Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

LĂ€st 98 ggr
FataMorgana
2

God Jul 🎄🎅

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vill önska er alla en God Jul 💚

[SolaH]
4

God Jul pĂ„ er alla.❀

Condor
3

God jul till alla besökare frĂ„n mig med! 🎅

snowy00
3

God Jul 🎄🎅

StjÀrnskott
3

God Jul pĂ„ er alla. đŸŒČ💗

đŸŒžđŸŒŒđŸŒž

Livets alla steg
Är mina att ta
đŸŒŒđŸŒžđŸŒŒ

FataMorgana
3

Jultomten visar oss en julmeditation med ett passande mantra 😄

Condor
3

#5:

Jag prövade ut den och befann mig direkt i den sjunde dimensionen. 😄

Condor
1

JulstÀmning i Wien. Poliser med maskingevÀr bevakar Stefansdomen. TrÄkigt att sÄnt hÀr har blivit nödvÀndigt. Men i alla fall skjuter inte Kalle Anka och Piff och Puff med nötter pÄ varandra lÀngre.

Bilden tog jag hÀrifrÄn.
https://www.kleinezeitung.at/politik/17943756/gewaltiges-polizeiaufgebot-vor-stephansdom-nach-vier-festnahmen-in

Zwischen 40 und 60 Polizisten bewachen am Heiligen Abend das Wahrzeichen. Am Samstag gab es in Wien drei Festnahmen in der Islamistenszene.
  • Redigerat 2023-12-24 15:19 av Condor
snowy00
3

#5:

😄

Hoppas ni alla har en fin julafton.

FataMorgana
2

#8: Ja idag Ă€r det rĂ€tt lugnt hĂ€r, hoppas du ocksĂ„ (och alla andra med förstĂ„s), har en fin julafton 😊

snowy00
2

#9: Det har vi😊

HÀr fÄr ni ett foto frÄn tidigare idag.

FataMorgana
2

#10 SĂ„ vitt och vackert 😊 HĂ€r har redan all snö som kom igĂ„r smĂ€lt bort.

FataMorgana
2

Hittade en fin text av Sadhguru om Jesus och hans lĂ€ra sĂ„ hĂ€r till Julen, som jag översatte till svenska med hjĂ€lp av ChatGPT. ÖversĂ€ttningen Ă€r inte riktigt den bĂ€sta, men den duger:

NÀr vi sÀger "Jesus" syftar vi inte pÄ en man som levde för 2000 Är sedan, utan pÄ en viss möjlighet inom varje mÀnniska. Det Àr viktigt att varje individ lÄter denna kvalitet blomstra inom sig, eftersom mÀnniskor idag i religions namn Àr villiga att ta varandras liv. I vÄr strÀvan efter det gudomliga förlorar vi vÄr mÀnsklighet.

Den mest betydande aspekten av Jesu lÀra handlade om att leva utan fördomar, utan att se vem som Àr din och vem som inte Àr din. Endast dÄ skulle man kÀnna till Guds rike. Han sa tydligt: "Guds rike Àr inte nÄgonstans dÀr uppe, det Àr inom dig." Bara i den inledande "marknadsfasen" talade Jesus om att ta dig till Guds rike. NÀr tillrÀckligt mÄnga hade samlats runt honom vÀnde han sig om och sa: "Guds rike Àr inom dig." Det Àr kÀrnan i hans lÀra.

TyvÀrr saknar 99% av befolkningen nÄgot fantastiskt inom sig sjÀlva. Om det var nÄgonstans lÄngt borta kanske du inte skulle vilja göra resan. Men nÀr det Àr precis hÀr och du missar det, Àr inte det en tragedi? Om Guds rike Àr inom dig mÄste du utforska det inom dig; det Àr sÄ enkelt.

Det finns vetenskapliga metoder som ger tillgÄng till den dimension inom dig som Àr sjÀlva kÀllan till skapelse; den kropp du bÀr Àr skapad inifrÄn. Jesus hade inte tillrÀckligt med tid i sitt liv för att propagera för vetenskap, sÄ han talade om tro eftersom det Àr en snabb vÀg. NÀr han sa: "Bara barn kommer att komma in i Guds rike" talade han inte om smÄ barn, han talade om den som Àr barnslig, den som inte har förutfattade meningar om allt; omdömeslös.

Vilken slutsats du Àn drar kommer du att vara fel, eftersom livet inte passar in i nÄgon av dina slutsatser. Varken livet eller livets kÀlla kommer att ge vika för den som har för mÄnga slutsatser. Om du lÀgger ner den bagaget Àr det mycket enkelt.

Mot slutet av sitt liv, nÀr det var ganska sÀkert att Jesus skulle bli dödad, var den enda frÄga hans lÀrjungar kunde tÀnka pÄ: "NÀr du lÀmnar din kropp och gÄr till din Fars rike kommer du att sitta pÄ hans högra sida. Var kommer vi att vara? Vilken av oss kommer att vara pÄ din högra sida?" Deras mÀstare - de ser honom som Guds son - kommer att bli utsatt för en fruktansvÀrd död, och det Àr deras frÄga! Men titta bara pÄ mannens kvalitet - han visade denna kvalitet hela sitt liv - oavsett vilket hÄll alla drar honom, fortsÀtter hans uppdrag att etablera det han vill. SÄ han sÀger: "De som stÄr först hÀr kommer att stÄ sist dÀr. De som stÄr sist hÀr kommer att stÄ först dÀr." Han förstörde hierarkin; det handlar inte om att trÀnga sig fram till himlen. Inom den inre riket fungerar endast renhet.

Det Àr dags att se bortom trosystem och betrakta livet som det Àr. Trots allt Àr skapelsens kÀlla inom dig. Om du tillÄter det att fungera kommer allt att vara i harmoni; och det Àr sjÀlva grunden för hans lÀror. Jesu ord har fört mycket offer, fromhet och kÀrlek till vÀrlden, men det mest betydelsefulla i hans liv; kÀrnan och grunden för hans lÀra Àr, "Guds rike Àr inom dig."

Om det Ă€r inom dig Ă€r det en andlig process. En andlig process innebĂ€r inte en grupp, kult eller fanclub. Det Ă€r en individuell sökande, vilket Ă€r essensen av yoga och den andliga processen i Öst. TyvĂ€rr har de mest avgörande elementen som Jesus talade om glömts bort. Det Ă€r dags att Ă„terinföra essensen av hans ord - inte bara för en sĂ€rskild grupp, utan för alla. LĂ„t Jesus anda leva.

StjÀrnskott
3

#12: Amen pÄ det!

đŸŒžđŸŒŒđŸŒž

Livets alla steg
Är mina att ta
đŸŒŒđŸŒžđŸŒŒ