Annons:
Etiketterandlig-utvecklingenergiarbete-healing-aura-chakran
Läst 45 ggr
FataMorgana
2023-04-03, 18:02

Om Auran

Eftersom vi har skrivit en hel del om våra chakran och om vårt chakrasystem, men aldrig nämnt någonting om auran, inte vad jag kan minnas i alla fall, så tänkte jag att jag kan skriva ett kort litet inlägg om auran också och vad det egentligen är för någonting.

Aura betyder utstrålningen av en kropp. Ordet Aura kommer från grekiskan "Ávra" som betyder "andning" eller "luftandning". På latin betyder aura "skimret". Auran är med andra ord kroppens subtila energifält. Man kan säga att varje substans har ett visst energifält. Hela tillvaron är ju i grunden energi.

Enligt olika läror beskriver en persons aura alltså den utstrålning vi kan uppfatta som ett färgspektrum som omger kroppen. Somliga benämner auran som själens fingeravtryck och andra som den energetiska atmosfären som omger en persons kropp.

Vilken utstrålning vår aura har, beror på hur vi för tillfället mår och vad vi för tillfället är sysselsatta med. Är vi i balans och harmoni har vi en stark och lysande aura. Mår vi dåligt är auran svag.

Auran är liksom som en manifestation av den inre energin i en person som påverkas av olika faktorer, inklusive våra tankar, känslor och livsstil. Auran kan vara stark eller svag, beroende på vår hälsa, livsstil och andliga praktik.

Egentligen behöver vi inte göra något annat än att ta väl hand om oss själva, göra energiarbete, meditera och iaktta oss själva eller vad som än som får oss att må bra, för att utstråla en stark och lysande aura. Och dessutom, ju bättre vi mår och ju mer i frid och harmoni vi befinner oss, desto bättre skyddade är vi från andras negativa energier och desto positivare energier sänder vi själva ut 😊

• Redigerat 2023-04-03, 19:17 av FataMorgana
Annons:
Condor
2023-04-04, 10:28

#0:

Jag har undvikit att skriva någonting om auran, eftersom "isen är för tunn". 😄

Det finns olika läror med olika beteckningar för aura kropparna. Enligt B.A. Brennan, speglar de översta 3 aura kropparna som motsvarar den andliga spären de nedersta 3, som motsvarar den fysiska sfären och däremellan ligger astralkroppen.

Somliga läror kopplar ihop varje aurakropp med ett chakra och ger auran samma färg som chakrat. Men enligt Brennan har både den emotionala kroppen och astralkroppen alla regnbågens färger. Den eteriska kroppen ska vara blå-grå och den mentla gul. Man kan heller inte lita på vad man själv ser eller vd andra berättar, för man vet ju inte om man har sett hela auran eller bara en av kropparna.

Sen tycker jag att ordet "kropp" inte är passande för ett elektromagnetiskt fält. Att auran består av "lager" är heller inte passande, för enligt Brennan genomtränger alla övre "kroppar" de som ligger nedanför.

Om man går efter Brennan, skulle alltså den auran som man ser vid aurafotografi vara den emotionala kroppen, vars fäger och storlek ständigt växlar. Det bör nämnas att man inte fotograferar auran direkt, utan man mäter energierna med en sensor och sen är det datorn som projicerar den motsvarande auran på fotot.

På 90-talet gjorde jag säkert 7-8 aurafotos där jag var i olika stämningar och auran motsvarade faktiskt stämningen som jag var i varje gång. Sen kom det ut auravideos. Det var intressantare för att man kunde ju iakta hur man kan påverka auran. Jag ville se hur reiki påverkar auran.

När jag gjorde mitt aura video, som jag har på en gammal videokasset, var jag på en sån där esoterikmässa på 90-talet. När videon startade, var hela auran röd. Det är en jordande skyddsfärg som den nog hade "per automatik" för att det fanns så många energier där. Snubben som tolkade auran tolkade mig som en "jordig typ". Sen blev han avbruten av någon som förde ett samtal med honom. Då kunde jag äntligen testa hur jag själv kan påverka auran.

Jag började med att ge mig själv reiki med DKM mantrat/symbolen. Det tog bara ett par sekunder tills den röda auran blev magenta, kronchakrat förstorade sig och auran blev också större. Jag fortsatte att ge mig själv reiki och sen växlade färgen från magenta till rosa, från rosa till lila och till slut blev det ett ljusare lila som nästan var vitt. Varje gång som auran växlade färg, blev både kronchakrat och auran större.

Sen var snubben färdig med samtalet med personen och fortsatte att tolka den "röda auran", utan att titta på bildskärmen. När jag pekade på bildskärmen sa han jaha, nu har kronchakrat öppnat sig. Sen talade jag om för honom att jag gjorde det där med reiki. Då sa han att jag ska sluta, för annars kan han inte tolka min aura. Men den förblev stor och lila till vitt hela tiden.

Dom där aura foton och videon är en rolig grej, men man ska inte tro på tolkningarna, eftersom auran växlar i färg och storlek hela tiden. Man kan bara se hur auran ser ut "just nu", men det kan man inte dra slutsatser om.

Upp till toppen
Annons: