Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Etikettandlig-utveckling
Läst 430 ggr
Mager1
3

Vad hände ?

Jag har lite funderingar om min sambo som säger sig ha vaknat upp i mars efter att varit utbränd.
Detta har pågått under några månader men nu börjar det kännas märkligt.
Hon har lagt väldigt mycket tid på sig själv, vill knappt göra något med mig. hon åker själv på semester, lägger mycket tid på meditering hemma och att ligga på en värmematta, åker till sina föräldrar själv, vill ibland sova själv, för en månad sen bodde hon i gästhuset några veckor och var helt uppslukad i sig själv
Känns som om hon inte bryr sig om mig alls fastän hon säger hon älskar mig och frågar mig ofta om jag kan stå ut med henne som hon är. Hon har flera gånger sagt att hon vill göra uppvaknanderesan ihop med mig, men hennes sätt skrämmer mig.
Hon går kurser i ämnet, en kurs avbröt hon för hon ansåg att kursledaren stängt av henne eftersom de inte vill hon ska utvecklas och bli bättre än de.
Hon tror mycket att tanken påverkan utfallet, tänker man negativt så blir det negativt osv. Det är hela tiden prat om balansering av schakran och hon lägger stora pengar på sessioner som hjälper någon dag sen är vi där igen.
Enligt henne så finns det en mening i allt som sker och hon får vägledning av guider, budskap på nätterna i form av typ rebusar som hon behöver lösa.

Men nu i helgen så sa hon att jag hade stuckit henne och sprutat i henne något fastän jag bara kramade henne. Hon visade upp ett sår på armen som såg ut som ett sönderkliat myggbett med blåa små blånader runt om, hennes pappa kom och hämtade henne och sa att hon är livrädd för dig och sen åkte de. Hon berättade efterhand att efter "sprutan" så blev hon avdomnad i underkroppen och kände en stor sexuell lust.

Vad tror ni har hänt och vad gör jag ????

• Redigerat 2023-10-22 09:40 av Mager1
Maria
3

Kan du inte försöka prata med hennes pappa om din oro?

/Maria

Mager1
1

#1: Hon har bett sina föräldrar och syskon att inte prata med mig.

FataMorgana
4

#0:

Hej och välkommen till sajten.

För mig låter det inte riktigt som en andlig väg som din sambo vandrar, utan snarare låter det som att hon hamnat på villovägar och att hon blir manipulerad och lurad av någon. Det finns så många falska gurus där ute och så många som egentligen inte har en aning om det andliga men som ändå kallar sig för andliga vägledare, att jag skulle tro att hon hamnat i klorna på en sådan, med tanke på vad du skrev om ”sprutan” och att hon fick för sig att någon skulle ha stängt av henne så hon inte skulle bli bättre än andra.

På den andliga vägen, oavsett om man mediterar eller sysslar med healing, så finns det ingenting som heter bättre eller sämre. Det är bara folk som sysslar med ego-utveckling i stället för med andlig utveckling som tror det handlar om att vara bättre eller sämre. På den andliga vägen arbetar man helt tvärtom, dvs inte på sitt ego, utan på att bli medveten om hur det bara är egot som vill vara bättre än andra.

Vad som gäller ”sprutan” finns det inget på den andliga vägen man kan ”spruta” som skulle ha den effekten som du beskriver.

Men för att vara helt säker och för att kunna hjälpa eller komma fram till vad som står på skulle jag behöva lite mer informationer än så.

Du skriver att hon går på kurser i ämnet. Skulle gärna vilja veta vilka kurser det är frågan om och hos vem och sen skulle jag gärna vilja veta vilka människor det är som hon följer. Han hon någon som hon brukar följa på t.ex. Youtube eller Facebook?

Condor
4

#0:

Hej och välkommen till sajten från mig med.

Jag ser det här precis som Fata Morgana. Tyvärr är det så att bland alla som erbjuder kurser i någon andlig form finns det ett stort antal oseriösa villoledare och ett litet antal seriösa människor.

Jag undrar om det var hon själv som ansåg att kursledaren hade "stängt av henne" eller om någon annan (en annan kursledare, en konkurrent) har talat om det för henne?

Att hon har slutat att bry sig oom dig, bett hennes föräldrar och syskon att inte prata med dig och allt det andra som du skrev med semestern, gästhuset osv. är tecken på att hon avlägsnar sig från dig och jag misstänker att drivkraften kommer från dom som manipulerar henne. Det där liknar det som sekter håller på med, att deras offer ska bryta kontakten med vänner, sambo, familj och bli "en av dom". Sen blir dom av med pengarna.

Att tro på saker som vägledande guider, kanaliserade budskap är ingenting som har med en andlig väg att göra. Det är flum! Det som finns att upptäcka på den andliga vägen finns bara i en själv och först när man har erfarit detta, har man "vaknat upp". Men så länge man söker utanför sig själv, är man långt ifrån uppvaknad. Vad ska man t.ex. med guider till när all visdom finns i en själv?

Det här är ett andligt uppvaknande:
https://andligutveckling.ifokus.se/discussion/1533840/andligt-uppvaknande-samadhi

Att hon tror att du sprutar henne någpnting visar att hon har blivit paranoid och jag misstänker att hennes "andliga vägledare" är paranoida konspirationsteoretiker.

Jag skulle också vilja veta hos vilka hon har hamnat. I alla fall blir det svårt att rädda henne från dom som har manipulerat henne. Drabbade brukar inte vara mottagliga för logiska argument och ser dom argumenterar och som vill hjälpa dom att komma ut ur träsket som fiender.

Det här är en sajt menad för alla dem som är beredda att söka inåt för att bli medvetna om människornas sanna natur. Andlig utveckling har ingenting med trosföreställningar att göra, utan snarare att ge upp dessa för att kunna erfara den absoluta sanningen.
Mager1
2

Tack för era svar.
Jag har inte riktigt koll på vilka kurser hon varit på riktigt.

Men ett namn jag minns är Rickard Bergner i Sollerön , det var dit hon åkte och fick hjälp efter hon blivit avstängd,
Sen har någon Isilia hjälpt henne att plocka bort något implantat som hon hade fått i sig.
För mig låter det jättemärkligt med implantatet.

• Redigerat 2023-10-22 19:30 av Mager1
FataMorgana
2

#5: Frågan är, när började hon att förändra sig. Var det innan hon åkte på den här kursen hos den här Rickard eller var det efteråt? Undrar också vad du menar med avstängd? Avstängd från kursen eller avstängd på något annat sätt? Och du har inga andra namn i minnet? På vem hon skulle lyssna på, på youtube t.ex? Försöker bara att förstå vad som gått fel, för att kunna ge dig bättre svar

Mager1
2

#6: Jag menar att hon blev andligt avstängd/blockerad av kursledare, så hon inte kunde komma vidare andligt typ, enligt henne själv.Rickard hjälpte henne här på något sätt men vet inte hur.
Hon började förändra sig för cirka 7 mån sen, strax efter hon var klar med sjukskrivningen för utbrändhet, detta var innan hon var hos Rickard.
Men det med implantatet låter väl något märkligt ?
Kan detta vara något annat tro, att man vill så mycket så att det skapar psyksikt ohälsa?
Tack för att du tar dig tid förresten.

• Redigerat 2023-10-22 20:40 av Mager1
snowy00
2

Det här med att tro att man har ett implantat eller att man fick en spruta på detta sätt är typiska tecken på psykos. Nu menar jag inte att hon måste ha en psykos, men även vid en sådan blir man paranoid, stänger ute folk som man egentligen står nära, osv, osv. Bara något att vara vaksam över.

Sen tycker jag det är tydligt att någon manipulerar henne på något sätt, som redan har sagts

FataMorgana
1

Hon har helt säkert blivit manipulerad av någon, dvs blivit lurad om vad andlighet handlar om och är och pga det utvecklat paranoia. Man kan inte stänga av en annan människa andligt så där, varken med sprutor, implantat eller med något annat. Det finns, som redan sagts, en hel del människor där ute som sprider ut sådana här falska påståenden. Sen händer det lätt, att vem som redan har ett instabilt psyke tror på det och blir ännu mer psykiskt sjuk. Jag förstår att det inte är lätt för dig. Du vill säkert ha tillbaka din sambo, till den människa som hon var innan allt det här och att bli anklagad för att ha gjort saker som du inte har gjort är säkert tungt för dig och absolut inte rätt. Får jag fråga om du själv intresserar dig för den andliga vägen eller om det bara är din sambo som intresserar sig för det?

Mager1
2

Är nog något av det jobbigaste jag upplevt, speciellt när det vänds mot mig och ingen av hennes anhöriga riktigt förstår och bara är tysta. Annars hade jag velat hjälpa henne.
Både jag och nej, men jag hade en nyfikenhet och tror på något högre men det skrämde mig när jag såg hur hon utvecklades.
Sorligt när något ska bli bra blir så dåligt…
Det som förstärker manipuleringsteorin är att hon veckan innan "sprutan" sa att hon skulle sluta med detta och sen händer detta.
När jag frågat henne kring detta säger hon att hon sa det för att hon trodde jag ville höra det.
Hon sa även att hon var rädd dagen innan detta, men visste inte varför
Familjen har haft en vägledare kommer jag på nu som hjälpt dem. När jag försökte komma i kontakt med henne så slängde hon på luren i örat på mig, trots att jag pratat med henne flera gånger tidigare.
Jag vill inte skriva denna personens namn här.

• Redigerat 2023-10-23 09:42 av Mager1
Condor
1

#5, 6, 10:

Jag känner inte personerna som du nämnde i inlägg 5. När jag googlade hittade jag bara en facebooksida av Rickard Bergner med en massa bilder på stenar och kristaller. Det säger inte mycket.

Isilias sida verkar jag att ha hittat: https://isilia.com/om-mig

Att plocka bort implantat är flum och det är för det mesta dom som är misslyckare som healer som blir till "wannabes" och som "uppfinner" problem som deras klienter har, t.ex. implantat eller någonting som de är besatta av, som ska vara anledningen till deras problem och som de "plockar bort" för pengar.

När jag läser på hennes sidor får jag intrycket att hon har läst en massa esoterik och new age blabla som handlar om saker som hon inte förstår. Hon berättar om "hennnes eld i ryggen" när hon talar om hennes påstådda kundalinierfarenhet. Men hon skriver om "lågfrekvent och högfrekvent" , t.ex. "Man kan inte se och veta Saningen med stort S om man har för låg frevens.".

Vem som verkligen har haft en kundaliniresning har erfarit samadhi. Vem som har erfarit samadhi, har erfarit alla människors sanna gudomliga natur och att det är den högsta frekvensen som finns (den erfarenheten pratar hon inte om) och klassar därför inga människor som "lågfrekventa". Det gör bara new age flummare som inte har erfarit. Sen har jag hittat mer flum och svammel i hennes texter. T.ex. hennes "Healing-team av Ljusvarelser", "omprogrammering av undermedvetandet" och annat.

Riktiga healer använder sig av den högsta gudomliga energin som ALLA människor har tillgång till och som alla kan lära sig att arbeta med. Det behövs inga påhittade ljusvarelser eller annat hokuspokus som hon skriver om, som kanske imponerar vissa människor, men som är flum.

Det verkar som om din sambo har något problem och har hamnat hos diverse charlataner som manipulerar henne och tjänar pengar på det och som bara gör saken värre.

Jag skulle ta och söka ett samtal med din sambo och reda ut ett par saker. T.ex. om hon säger att hon älskar dig och vill göra sin andliga resa tillsammans med dig, varför får hennes familj inte prata med dig? Tala om för henne att det inte går ihop för dig och be om en förklaring.

Mycket mer kan jag inte säga pga informationerna som du gav oss här. Jag skulle behöva veta hela historian från början till nu.

• Redigerat 2023-10-23 11:04 av Condor
FataMorgana
4

#10: Det är alltid svårt att få en människa som blivit manipulerad att komma till insikt igen. Jag vet heller inte vad mer du kan göra än att försöka få ihop ett samtal med henne. Den andliga utvecklingen ska ju egentligen leda till välbefinnande och inte till försämring och allra minst till paranoia. Att hon är på fel väg är i alla fall helt tydligt och klart och att hon har missförstått totalt vad andlig utveckling handlar om och är.

Om du vill, kan du gärna läsa omkring här på sajten för att skaffa dig själv en bredare kunskap om ämnet. Vi har skrivit mycket om den andliga vägen och vad det innebär att utvecklas andligt. Vi har även skrivit om andlighet och hälsa och så en hel del om så kallade vilseledare, fejk-gurus och charlataner osv., För ju mer du själv kan om saken, desto bättre argument kan du använda dig av när du diskuterar med din sambo. Hon måste i alla fall komma till insikt om att vägen hon vandrar stjälper mer än hjälper och att allt detta om implantat och sprutor bara är påhittade sagor av aningslösa människor.

Mager1
3

Uppskattar verkligen att ni svarar och är behjälpliga, tack !

Historien är så lång och jag har inte all fakta, men och det har varit en hel del möten/kurser som jag inte har kännedom om eller vem som arrangerat dem.
Vet att hon var hos en Maria i Motala på flera kurser när det begav sig sig (Hon som stängde ned sambon medialt). Men jag har bara hört gott om henne och sambon var positiv till henne till en början sen hände något. Hon ansåg efter de att maria ville suga pengar ur henne och få henne att gå fler kurser.
Efter det så hade hon kontakt med en dam i Leksand som bad henne kontakta den här Rickard i Sollerön eftersom Leksandsdamen inte kunde hjälpa henne.
Dit åkte hon upp i panik och jag kunde se att det för tillfället hjälpte henne.

Jag ska faktiskt träffa min sambo nu i veckan. Hon vill inte ta det på telefon utan träffas personligen. Känns som om hon började vackla på att jag gav henne sprutan och har en annan teori. men hon är fortfarande inne på att något stack henne.

Jag upplever att hennes "resa" bara förvirrat henne trots att hon tycker att den delvis gjort henne gott. När något blir dåligt så har hon sagt att det var meningen och att hon var tvungen att genomgå det för att lära sig något av det inträffade .Att vi träffar vissa människor för en kort stund som ska hjälpa oss vidare och att vi ska lära oss något av mötet.
Senaste tiden så har det funnits ett syfte när saker händer. Tex när vi hade ett djur på tomten så var det ett budskap.
Sen anser att man ska vara tacksam, även för saker som tex inte är bra.
Mycket prat om affirmering, man får inte tänka negatvit eller säga negativa saker för då kan de slå in. Sen prat om maniffestering ?
När jag pratat negativt så har jag varit lågfrekvent och detta har smittat av sig på henne.
Det som märks mest är att det som varit viktigt för henne tidigare inte är det på samma sätt.

Ibland får jag känslan av att hon letar efter sina problem på fel ställe

• Redigerat 2023-10-23 14:40 av Mager1
Condor
3

#13:

Det verkar som om hon tror på flummiga saker för att personer som hon anser är uppsatta berätter det. Googlar man med sökorden Maria Motala kurser, så hamnar man på ett "mediums" sidor. Ok, 😄 nu ska jag säga vad jag har kommit fram till efter att jag hade granskat flera stycken "medium". Dom talar om för folk vad dom vill höra, t.ex. dina kära avlidna har det bra eller "du är medial, du är en healer" och sånt. Folk blir galada att höra vad dom vill höra och betalar. Sen har mediumet en ny kund som besöker flumkurserna.

Man får heller inte ställa testfrågor för att få reda på om "mediumet" verkligen har ens avlidna kära "på luren", för "andarna låter sig inte testas" sa tysklands mest kända medium. Men man vill ju inte testa andarna, utan mediumet. 😊 Att tro på sånt och inbilla sig saker har ingenting med en andlig väg att göra.

Sen skadar hon sig själv med det där att man inte får tänka negativt, utan bara positivt. Det kallas "positiv poison". Man tränger bort saker ur sitt medvetande, och blir mindre medveten om sig själv. På den andliga vägen observerar man sig själv och blir mer medveten om sig själv. Sen accepterar man situationen som den är och kan arbeta på sig själv. Men man kan inte arbeta på saker som man tränger bort.

Det där med sprutan får mig att undra om hon behöver psykiatrisk hjälp. Vad skulle du ha sprutat? Vart skulle du ha fått tag på ämnet? Vad skulle du ha för anledning till att göra det och hur skulle du medan du kramar henne kunna ge sprutan på rätt sätt, om du inte är läkare? Man kan ju inte tro på det där utan att ha ett svar på alla dessa frågor och om man verkligen i sin fantasi ger sig själv ett svar är det en sjuklig paranoia. Då är det inte längre logiken som styr, utan sjukdomen.

Klart att man inte kan servera henne sanningen utan att göra henne arg. Men du skulle ju kunna ställa frågor som får henne att fundera på allt som hon tror på.

FataMorgana
3

#13:

Jag hjälper gärna om jag kan, men jag har också annat program på dagarna, så ibland kan det ta en stund innan jag hinner svara, på sin höjd en dag eller två. Men hur som helst verkar din sambo även vara lite väl fixerad vid alla möjliga yttre händelser. Att man kan lära sig av människor man möter på sin väg är sant, men det kan alla göra, även dom som inte går en andlig väg. Det som inte är hälsosamt är att bli så fixerad att man inte ser något annat än guider och budskap överallt. Då missar man hela poängen med den andliga utvecklingen som handlar så mycket mer om att titta in i sig själv och om att upptäcka sina egna fel och brister och att jobba psykologiskt på sig själv.

Men även att meditera i inre stillhet, göra Yoga eller Qigon är andliga praktiker som gör gott åt kropp och sinne. Men man ska inte göra dessa saker för att uppnå och bli någonting, utan för att här och nu må bra. För att stilla sitt sinne här och nu. Om man fixerar sig så mycket på yttre saker och händelser, så har man inget lugn i sinnet och är långt borta från den inre frid som redan råder inom oss, som den andliga vägen handlar om att upptäcka.

På den andliga vägen behöver man egentligen inte gå på några kurser alls, om man då inte vill lära sig Reiki t.ex eller gå med i en grupp som gör Qigong eller något annat liknande. Faran finns alltid när man går på en massa olika kurser hit och dit, att man träffar en massa olika människor som alla säger olika saker och i slutändan är man mer förvirrad än innan. Dessutom är många kursledare bara ute efter pengar och bryr sig egentligen inte om, om det som de lär ut är sant eller falskt. Huvudsaken de får en massa pengar.

Jag skulle rekommendera din sambo att sluta gå på alla dessa kurser och att börja lyssna på personer på Youtube som på Gangaji eller Mooji i stället. De är visa personer som vet mer vad det andliga handlar om än vad många andra gör. Men jag förstår att det inte är lätt att hitta rätt när man är ny på den andliga vägen. Det är alltid viktigt att vara kritisk till vad andra talar om för en och att inte tro på allt vad som sägs. Det mesta som sägs är ändå bara flum.

Med tiden som man vandrar på den andliga vägen och ju mer egna erfarenheter man gör i t.ex meditation eller när man observerar sig själv, desto lättare blir det sen att skilja agnarna från vetet. Det var inte för inte Buddha rekommendera oss att bara meditera och observera oss själva. Så mycket mer behövs inte göras på den andliga vägen. Genom det uppstår sen medvetenhet och insikt. Att börja den andliga vägen på detta sätt är nog det bästa man kan göra.

• Redigerat 2023-10-23 15:49 av FataMorgana
Mager1
2

Tusen tack för era svar, de har varit till stor hjälp.

Condor
3

#16:

Vi ger gärna råd här på sajten. Du inspirerade mig i alla fall till ett nytt huvudinlägg som handlar om positiv poison / toxic positivity för det är en fälla som många hamnar i. Jag hinner nog inte idag, men kanske jag hinner i morgon. Det blir ett längre inlägg som säkert är intressant för dig och din sambo.

Mager1
4

Vill bara uppdatera och tacka er som svarat och hjälpt mig. All respekt !

Efter fem månader så kvarstår hennes vanföreställning om att jag förgiftat henne.
Dessvärre så gick det inte att rädda så vi separerade för två månader sen, synd eftersom jag tyckte om personen jag en gång träffade och hade velat få henne på banan igen. Men det går ju inte när jag är "syndabocken".

