.ifokus.se/discussion/1503320/frihet

Det här är en sajt menad för alla dem som är beredda att söka inåt för att bli medvetna om människornas sanna natur. Andlig utveckling har ingenting med trosföreställningar att göra, utan snarare att ge upp dessa för att kunna erfara den absoluta sanningen.
Stjärnskott
2

#1: och jag som är avis på att eran vår redan börjat. Det där är fjolårets försommar 😊

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

Stjärnskott
2

#2: Ja nu har jag det.

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼

Condor
3

#3:

På något sätt har ju våren redan börjat, för det är redan en hel del träd och buskar i blom, men så riktigt inbjudande på en vårprommenad är vädret tyvärr inte. Igår hade vi äntligen en solig dag med 15 grader, men idag regnar det igen och det är bara 11 grader just nu.

För i morgon har dom lovat soligt väder med 17 grader, men det ska bli vindbyar upp till 45 km/h. Vi får väl se om det räcker för en första vårprommendad i naturen eller om det blir för blåsigt.

FataMorgana
3

#3: Mest rädd är jag för att vi ska få bakslag med vädret och att det blir vinter igen. Under den här årstiden är allt möjligt. Man kan ha det soligt och varmt, men också snö och kallt. Men just nu njuter jag av de första vårblommorna i alla fall.

snowy00
2

#0:

Riktigt härligt foto! (och fin text)

Stjärnskott
3

#7: Ja en härlig bild med andligheter 🤗 Tack 😊

🌸🌼🌸

Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