Annons:
Etikettandlig-utveckling
Läst 96 ggr
FataMorgana
6/13/21, 12:55 PM

Hyckleri

Vad som kan vara viktigt att tänka på, på den andliga vägen, är att man inte själv blir till en hycklare. Det händer så lätt när vi gör egna erfarenheter och upptäcker att det finns någonting bortom materian eller hur man nu ska uttrycka sig. Bortom är kanske fel ord, för även materien är ju hur det gudomliga uttrycker sig i materia, dvs högst gudomligt och helt närvarande.

Men iallafall händer det lätt när man börjar bli medveten om att det finns något mer, något djupare, något större än det man kan förklara med ord, att vi börjar se oss själva som mer andliga än andra eller att vi börjar predika för andra om hur toleranta och kärleksfulla vi är, medan vi sen genom våra handlingar visar på raka motsatsen. Som ett exempel läser jag ofta hur det skrivs saker som att allas åsikter är lika mycket värda och hur vi alla får plats med våra olikheter, för att en stund senare se hur samma personer utesluter alla som inte har samma åsikt som en själv.

Vi måste verkligen observera oss själva och vårt eget beteende, så att vi inte blir till en hycklare som inte lever som vi lär. Bara för att man gjort andliga erfarenheter eller blivit medveten om den gudomliga närvaron, betyder det inte att vi per automatik blir till kärleksfulla och toleranta personer som älskar alla villkorslöst, utan vi måste också jobba på oss själva och bli medvetna om våra egna fel och brister och vara fullt ärliga med oss själva och hur vi beter oss.

Man är mer ärlig om man säger som det är, att man inte kan acceptera alla full ut än, men att man jobbar på det, än att säga hur tolerant man är, medan ens handlingar visar på annat. Men egot vill förstås gärna se sig som en sådan person och det är det som är faran om man går en andlig väg utan att jobba på sina egna fel och brister, att egot utvecklas åt helt fel håll och att man börjar se sig som mer förmer än andra, som mer uppvaknad än andra, som mer kärleksfull än andra eller som en ljusarbetare som är här på jorden i ett speciellt syfte.

Jag har många vänner som inte går en andlig väg och för dem existerar det inget som heter; jag är vaken och du sover, jag är en ljusarbetare och du den som måste arbeta på dig för att komma dit jag är, jag är högfrekvent och du lågfrekvent, jag är den som fått en uppgift av gud och är här för att rädda mänskligheten, dvs såna som dig osv… Som ni ser, är det inte meningen att vi ska bli till sådana hycklare som talar om ljus och kärlek och som höjer upp oss själva till skyarna, medan vi samtidigt ser på andra som något lägre, utan meningen med andlig utveckling är att göra sig av med ett sådant beteende, så att det inte existerar längre.

  • Redigerat 6/13/21, 1:17 PM av FataMorgana
Annons:
Upp till toppen
Annons: