Om Auran
Eftersom vi har skrivit en hel del om våra chakran och om vårt chakrasystem, men aldrig nämnt någonting om auran, inte vad jag kan minnas i alla fall, så tänkte jag att jag kan skriva ett kort litet inlägg om auran också och vad det egentligen är för någonting.
Aura betyder utstrålningen av en kropp. Ordet Aura kommer från grekiskan "Ávra" som betyder "andning" eller "luftandning". På latin betyder aura "skimret". Auran är med andra ord kroppens subtila energifält. Man kan säga att varje substans har ett visst energifält. Hela tillvaron är ju i grunden energi.
Enligt olika läror beskriver en persons aura alltså den utstrålning vi kan uppfatta som ett färgspektrum som omger kroppen. Somliga benämner auran som själens fingeravtryck och andra som den energetiska atmosfären som omger en persons kropp.
Vilken utstrålning vår aura har, beror på hur vi för tillfället mår och vad vi för tillfället är sysselsatta med. Är vi i balans och harmoni har vi en stark och lysande aura. Mår vi dåligt är auran svag.
Auran är liksom som en manifestation av den inre energin i en person som påverkas av olika faktorer, inklusive våra tankar, känslor och livsstil. Auran kan vara stark eller svag, beroende på vår hälsa, livsstil och andliga praktik.
Egentligen behöver vi inte göra något annat än att ta väl hand om oss själva, göra energiarbete, meditera och iaktta oss själva eller vad som än som får oss att må bra, för att utstråla en stark och lysande aura. Och dessutom, ju bättre vi mår och ju mer i frid och harmoni vi befinner oss, desto bättre skyddade är vi från andras negativa energier och desto positivare energier sänder vi själva ut 😊
- Redigerat 2023-04-03, 19:17 av FataMorgana