Har fått reda på att hon även dagen för "förgiftningen" varit över hos grannen och berättat om det, grannen ville då att de skulle åka till sjukhuset. Men hon hade då sagt att jag hade folk som väntade på henne där och som skulle göra henne illa.

Dessvärre så verkar hon lida av psykisk ohälsa, men det som är enerverande är att hennes anhöriga inte verkar inse det och går på hennes historia. Ingen av dem pratar fortfarande med mig, helt jäkla sjukt beteende.

Hon verkar fortfarande hålla på med det andliga och tyr sig till vissa guider och vägledare.

Ni som tidigt var ute och pratade om att hon är manipulerad verkar ha helt rätt…. detta i kombination med psyksk ohälsa
På något sätt har jag blivit det absolut mörkaste som finns i hennes värld och bara vill henne illa.
Hon har även berättat för en av våra bekanta att hon inte ska prata med mig eftersom jag fångat henne i något typ av nät och att jag kan manipulera även henne nu, tack och lov så har hon jobbat inom psykiatrin och vet vad detta handlar om

Hon har även blivit utköpt från sitt jobb och hon verkar i princip även brutit med alla som inte är "andliga" i hennes tidigare bekantskapskrets.
Så nu kan de som manipulerar henne verkligen gå all in och suga ur allt som finns kvar.

Jag köpte även loss huset till ett överpris för att kunna hjälpa henne med hennes privata lån så hon kan börja om på nytt. Kostade mig runt 600 k.
Kände att jag inte kunde "straffa" henne när jag vet vad som hänt henne…
Kände att jag inte vill ha skulden om något skulle hända henne och vill känna att jag gjort allt för att försöka hjälpa henne. Jag har bad feelings angående hennes framtid.

Hoppas en dag hon vaknar upp…….

• Redigerat 2024-02-09 09:58 av Mager1
snowy00
2

Kommer att tänka på den där dokumentären i Kalla fakta på TV4 som jag såg här om dagen.

https://www.tv4play.se/program/9c65cb3ce0965cd2de85/kalla-fakta-lockad-till-sjalvmord

Mager1
2

#19: Jag med.
Det var så mycket jag kände igen av hennes ord där
Orden som Ödla, 5 D, ljusbärare…….etc, exakt som att höra min fd sambo prata.
Riktigt otäckt att titta på och till viss del vidrigt, vilka människor det finns där ute

• Redigerat 2024-02-09 10:10 av Mager1
snowy00
2

#20: Verkligen😢

Condor
3

#20:

Det var tråkigt att höra att det gick så dåligt för er. Jag tror att det är bäst att du glömmer henne. Vi här på sajten försöker att informera om den här sortens bedrägerier som ditt ex har råkat ut för. Det är sektliknande rörelser som kalllar sig saker som t.ex. "sanningsrörelsen".

Manipulationen omfattar saker som det där med rymdödlorna, som paranoikern David Icke har spridit ut, uppstigning till 5 D, Trump och Putin ska vara "ljusarbetare" och vem som tror på den här gojan ska vara "högfrekvent". Det handlar mer om egoutveckling än om andlig utveckling. Och förstås ser de vaccinationer som en sak att göra människor till cyborgs med.

Det där som människor hjärntvättas med har ingenting med en andlig väg att göra och rörelsernas företrädare har inte mycket aning om energiarbete, frekvenser, chakras och hur allt hänger ihop. Jag har sett på deras youtube klipps att en kallar vanliga gymnastikövningar för qi gong, att en som utger sig vara en utomjording inte ens vet hur affirmationer ska formulers, dvs. hon använder sig av ordet "inte" i affirmationer. Men de ger sig ut för att vara andliga vägledare och suggererar folk att använda sig av fel formiulerade affirmationer. De har inte ens grundläggande kunskap om energiarbete, andliga tekniker och psykologi.

En av sanningsrörelsens företrädare tror att han övervakas med helikoptrar och nu tigger han pengar för att kunna resa till Bali. De lever i en paranoiavärld och den paranoiavärlden blir till deras följares värld. De är alltså riktigt sjuka.

Det går knappast att rädda dom som har hamnat för djupt i skiten. Problemet är att de tror sig vara mer andliga än andra, mer uppvaknade, mer högfrekventa osv. De kan inte ta emot sanningen att de inte är det, utan bara ett par naiva människor som har blivit hjärntvättade och inte är psykiskt friska. De lever i en värld där de flyr från verkligheten. Därför tror jag att det är bäst att du glömmer henne.

FataMorgana
3

#18:

Det var tråkigt att höra. Det är alltid tungt att se personer man tycker om bli så här förstörda, så jag förstår att det tar ont för dig just nu, men ibland kan vi inte göra någonting för att rädda / hjälpa dem, utan det är insikter de själva måste komma fram till, att de har hamnat på fel väg.

En del vaknar förr eller senare upp, andra fortsätter leva sina liv manipulerade och hjärntvättade, vi får bara hoppas hon hör till dom förstnämnda, men det ligger inte i våra händer. Du har gjort ditt bästa, mer än sitt bästa kan man inte göra.

Det är inte din framtid, utan hennes framtid och hon som i slutändan är den som bär det största ansvaret för sitt eget liv och för sin egen framtid. Tror det bästa du kan göra nu, är att hålla dig borta från henne, så att hon inte kan hitta något att skylla dig för.

Ju större ditt avstånd till henne är, desto mindre möjligheter ger du henne att skylla på dig. Då kan du alltid säga till era gemensamma vänner och bekanta att du inte varit i närheten av henne på lång tid, så vill dom ha någon att skylla på får dom leta efter någon annan.

Mer vet jag verkligen inte vad du kan göra. Förstår förstås att det tar ont och att det inte är lätt att sluta bry sig om någon man tycker om, men ingen har rätt att se dig som den mörka och onda när du inte gjort någonting. Du måste helt enkelt låta henne reda ut sin egen soppa och se till att du tar hand om dig själv i första hand.

sollogo
0

#0:
Hej.
Din sambo har varit med om en misslyckad Kundalini resning. Kanske har hon besökt en esoteriker i trakterna i Dalarna. Misslyckad Kundalini sker när endast en eld väcks vilket har med atomerna att göra och man istället blir fångad av egot och upplever att man får mörker över sig. Det finns en sanning i det då man i egots värld är fångad av illusionen. Din sambo var helt enkelt inte redo för en Kundalini resning i denna inkarnation och då blir man fast i de tre världarna där de fem sinnena spelar ett spratt..
Mycket enkelt förklarat.
Detta går att se om man börjar titta på vilka planet energier hon hämtar information ifrån och hennes karma.
Hoppas det har löst sig.
💎🪷

FataMorgana
2

#24:

Jag har själv haft en kundaliniresning när jag var 26 år, och den förändrade hela min världsbild, inte minst genom insikten att det vi kallar "jaget" i grunden är en illusion och därmed kan man efter en kundaliniresning inte längre tro på reinkarnation och på karma så som folk i vanliga fall föreställer sig det.

När kundalinin börjar röra sig är det ofta gamla rädslor, smärtor och blockeringar som kommer upp till ytan – inte för att straffa oss, utan för att helas. I mitt eget fall var det en livsomvälvande men i grunden vacker process som började i en livskris och förde mig hela vägen till en djup erfarenhet av enhet, stillhet och klarhet bortom jaget. Men vägen dit gick genom både smärta, rädsla och förvirring – och det som gjorde skillnad var inte att försöka kontrollera processen, utan att kapitulera inför den, att släppa rädslan och börja lita på den intelligens som bär hela alltet.

Utifrån den erfarenheten vill jag säga att en verklig kundaliniresning inte handlar om att fastna i mörker eller att "väcka fel energi", utan om att gamla föreställningar kollapsar – inklusive tanken om ett separat jag som ska "lyckas" andligt. Det kan vara utmanande, men i grunden är det en rörelse mot djupare frihet och inre stillhet.

Condor
2

#25:

Precis så är det!

sollogo
0

#25: så är det och sann Kundalini resning oh det är mycket ovanligt då scheman,glober och runder är menade mellan par i tid och rum. Det himmelska äktenskapet som syns i en sann horoskops karta 🪷

FataMorgana
2

#27: Jag har lite svårt att hänga med i hur du menar, kanske för att du använder begrepp jag inte är så hemma i. Det låter som att det kommer mer från teosofin, där man försöker sätta ord på något som egentligen ligger bortom tanken. För min del upplever jag att sådana förklaringsmodeller lätt kan bli mer förvirrande än klargörande, ibland till och med vilseledande, särskilt när det gäller något så subtilt och levande som kundaliniprocessen. Men du kan gärna förklara hur du menar.

Condor
2

#27:

Jag vill tillägga ett par saker till det som Fata Morgana skrev. Alla dessa koncept, oavsett om det handlar om teosofi, esoteriska eller religösa läror, handlar om att pressa det formlösa i en form, som förståndet har tänkt ut sig. Det resoneras utifrån jagets perspektiv av att vara separerad. Ett "himliskt äktenskap" är ett exempel.

Men hela den andliga vägen handlar om insikter och att erfara enheten, att man inte är separerad, att det inte finns ett äktenskap, att det inte finns individuella själar, utan att vi alla och hela existensen är ett gudomligt uttryck av en och samma sak.

sollogo
0

Att stagnera i mörker är ett tecken på en ofullbordad energimässig integration. Många misstar tillfälliga tillstånd för en fullständig kundaliniresning, men i sanning kräver denna process en förening av multipla planetära riken. Det är en kosmisk arkitektur som sträcker sig långt bortom individen.
​Kärnan: Den totala kunskapen
När de fem sinnena samspelar kan världsbilden förändras, men en genuin kundaliniresning är en totalinitiering. Det innebär att få tillgång till hela evolutionens processer – rubbet. Det är här vi förstår motpolernas sanna dynamik och hur de samverkar för att förankra det nya medvetandet på jorden.
​Lagen om Repulsion: Speglingens kraft
Vi behöver krossa myten om att kundalini är kopplat till det fysiska älskandet. Den sanna resningen aktiveras genom Lagen om Repulsion – i den kraftfulla spegling där motpoler möts. Det är en alkemisk process som sker under komplexa, nästintill mystiska omständigheter som involverar specifika grupper av människor och rör sig genom samtliga världar.
​Systemet: Ashram och Planetscheman
Allt sker enligt exakta planetscheman. För att processen ska vara giltig krävs en förankring och ett godkännande från ett Ashram. Vi ser nu en våg av 777 inkarnerade själar som verkar med detta specifika syfte innan nästa cykel tar vid. Detta är inte en privat upplevelse – det är ett kosmiskt uppdrag.

Condor
3

#30:

Innan man själv har haft erfarenheter med kundalinin, gör man sig en massa föreställningar. Man tänker t.ex. ut sig koncept om planetschemat, inkarnerade själar, samspel av 5 sinnen, att motpoler möts, alla möjliga lagar, alkemiska processer, kosmiska uppdrag osv.

Men när man har erfarit samadhi, oavsett om det sker pga en kundaliresning eller något annat, försvinner alla koncept och man ser att dessa är en illusion. Man ser att det inte finns individuella själar, utan bara en enda och samma själ som finns i allt liv. Alla sinnen försvinner, eftersom efrarenheten ligger bortom sinnesupplevelser. Man ser att motpoler bara existerar för sinnet och att erfarenheten inte är en process och att det bara är egot som inbillar sig saker som "kosmiska uppdrag" för att det vill känna sig viktig.

Det enda som krävs för att kunna erfara samadhi, är att släppa taget om alla dessa föreställningar och koncept, att bli som en tom bägare. Så länge man fyller på sinnet med sådant skräp förblir man i sinnet och lämnar ingen plats för vår sanna natur att visa sig för oss.

FataMorgana
3

#30:

Ärligt talat låter det här mer som kosmisk science fiction än något andligt. Ur ett djupare perspektiv är uppvaknande inte något som kräver planetscheman, utvalda själar eller godkännande från ett ashram, utan det är helt enkelt ett igenkännande av det som alltid redan är. Allt det här kosmiska systembygget döljer bara det som verkligen är enkelt och direkt, dvs att medvetandet är redan fullt och odelbart. Vem som tror på sånt där, stänger bara dörren för sig själv och vem som sprider ut sånt där stänger dörren för andra.